Jess dagboekje

Hier kun je je eigen dagboekje bij houden.
Plaats reactie
Jess
Berichten: 320
Lid geworden op: 25-08-2013 15:19

Jess dagboekje

Bericht door Jess » 30-09-2013 17:06

Hoe moeilijk ik het ook vind ik heb besloten om dagboek te maken gewoon alles erin te schrijven!

Jess
Berichten: 320
Lid geworden op: 25-08-2013 15:19

Bericht door Jess » 30-09-2013 17:13

Zit heel dag al te twijfelen of ik mail naar me therapeut zou sturen straks heb ik er spijt van als ik eenmaal heb verstuurd. Voelde me vorige week niet echt op me gemak erg onrustig in me hoofd en in me lichaam daarna was ik compleet uit geput en zit nog met dingen maar soms denk ik dan is maar beter omdat niet naar me therapeut te sturen dan voel ik me net of ik zo stom bezig ben om hulp te moeten vragen. En ben gewoon bang dat snel word gezegd dat ik zou zeuren :? ze heeft dat wel nooit gezegd maar ja ik weet niet hoe zij over mij denkt.

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 30-09-2013 17:29

Hoi Jess,

Goed van je dat je een dagboekje geopend hebt! En ja het is heel moeilijk om te mailen en wat peuten echt denken... is best lastig te achterhalen en die twijfels ken ik ook.
Maar misschien moet je het proberen te vragen?
En je kan ook een brief schrijven of een mail en het nog niet versturen. Of op een brief wat je mee neemt. Alleen dan kan het zo zijn dat je het alsnog niet geeft, dus versturen is het beste omdat ze je dan beter kan helpen en therapeuten zijn er om je te helpen dus vraag gerust om hulp. Weet je dat dat heel sterk is en dapper als je dat doet.
Hoe moeilijk het ook is. Ik zou zeggen gewoon doen. Want als je het voor jezelf houd kan ze je toch niet helpen en zou je nooit weten wat ze er van vind en blijf je er zelf mee zitten en een peut die je afwijst kun je (hoe hard het ook klink) beter van afzijn. Maar ik weet hoe moeilijk het is hoor. Ik heb vaak ook spijt als ik een mail gestuurd heb en mijn peut geef niet meteen antwoord. Dan ga ik mezelf vaak ook naar beneden halen. Maar bij het gesprek kan je op terug komen en ik heb vaak ontdekt dat peut het gewoon over wilde hebben... en mij niet raar stom of aansteller vond. Wat ik wel dacht. Dus meestal valt het mee wil ik hier even mee zeggen. Maar vind het echt goed dat je hier van je af schrijft!!!!

Is al een hele stap!

Groetjes en sterkte!!
Sofie
Leven is meervoud van lef

Jess
Berichten: 320
Lid geworden op: 25-08-2013 15:19

Bericht door Jess » 30-09-2013 18:01

Hoi Sofie,

Ja, dat vind ik nou ook ik denk dan van ja wat vind ze er nou van en dan blijft maar spoken door me hoofd heen. Zou wel willen vragen maar in zo'n gesprek klap ik ben ik bang helemaal dicht al sik moet vragen pff.
Is wel een idee om een mail te schrijven en dan nog voor mezelf te houden alleen ik heb een paar vragen voor haar en dat durf ik niet omdat ik denk dat teveel er zijn in een mailtje. In zulke dingen ben ik helemaal niet goed om dingen te vragen ben bang dat ik echt iets in zet waarmee ik therapeut zegt ja daar is deur en zoek maar andere therapeut en dat wil ik niet. Dus jij hebt ook wel eens mails gestuurd waarvan je spijt hebt? die van mij antwoord ook nooit meteen soms gaan er dagen over heen hoor maar ja ze antwoord wel. En ben blij dat ik niet enige ben die zo'n ervaring heeft bang is om afgewezen te worden want ik ben bang dat als dat gebeurd dat ik niet meer durf te praten bij die therapeut.

Groetjes van Jess

Jess
Berichten: 320
Lid geworden op: 25-08-2013 15:19

Bericht door Jess » 30-09-2013 18:10

Even frisse neus halen en dan lekker naar de sportschool voor me gevoel ben ik al zo verrot denk ik denk hoe moet ik dat volhouden een uur sporten? ik weet dat goed is omdat me gedachten bij sporten zijn en niet bij de nare dingen.

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 30-09-2013 20:25

Hoi Jess,

Ja ik heb mails gestuurd en dan op mijn kop gegeven. Maar als ik daarna peut sprak was die spijt wel weer weg. Dan was het wel goed dat ik het verstuurd had. Maar het is gewoon heel moeilijk en in een gesprek klap ik ook meestal dicht.
Maar probeer maar eerst dan een mail te schrijven zonder te versturen kan soms helpen en weg sturen zou ze heus niet doen hoor.
Maar begrijp je angst wel om afgewezen te worden, maar je peut is echt om je te helpen en zou niet zo snel iemand weg sturen.

Sterkte!
Liefs, Sofie
Leven is meervoud van lef

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 30-09-2013 20:26

Jess schreef:Even frisse neus halen en dan lekker naar de sportschool voor me gevoel ben ik al zo verrot denk ik denk hoe moet ik dat volhouden een uur sporten? ik weet dat goed is omdat me gedachten bij sporten zijn en niet bij de nare dingen.
Hoop dat het heeft geholpen het sporten... kan idd even goed zijn om afleiding te zoeken. :)
Leven is meervoud van lef

Jess
Berichten: 320
Lid geworden op: 25-08-2013 15:19

Bericht door Jess » 30-09-2013 21:47

Ik ben thuis afgebeuld en wel door het sporten en heeft wel even geholpen :)

Jess
Berichten: 320
Lid geworden op: 25-08-2013 15:19

Bericht door Jess » 01-10-2013 07:54

Sofie schreef:Hoi Jess,

Ja ik heb mails gestuurd en dan op mijn kop gegeven. Maar als ik daarna peut sprak was die spijt wel weer weg. Dan was het wel goed dat ik het verstuurd had. Maar het is gewoon heel moeilijk en in een gesprek klap ik ook meestal dicht.
Maar probeer maar eerst dan een mail te schrijven zonder te versturen kan soms helpen en weg sturen zou ze heus niet doen hoor.
Maar begrijp je angst wel om afgewezen te worden, maar je peut is echt om je te helpen en zou niet zo snel iemand weg sturen.

Sterkte!
Liefs, Sofie
Ik ga dat van de week proberen maar ik ben bang dat ik ook dit weer voor me uit ga schuiven en dan is niet meer nodig want dan ga ik al weer naar therapeut dus ja ik weet nog niet wanneer ik dat ga schrijven die mail

Jess
Berichten: 320
Lid geworden op: 25-08-2013 15:19

Bericht door Jess » 01-10-2013 07:54

Sofie schreef:
Jess schreef:Even frisse neus halen en dan lekker naar de sportschool voor me gevoel ben ik al zo verrot denk ik denk hoe moet ik dat volhouden een uur sporten? ik weet dat goed is omdat me gedachten bij sporten zijn en niet bij de nare dingen.
Hoop dat het heeft geholpen het sporten... kan idd even goed zijn om afleiding te zoeken. :)
Ja hoor dat had geholpen vanavond nieuw rondje om te sporten :P

Plaats reactie

Terug naar “Dagboeken (verborgen)”