Werk

ondervind je problemen met je collegas, of op school en wil je er iets over kwijt dan mag dat hier
Plaats reactie
Gast

Werk

Bericht door Gast » 02-10-2012 09:32

Loop op dit moment in de ziektewet. (50%)Werk normaal 30 uur en doe daarnaast het huis nog maar op dit moment ben ik zo met m,ezelf bezig dat ik gedeeltelijk thuis loop. ik zie mijn werk als afleiding en tijdverdrijf.
Heeft iedereen ook zo moeite om zich te concentreren, en vertellen jullie aan je collega's
groetjes meisje80

Gast

Bericht door Gast » 02-10-2012 15:26

Hoi Meisje,
Momenteel werk ik niet maar herken wel goed wat je zegt hoor.
heb dat ook op het werk dat ik me moeilijk kan concentreren oa op stage's etc..., nu ja heb gewoon gezegd dat ik veel droom maar ja dat zagen ze wel aan mij vervelend dat je je zo moeiljk kan concentreren
Hoe zeg je dat aan je collega's ? weet ik niet ik bedoel heb je collega's er last van? En kan je werk nog beetje volhouden?Wat voor werk doe je eigenlijk,?Wat mij een beetje geholpen heeft is dingen waar ik mee werk stevig vast te houden bleef ik toch een beetje in het het hier en nu zeg maar. maar ja met schoenen lukt dat werkte in een schoenenwinkel
sterkte ik hoop dat je je meer kan concentreren korte pauze's even nemen kan helpen tuurlijk moet wel lukken en moet ook toegestaan worden
liefs Silvia

Gast

Bericht door Gast » 03-10-2012 23:37

Hey meisje,

ik herken het vooral van vroeger. Toen ik nog heel alert was, was ik constant afgeleid en kon ik mijn concentratie echt niet vinden helemaal op dagen na nachtmerries omdat ik dan ook nog eens moe was. Inmiddels gaat het een stuk beter :-) Ik heb het een deel van mijn collega's verteld, die wel goed reageerde gelukkig. Misschien speelt het daarin wel mee dat ik in de zorg werk dus ze prima wisten waar het over ging.
Heb je veel overleg met de bedrijfsarts? Misschien heeft hij/zij nog concentratietips. Die van Silvia is in ieder geval een goede.
Succes!

Gast

Bericht door Gast » 26-10-2012 20:53

loop mog steeds in de ziektewet.
Werk in een winkel (een drogist) mijn collega's durf ik niks te vertellen bij de bdrijfarts heb ik mijn verhaal wl kunnen doen.
twijfel op dit moment of ik wel geschikt ben voor in een winkel te werkenen daar twijfel ik echt over. Weet niet zo goed wat ik in de toekomst wil?

Gast

Bericht door Gast » 26-10-2012 21:34

hoi Meisje 80

fijn om nog wat van je vernemen lastig als werken in een winkel je niet ligt. Hoe ben je aan dat werk gekomen?
nu ja ik ben van belgie weet niet zo goed hoe het daar werkt maar bij ons heb je een arbeidsbureau ik denk wel dat jullie dat ook hebben?
kan je volgens mij ook testen doen als je niet goed weet welke richting je uit wil.
Werken ergens waar je niet graag werkt is idd niet fijn.
goed dat je het aan bedrijfsarts wel kon zeggen je hoeft ook helemaal niets te zeggen als je er niet goed bijvoelt.
sterkte en succes met wat anders te vinden
Liefs Silvia

Gast

Bericht door Gast » 13-11-2012 20:22

Hoi Meisje 80,

hoe gaat het momenteel op je werk?

Liefs Silvia

Gast

Bericht door Gast » 14-11-2012 17:22

Hoi meisje80,

Mijn overtuiging is dat wanneer mensen niet weten wat er speelt, ze ook geen rekening met je kunnen houden. Dit betekent natuurlijk niet dat je het achterste van je tong hoeft te laten zien, maar zonder in details te hoeven treden kun je toch een hoop vertellen wat voor een ander begrijpelijk is.

