Moeders: vervolg op voorstel berichten kan triggeren

is je kind slachtoffer van sexueelmisbruik, wil je er wat over vertellen dan kan dat hier
Plaats reactie
Gast

Moeders: vervolg op voorstel berichten kan triggeren

Bericht door Gast » 26-10-2012 08:57

Hallo allemaal,

Om de boel op her forum wat overzichtelijk te houden, heb ik hieronder de voorstel berichten uit het voorsteltopic van moeders geplaatst (uiteraard in overleg met moeders). Zo staat alles goed binnen zijn catagorie en houden we enigszins overzicht.

Ik heb gekozen om de berichten te kopiëren, zo stoot ik niemand voor het hoofd als in opeens z'n bericht kwijt is.

Moeders:
hallo allemaal

ik ben moeder van een dochter van 11 jaar die is misbruikt alles is nog in volle gang dus het is nog maar kort geleden.
Ik hoop hier met ouders in contact te komen die dit ook hebben meegemaakt.

groetjes moeders

Silvia
Hoi Moeder's
jeetje wat erg zeg.
Knap dat je je hier aanmeldt.
wil je welkom heten hoewel welkom miss niet het juiste woord is.
Maar ik hoop dat je hier je plekje mag vinden.
hoe gaat het nu met dochter?
Verder kijk rustig rond en als er vragen zijn stel ze gerust.

liefs Silvia


Sofie
Hoi Moeders,

Fijn dat je je voorgesteld hebt en wil je ook welkom heten hier.
Net als Silvia al schreef is het miss. wel dubbel.
Hoop dat je kunt vinden wat je zoekt en je verder geholpen wordt en je dochter tot steun kan zijn.

Groetjes,
Sofie

Damsky
dag moeders...

wat kan ik me jouw verdriet en je zoeken naar "hoe nu verder" voorstellen zeg...

mijn cadeau-dochter vertelde mij op 9 jarige leeftijd ook dat iemand nare dingen met haar deed... een compleet andere pijn dringt zich dan aan je op...
want als het jou gebeurt is het erg... maar als het je kind gebeurt...

ik hoop zo dat het schrijven hier je helpen mag om er voor je dochter te kunnen zijn in haar pijn....maar dat je er ook zelf, voor jouw pijnen mee geholpen zal zijn...

neem je tijd...

een heel hartelijk welkom...

groetjes Damskey

Runtogain
Hallo moeders,

Ik wil je hierbij ook welkom heten op het forum.
Kijk rustig rond, ik hoop dat het je verder zal helpen.

Groetjes,
Runtogain

Hoekje
Welkom hier en veel sterkte

Wie?
Veel sterkte voor jou, je dochter en alle anderen die hier mee het slachtoffer van zijn.

Veel groeten
Wie?

Vlinder.,
Lieve Moeders,

Heel veel sterkte en kracht toegewenst, maar ook heel veel wijsheid in deze afschuwelijke situatie voor jullie!!
Hoop dat je hier wat steun mag ervaren..

Heel veel liefs,

Ik denk aan jullie

Moeders
Hoi alle,

Bedankt voor de reacties, het is wel een late reactie terug maar we zijn net terug van een weekje turkije.

Met mijn dochter gaat het ene keer goed andere momenten piekert ze en slaapt vaak slecht, ze krijgt nu ook psychologische hulp want het heeft er harder ingehakt dan ik dacht dat bleek laatst bij het intake gesprek bij de psycholoog. Hoop dat ze dit wel snel te boven komt.

Het is wel frustrerend dat die gast alles ontkend heeft, maar ja dat zal wel altijd zo

Groetjes

Silvia
hoi Moeders,
ik hoop dat het weekje vakantie je jullie toch wat deugd gedaan heeft.
begrijpelijk dat je dochter het nog moeilijk heeft.
heel goed dat ze naar de psychologe gaat.
Ontkenning tja denk dat we dat hier allemaal wat kennen is zo vreselijk pijnlijk ...., herken ik wel zo een machteloos gevoel dat het geeft.
je bent een goede moeder als ik dat mag zeggen? want ik meen het
Verder mochten zich er nog vragen voordoen stel ze gerust en verder kijk maar rustig rond geloof dat er nog een moeder is bijgekomen.
Liefs Silvia

Moeders
hoi Silvia,

De vakantie heeft wel een beetje goed gedaan, alleen tijdens de vakantie is hij aangehouden en moest verhoord worden.
Hij heeft 2 dagen moeten blijven en alles ontkend. De rechercheurs hebben er veel werk ingestoken alleen officier van justitie beslist.

