Danique's Dagboek

Hier kun je je eigen dagboekje bij houden.
Plaats reactie
Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Danique's Dagboek

Bericht door Danique » 11-10-2013 22:03

Hallo allemaal.

Met knikkende knietjes ga ik toch maar proberen een dagboekje te starten. Als ik terugkijk op de afgelopen week waren er best wat momenten die ik hier wilde delen, maar goed toen kon ik nog niet bij dit topic.
Nu wel, dus ik schrijf even met terugwerkende kracht. :)

Dinsdag heb ik m'n eerste sessie Imaginaire Exposure gehad. Vond het erg heftig en vooral moeilijk om mijn verhaal te vertellen in de tegenwoordige tijd. Heb 2x zelfde stukje verteld en bij de laatste keer ging m'n therapeute vragen stellen over wat ik voelde. Dit gaf toch wel meer gevoel in het verhaal en vooral ook veel inzicht in wat het allemaal met me deed.
Was gesloopt daarna, maar toch thuis nog m'n halve huis gepoetst om maar ff bezig te zijn.

Woensdag moest ik weer die sessies beluisteren... pfff. Jezelf aanzetten om dat te gaan doen, dat is moeilijk!!! M'n uitstelgedrag slaagde die ochtend met vlag en wimpel. Na 12 uur dan eindelijk achter de computer gekropen, maar vond het raar om naar mezelf te luisteren. Heel gek is dat. Flinke spanning in m'n lijf, maar het is gelukt alles af te luisteren.

Donderdag weer dezelfde uitdaging, maar zat nu om half 11 al achter de computer. Het ging iets beter met de spanning, maar werd erg boos en verdrietig deze keer. Zal dit dan toch contact zijn met mijn gevoel??
Ben daarna lekker op de bank gaan liggen met een heerlijk kleedje en heb 4 afleveringen Next Great Baker gekeken.

Vandaag fijn dagje met m'n man die vrij was en dus niet m'n sessie geluisterd. Dit kan ik toch echt alleen als er niemand in de buurt is...

Voor nu even voldoende om deze dagboek-reeks te starten.

Dank voor het lezen.
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 11-10-2013 23:47

Goed van jou Danique!!!

Ik heb het gelezen en morgen zal ik reageren.

Liefs,

Monique
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 12-10-2013 18:05

Hoi Danique,

Ik vind het moedig van je dat je hier een dagboek bent begonnen. En ik vind het nog veel moediger van je dat je deze therapie durft te volgen. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit heel zwaar is. Ik zou het nog niet kunnen.
Dit is héél confronterend, dus ik begrijp wel dat je alleen wil zijn om de opname te beluisteren.
Je voelde je boos en verdrietig schrijf je. Ja, dat is zeker weten contact met je gevoel. Mijn psych zou zeggen, ga er maar mee akkoord en blijf goed diep ademen en huil als je dat kan. Want, dat is verwerken.

Ik wil je hiervoor heel veel kracht toewensen!

Liefs,

Monique.
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Jess
Berichten: 320
Lid geworden op: 25-08-2013 15:19

Bericht door Jess » 12-10-2013 18:11

Hallo Danique,

Kan me voorstellen dat heel zwaar was die sessie maar je hebt die stap gezet hoe moeilijk het ook was en is nog steeds. Je hebt stap gezet die je heel moeilijk vind maar hoop echt voor je dat therapie zal helpen.

Heel veel sterkte

Groetjes van Jess

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 12-10-2013 19:34

Hoi Danique,

Goed bezig zeg en best wel heftig lijkt mij dat.
En inderdaad als je boosheid en verdriet voelt betekend dat je dichter bij je gevoel komt.

Succes en je bent echt goed bezig!