Groot voordeel daarvan is dat je je ook niet schuldig hoeft te voelen tov je collega's, je niet hoeft te twijfelen aan jezelf en dus ook beter naar je eigen gevoel kunt luisteren.

Ik werk bij een redelijk groot bedrijf sinds ruim een jaar. Begin dit jaar kreeg ik een nieuwe leidinggever en ik heb hem in vertrouwen mijn situatie uitgelegd. Hij weet volledig wat er allemaal bij mij speelt en ik heb er geen geheim van gemaakt. Doordat hij weet en dus begrip kan opbrengen, heb ik tijden gekend dat het af een toe een dag niet goed ging en ik hem slechts een berichtje hoefde te sturen dat ik een off-day had. Verder geen tekst en uitleg alleen dat.

Nu ben ik bijna 4 maanden volledig thuis en stuur 1x per week een berichtje naar hem moet hoe het gaat. Mijn collega's weten een gedeelte van de problemen, maar lang niet alles, dat gaat ze namelijk helemaal niets aan. Ik heb ze verteld waartoe ik in staat was om ze te vertellen en heb de rest voor me gehouden. Krijg totaal geen vreemde reacties, alleen maar sterkte gewenst.

Natuurlijk is dat niet bij ieder bedrijf zo en weet ik dat ik me gelukkig mag prijzen, maar het is wel een hele opluchting en veel makkelijker voor jezelf als je collega's een klein beetje begrip kunnen opbrengen en dat kunnen ze alleen als je ze iets verteld. Nogmaals jij hebt de regie daarin, dit is slechts mijn ervaring.

Verder ben ik er van overtuigd dat je uiteindelijk terecht komt waar je wilt zijn. Dat je soms van baan moet of wil wisselen omdat je niet meer op je plek zit. Als je het gevoel hebt dat je daar niet thuishoort, weet je in ieder geval wat je niet wilt en dat is dus ook al een hele stap vooruit. Misschien ook een idee om je af en toe eens te orienteren, want als je nu voor 50% al thuis bent, heb je die tijd dus blijkbaar voor jezelf hard nodig en is het dus misschien beter te blijven waar je zit totdat je weer 100% lekker in je vel zit en je dan volledig op iets nieuws kunt storten waar je wel de voldoening uit kunt halen.

Bij een heel leuke baan is het ook lastiger om je ziek te melden gevoelsmatig, maar dat is mijn ervaring en hoeft de jouwe niet te zijn natuurlijk.

Tip: ga gewoon eens op internet naar vacatures kijken om te zien wat je leuk lijkt, misschien ga je wel een hele andere richting uit dan je verwacht had

sukses,
Esther

Gast

Bericht door Gast » 14-11-2012 21:43

Hoi
op de eerste plaats bedankt voor jullie reacties

Op dit moment werk ik eigenlijk een paar uur uit verveling niet dat ik me werk slecht doe ofzo maar ik kan me gewoon heel slecht concenteren,vergeet veel!
Maar ik ben gewoon ook bang dat 1 van de drie of alle drie die mij misbruikt hebben me op komt zoeken, winkel is een openbare gelegenheid.
Ben op dit moment heel hard bezich om het een plaatsje te geven dat ik niet moet denken aan ander werk. Weet op dit moment gewoon even helemaal niet wat ik wil.

Meisje 80

Gast

Bericht door Gast » 16-11-2012 19:38

Hoi Meisje,

Begrijp je angst wel maar je zegt zelf dat het een openbare plaats is en dader's zijn meestal niet zo dom om er naar toe te trekken
en anders is het toch beter dat er veel mensen rond lopen in een winkel lijkt me toch een veilger gevoel niet begrijp je angst wel maar je hoeft je ook niet nodeloos ongerust te maken maakt het nog moeilijker voor je denk ik dan maar

Sterkte met je verwerking miss toch even blijven wat onder handen hebben kan ook zorgen voor aflleiding en zo slecht zal je je werk toch ook niet doen anders mocht je niet meer terug komen denk ik

liefs en sterkte met alles
knuf als het mag?

Plaats reactie

Terug naar “Werk en school”