Nu ook nog is een vriendin die zijn kant wil horen en ik denk dat ze ons niet helemaal gelooft ... maar als ze vrienden met hem blijft dan haak ik af want daar kan ik niet tegen en geheid dat dat een keer mis gaat lopen en dat ben ik liever voor. Ook krijg ik niks anders te horen dat ik het van haar kant ook moet begrijpen en dat heb ik zeer zeker ook gedaan misschien wel iets teveel, helaas kreeg ik weinig begrip terug en dat doet ook veel pijn want ik zie een kind die er echt mee zit en niet rustig kan zitten omdat ze er dan teveel aan denkt en snachts slecht slaapt.. met meer mensen en kinderen erbij gaat het goed dan is ze bezig en heeft ze afleiding.

Morgen ga ik informatie inwinnen wat ik wel en niet kan doen omdat er ook nog andere vriendinnetjes van zijn kinderen daar slapen want ik wil zo graag die ouders en kinderen dit besparen en mijn dochter is ook erg bezorgd om zijn eigen dochters en 2 meiden die daar vaker slapen en wil ook niets liever dat ik naar die ouders ga om te vertellen wat haar is overkomen en dat wil ik ook doen maar ben ook weer bang dat ik daar problemen mee krijg, maar helemaal niks doen is ook geen optie want als het met die kinderen ook gebeurt kan ik ook problemen krijgen omdat ik niks heb gezegd.

De andere moeder heb ik ook al gezien en hoop dat er meer bij komen die met hetzelfde zitten. Want dit is een goede plek hier om je verhaal kwijt te kunnen.

Maar jee wat erg wat er allemaal wel niet in stilte gebeurd ik kan er niet overuit dat er zulke mensen tot deze walgelijke dingen in staat zijn.
En dan ook nog zo aardig lijken naar de buiten wereld.

Het verhaal is langer geworden dan de bedoeling was en misschien staat het ook nog verkeerd.

Groetjes

Silvia
Lieve Moeders heftig zeg,
Herkenbaar hoor mijn vader heeft ook nl meerdere kinderen lastig gevallen
sterkte met je informatie in te winnen vandaag laat je weten hoe het afgelopen is?
nu ja dit rubriek is eig alleen om elkaar voor te stellen
op zich niet zo een probleem hoor maak je er niet druk over
miss kan je wel kijken op het forum waar je het zou kunnen plaatsen
Om je verhaal verder te vertellen en ook meer herkenning te krijgen die je zeker verdient.
liefs Silvia
_________________

Moeders


hoi silvia,

pfff wat erg zeg wat halen die mannen(soms ook vrouwen) toch in hun hoofd zeg ik kan er gewoonweg niet overuit. Hoe is het toch mogelijk dat ze het ook nog vaak ongestraft kunnen doen.

Heb vandaag gebeld met slachtofferhulp maar een heel lief vrouwtje maar opzich heb ik er niet veel aan.
Ook met het amk gebeld ze gaan overleg doen met het team en informeren bij de politie maar als er niks meer valt te onderzoeken dan is het daarmee klaar als ik het goed heb begrepen.

Ik vind het zo erg want ik ben zo bang dat zijn kinderen en andere kinderen ook het slachtoffer kunnen zijn of worden van hem, maar ik sta echt met de rug tegen de muur ga ik naar zijn ex of naar het andere gezin maak ik me mogelijk schuldig aan laster terwijl dat gewoonweg niks meer of minder dan de waarheid is... ik snap het gewoon niet dat die gasten het zo makkelijk gemaakt word en zomaar zijn gang kunnen blijven gaan, omdat er geen bewijs is.

Ik had ook nog rond gekeken maar ik zou eigenlijk niet weten waar ik dit onder moet plaatsen want in veel topics moet je speciale toegang hebben

groetjes

Vlinder.,

Lieve Moeders,

Ik lees (en voel!) tussen de regels door je pijn en je onmacht! wat moet je je vreselijk voelen..
Het is ook te vreselijk voor woorden dat dit allemaal maar ''toegelaten'' wordt en door kan gaan omdat er dan zogenaamd geen ''bewijs'' is.
Het gevoel niet geloofd te worden is voor velen hier pijnlijk herkenbaar denk ik.
Ik wil tegen je zeggen dat ik je heel erg moedig en dapper vind!! Hoeveel moeite je doet naar en voor de andere kinderen en de moeders. En ook al zullen zij er mee doen wat zij er mee zullen doen, of geloven wat ze zullen geloven, JIJ hebt gedaan wat je kon doen! Al lijkt het me inderdaad heel moeilijk om dat los te laten... Maar je hebt op den duur weinig keuze denk ik
Toch hoop ik dat dat je een heel klein stukje steun en troost biedt!

Lieve Moeders, (voor zover ik dat kan en mag inschatten) ik bewonder je om je warme moederhart...Geloofd én gezien worden.. Dat is wat een kind op zo'n moment zoooo enorm hard nodig heeft
Wil je nogmaals heel veel steun, sterkte en kracht toewensen!
Heel veel liefde ook voor jouw dochter!

Liefs, Vlinder!