Groetjes,
Sofie
Leven is meervoud van lef

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 12-10-2013 23:06

Bedankt voor de lieve reacties van jullie allemaal. Doet me erg goed.
Mijn lieve man zegt ook al de hele week dat ie het zo dapper van me vind. Ik zelf denk dat het gewoon moet omdat ik anders over een paar jaar weer thuis zit met burnout, of wat dan ook. Nu maar even doorpakken....
Pffff klinkt lekker nuchter he zoals ik het nu schrijf, maar dat ben ik, dat is m'n overlevings ik, zonder contact met m'n emotie!

Bizare is wel dat op het moment dat ik het schrijf, m'n maag weer omdraait, dat is voor mij m'n emo-plek. Daar heb ik de afgelopen maanden veel last van. Het voelt als een soort stomp.
Fijn dat jullie ook zeggen dat ik dus langzaam in contact kom met m'n gevoel. Dat geeft me weer hoop voor maandag...

Vandaag lekker ff buiten geweest en een heerlijke taart gemaakt.
Ben nu erg moe en zal jullie andere berichtjes nog even lezen. Weet niet of het me lukt om vandaag te reageren, maar morgen heb ik wat meer tijd.

Nogmaals bedankt allemaal en voor straks welterusten.

Groeten
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

runtogain
Berichten: 404
Lid geworden op: 03-06-2012 14:33

Bericht door runtogain » 13-10-2013 11:22

Hoi Danique,

Er is veel moed voor nodig om hier zo mee bezig te zijn!
Fijn dat je zo'n lieve man naast je hebt staan die je steunt.
Van je overlevings-ik moet je maar lekker gebruik maken op de momenten dat het je helpt om toch door te zetten met het proces waar je in gestapt bent. Ik herken het wel, heerlijk nuchter/ in je hoofd/ geen gevoel. Voor mij is dat erg vertrouwd maar overleven ipv leven.

Vind je erg dapper!
Sterkte morgen, laat je nog even weten hoe het gegaan is?

Groetjes,
Runtogain

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 13-10-2013 19:53

Hoi Danique,

En heb je taart lekker gesmaakt, wat voor taart heb je eigenlijk gemaakt?
Ja je bent echt heel moedig bezig. En doe rustig aan en reageer alleen als je kan.

Wens je heel veel sterkte en hopelijk kun je vannacht uit rusten.

Groetjes,
Sofie
Leven is meervoud van lef

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 13-10-2013 21:06

@runtogain, bedankt voor je lieve woorden en fijn dat je dit herkend. Ik dacht altijd dat dit een van mijn kronkels is, die niemand heeft. Maar ja, dit forum geeft alleen maar herkenning en dat is erg fijn.

@sofie, ook dank voor je lieve woorden en die taart is echt zooo fout.
Het is een soort monchoutaart , maar dan net anders met een zelfgemaakte speculaasbodum en daarover vulling van room, witte choco en mascarpone. Door er lekker veel limoensap door te doen, proeft ie toch nog fris.
Zo'n calorieenbom, maar zooo lekker.

Vandaag rustig dagje, lekker uitgeslapen en filmpje gekeken. Nu aan het dansen (SYTYCD) en daarna Penoza kijken. Waarom ik het doe weet ik niet, zoveel triggers (vertel ik nog wel een keer) maar vind het een geweldige serie.

Als het lukt zal ik morgen weer schrijven!!
Voor straks welterusten allemaal.

Groeten
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 13-10-2013 22:21

Mmm, dat klinkt goed die taart.

Zo zie je maar dat je niet alleen bent. We hebben allemaal wel zo'n beetje dezelfde overlevingsstrategien ontwikkeld. Want, het is wel overleven wat je dan doet. Gevoel achter slot en grendel... Want voelen is eng. Maar, je man heeft wel gelijk, het is echt heel moedig wat je doet!!! En dat gevoel mag je best even voelen, even laten binnenkomen.
Wat fijn dat jij ook zo'n lieve man hebt.

Ik wil je heel veel kracht en sterkte toewensen voor morgen!

Liefs,

Monique.
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Plaats reactie

Terug naar “Dagboeken (verborgen)”