therapeute heeft vreselijk nieuws gekregen..

Hier kunnen nieuwe leden die nog geen toegang hebben op de persoonlijke berichten alles kwijt. Ook een dagboekje beginnen of vragen stellen. Als we jullie beter leren kennen, kunnen jullie berichten verplaatst worden naar de gesloten gedeelte
Gast

Bericht door Gast » 27-11-2013 15:55

Ik herken het afhankelijk zijn ook heel sterk! Heb dan altijd het gevoel het niet voltehouden. Maar doenik natuurlijk wel. Ik sluit gewoon alles af en ga door met leven. Eenpaar maanden is lang... wat vreselijk voor je. Ik leef met je mee en wens je sterkte. Ik hoop dat je toch verder kunt in je proces. En je mag dit allemaal voelen. Dit is jou proces, jou voelen, jou moeite. Maakt niet uit door wat dat in gang wordt gezet.

Groetjes,
Charlotte

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 28-11-2013 01:00

Ik voel mij heel erg afhankelijk van mijn psychologe. Ik weet gewoon dat zij voor mij de weg is van overleven naar leven. Ik zou niet zonder haar kunnen en vind het zo moeilijk als het al 1 keer niet door kan gaan.
Dus wat jij nu door moet maken lijkt me verschrikkelijk zwaar. Het is niet egoïstisch om dat te voelen. Ik begrijp dat het heel dubbel voelt.
Ik denk bij een paar maanden aan hetzelfde als jij. Maar wat Belinda zegt klopt. Er is geen tijd voor te noemen. Ik begrijp dat dit onzeker maakt en dat je houvast zoekt.

Liefs,

Monique
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

pink
Berichten: 45
Lid geworden op: 29-09-2013 20:45

Bericht door pink » 28-11-2013 06:50

bedankt voor al jullie fijne reacties! Veel herkenbaarheid...
Monique ik begrijp je helemaal. Voorheen vond ik het al vreselijk als er 1 gesprek uitviel.
En eerder vielen er wat weken uit doordat ze,ziek was.
Vraag me af of ik dat voortaan beter kan hebben.

Heb met andere therapeute overbruggingscontacten. Niet inhoudelijk over maar wel hoe het met mij is. Dat ik overeind kan blijven. Nu zit mijn hoofd zo barstensvol flashbacks en zo dat ik alleen rust krijg als ik met mijn hoofd tegen de muur bonk. Doe dat niet te vaak hoor...
Wat doen jullie ter overbrugging, iemand tips voor mij?

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 28-11-2013 11:41

Hoi Pink,

Ik zou wel proberen om te stoppen en dus een andere manier te vinden om rust te krijgen, dan je hoofd tegen de muur te bonken.

Maar het is moeilijk en lastig. Ja wat doe ik ??? door modderen en tobberen op het moment. Ik heb helaas geen goede tips.
Nou wat ik soms doe een goede vriendin in vertrouwen nemen en praten.
Maar ja, niet altijd omdat ik geen last voor haar wilt zijn. Op het moment gaan gesprekken bij peut nog gewoon door. Dus zit niet in jouw situatie. Als peut op vakantie gaat dan vraag ik of ik iemand anders kan bellen in geval van nood. Meestal doe ik het niet, maar het geef wel rust dat je bij iemand terecht kan.

Misschien is dat een idee?

Groetjes,
Sofie
Leven is meervoud van lef

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 28-11-2013 17:48

Mag je niet met de overbruggingstherapeute over de flashbacks praten dan?
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

pink
Berichten: 45
Lid geworden op: 29-09-2013 20:45

Bericht door pink » 28-11-2013 22:50

ja hoor het is niet dat het niet 'mag'. Maar, de therapeute die ik nu meer spreek heeft nietecht de kennis v traumaverwerking. Bovendien is het zo dat wanneer ik er meer over ga vertellen, er ook meer los komt. En daar kan ik nu echt even niets mee.
Maar ik kan er wel iets over zeggen. Het is geen geheim die flashbacks.

Het paniekgevoel wordt gelukkig wel wat minder nu ik meer deel over mijn gevoel en wat cv ontacten heb. Met mijn vaste therapeute heb ik nog wel mailcontact.

pink
Berichten: 45
Lid geworden op: 29-09-2013 20:45

Bericht door pink » 10-02-2014 14:19

Hi meiden, even een tijdje weg geweest. ..
Gaat heel erg wisselend...

Inmiddels is de vriendin van therapeute overleden, in december.
Ben naar de uitvaart geweest. ..

Therapeute is haar werk weer langzaam aan het opbouwen, maar mijn gesprekken met haar zijn nog niet opgepakt. Therapie die ik had is erg intensief en ze kan de continuïteit nog niet garanderen.
Ik begrijp het, maar vind het ook heel moeilijk.

Inmiddels heb ik overbruggingscontacten met een nieuwe therapeute die wel veel ervaring heeft met traumabehandeling.
Dat is erg zoeken en wennen. ..

Groetjes, Pink

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 13-02-2014 01:30

Goed om weer wat van je te horen.
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

runtogain
Berichten: 404
Lid geworden op: 03-06-2012 14:33

Bericht door runtogain » 13-02-2014 19:26

Hey, welkom terug. Hoop dat het een beetje klikt met de overbruggingspeut. Al is het niet hetzelfde.

Sterkte,
Runtogain

pink
Berichten: 45
Lid geworden op: 29-09-2013 20:45

Bericht door pink » 13-02-2014 20:10

Thx,

met vervangende therapeute klikt het redelijk, ene gesprek gaat beter dan het andere. ...
Vind het frustrerend want heb veel last v flashbacks triggers etc maar kan daar niet zo veel verder mee gaan... was een heel eind hoor maar nu staat proces stil.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen (OPEN)”