Danique's Dagboek

Hier kun je je eigen dagboekje bij houden.
Plaats reactie
Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 15-11-2013 22:33

Lief dat je het vraagt Jess.
Had het gisteren echt zwaar en 's avonds nog een goed gesprek gehad met m'n man over wat het allemaal met me doet.
Heb vannacht eindelijk goed geslapen en vanmorgen stond ik iets frisser op. Heb boodschappen gedaan en zelfs een taartje gemaakt.

Dus ja, iets beter dan gisteren. Nu is het weekend en neem ik ff afstand van mijn geschreven teksten en alle emoties die daarbij horen. Dan kan ik het van de week weer aan!

Groeten
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 15-11-2013 23:25

Wat fijn dat je goed hebt geslapen!!!
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 25-11-2013 09:20

Heb hier al een weekje niets geschreven. Weet ook ff niet wat ik moet schrijven. Ik schrijf thuis nu in een soort dagboek om bij m'n diepste gevoelens te komen. Het is moeilijk om die heftige momenten naar boven te krijgen en daar dan ook nog eens woorden bij te vinden om op te schrijven.

Het uitspreken kan ik niet en het zijn nu nog onschuldige zinnetjes over de diverse gebeurtenissen. Iedere keer als ik het teruglees draait m'n maag om, wordt ik misselijk.
Ook ben ik boos en verdrietig als ik het lees. Nog niet heel intensief, maar ik voel wel iets. Kleine stapjes zijn het... Kon het maar sneller gaan. De tijd raast voorbij en het schiet allemaal niet op...

Groeten
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 26-11-2013 17:35

Hoi Danique,

Kijk naar de kleine stapjes die je zet... dat is echt heel goed. Ook al snap ik je gevoel wel dat het te langzaam lijkt gaan. Maar je kan beter beetje bij beetje behappen dan overspoeld te worden.

Maar wel heel herkenbaar.

Sterkte en heb geduld met jezelf. Je komt er wel.

Groetjes,
Sofie
Leven is meervoud van lef

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 27-11-2013 08:43

Dank je Sofie.

Weet dat ik geduld moet hebben, maar dat ben ik nu ff kwijt.
Vandaag weer therapie, maar heb ff geen idee hoe verder. Ben niet veel verder gekomen met het schrijven en weet niet echt wat ik. Oet gaan bespreken vandaag. Nou ja, zal wel weer vanzelf gaan straks.

Groeten
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 27-11-2013 20:58

Dat zijn fases die er ook bij horen. Laatst had ik dat gevoel ook. Dat heeft iedereen vertelde mijn psychologe. Dat komt wel goed. Jezelf geruststellen en rustig blijven doen wat je doet voor therapie.

Liefs,

Monique.
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

frauwke
Berichten: 279
Lid geworden op: 01-11-2011 20:15

Bericht door frauwke » 27-11-2013 21:12

Hey,

Hoe is het gelopen vandaag? Hoop dat je het een beetje hebt kunnen bespreken.

Veel sterkte en geef jezelf de tijd.

Groetjes
frauwke

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 28-11-2013 16:35

Thanks ladies, was weer pittig allemaal.
Niet te diep op m'n emoties deze keer, maar meer m'n ongeduld besproken. Vooral alle onduidelijkheid maakt me af en toe gek. Ik heb geen controle en daar kan ik niet zo goed tegen. :oops:

Groeten
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 28-11-2013 17:44

Controle willen hebben...mmm...waar ken ik dat nou van? Ha ha :wink: ...
Heel herkenbaar dus. Controle is een soort van schijnveiligheid he.

Liefs,

Monique
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 02-12-2013 09:32

Ja, controle willen hebben op alles is een schijnveiligheid.
Het idee hebben dat ik alles onder controle heb, geeft me het gevoel dat ik de macht heb. Het is een compensatie voor de macht van de anderen.

Die controle zit in hele kleine dingen die ik voor mezelf heb gecreeerd. Maar vooral hoe alles gaat lopen in de toekomst, dat wil ik zelf al helemaal duidelijk hebben. Dat is mijn plan, mijn leven. Maar dat kan gewoon niet altijd (vooral nu niet) en daar wordt ik onrustig van. Er is dan een angst dat andere het voor me gaan beslissen, dat zij dan de macht hebben. Brrrr ik wil niemand die macht geven, het is zo'n gevecht in mij....

Net is m'n sessie van vandaag afgebeld, ze is ziek. Eigenlijk ben ik blij dat ik de deur niet uit hoef. Ga lekker thuis aan de slag en m'n huis in kerstsfeer brengen (het voordeel van geen kinderen en sinterklaas moeten vieren). Ik haat de kerstdagen zelf ivm de verplichtingen, maar de kerstboom in huis geeft me weer een fijn gevoel.

Groeten
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

Plaats reactie

Terug naar “Dagboeken (verborgen)”