Kimberly

Ook namens mij een iets verlaat welkom op het forum,

In vind het heel erg te lezen wat jullie is overkomen. Ik wil beginnen met dat ik het heel goed vind dag je actie hebt ondernomen tegen hem, maar ook dat je anderen wil informeren.

Het is heel lastig als ze alles ontkennen, zeker als jij zeker weet dat het wel zo is. Je wil zo'n officier wel door elkaar schudden hè? Maar de wet is nu eenmaal zo helaas. Als ik hè goed heb begrepen is er nog geen uitsluitsel hè? Dus wie weet kan er nog iets gebeuren.

Op het moment dat je andere informeert en andere ouders kan vinden en samen een aangifte zou indienen sta je veel zekerder. Misschien is dat een optie? Al is dit heel moeilijk dat besef ik me hoor (bij mij was dit ook niet mogelijk). Maar samen sta je we wat sterker.

Nogmaals wil ik zeggen dat je het goed doet! Hoe rot j je ook voelt, en vooral ook machteloos denk ik? Maar je bent goed bezig en ik vind het mega knap dat je ook actie wil ondernemen en anderen wil waarschuwen.

Weet dat ik alles goed bedoel en niet de bedoeling heb betweterig of boos over te komen, ik vind juist dat je super goed bezig bent

Ik wens jullie heel veel succes met deze situatie, het komt uiteindelijk allemaal goed, al vind je dat nog zo moeilijk te geloven nu. Samen en met hulp (voor je dochter maar vergeet jezelf niet!! ) komen jullie hierdoorheen. Niet morgen en niet volgende week, maar het komt.

Liefs

Kimberly

Moeders
Lieve Vlinder., ,

Het is ook te gek voor woorden er lopen heel wat meer schuldige vrij rond om nog meer slachtoffers te maken dan onschuldige die in de bak zitten, dat ze daar is wat meer aan denken.

In mijn wereld moeten ze van kinderen en oude mensen afblijven die zijn weerloos, ook volwassenen maar die kunnen zich beter verweren.

Ik vind het gewoon een taak als vader en moeder om je kind te beschermen, helaas denken niet alle moeders of vaders zo al heb ik haar niet kunnen beschermen voor dit, heb haar altijd gezegd ga niet met vreemde mensen mee want die zijn vaak niks goeds van plan, maar verdomme het is altijd een bekende die aardig is en betrouwbaar overkomen maar in stilte zijn het de grootste monsters..

De verhalen die ik heb gelezen wat er allemaal gebeurd is vind ik verschrikkelijk, weet er gewoon niets op te zeggen het is onvoorstelbaar dat deze dingen gebeuren en het ongeloof van de omgeving is niet te geloven dat is precies hoe de daders dit willen zien bah

lieve jij ook heel veel kracht om alles te boven te komen

groetjes moeders x

-----------------------
Lieve kimberly,

Ik ga echt alles uit de kast trekken om een weg te vinden zodat ik dat andere gezin kan vertellen wat er is gebeurd. Of ze het geloven dat is aan hun, maar ik denk zelf dat ze wel nadenken of ze hun kinderen nog daar laten logeren, en wie weet komen 1 van hun kinderen ook wel met iets naar buiten wat ze daar hebben ervaren. Kan best zijn dat er gevolgen aan hangen als de dader mijn aanklacht voor laster, maar die zullen er sowieso zijn want als ik niks zeg en er gebeurd wat met die kinderen komen die ouders ook boos naar mij omdat ik niks heb gezegd wat dan ook heel begrijpelijk is, want ikzelf zou het ook willen weten wat er is gebeurd zodat ik mijn kind daar weg kan houden.

Dan heb je ook nog de moeder van zijn eigen kinderen die ook van niks weet, zij heeft ook recht op te weten wat mijn dochter daar is overkomen maar daar ben ik nog niet uit hoe ik dat moet aanpakken.

Nee, er is nog geen uitsluitsel. wat ik begrepen heb van de politie is dat er meer koppen bij komen om een beslissing te maken, en dat het een wel overwogen beslissing zal zijn, maar ik weet ook dat er maar een kleine groep word verder vervolgt en een nog kleiner percentage veroordeeld word. Vaak word het een seponering door gebrek aan bewijs. Wat er ook uitkomt hij zal nooit onschuldig zijn want ik hoop dat hij kapot gaat aan schuldgevoel, en dat hoop ik bij alle daders.

Lieve kimberly ik weet dat je het niet verkeerd bedoelt hoor of wat dan ook, zelf zit ik ook lang te schrijven en lezen voor ik het verzend omdat soms dingen verkeerd kunnen overkomen en ik denk dat wij niet de enige
zijn.

Ja, dat het goed komt zal best maar het is een periode waar je doorheen moet en daar lijkt nu geen eind aan te komen.


groetjes moeders x

––——————————————————
Ik hoop dat ik nu zo iedereen gehad heb.
Praat hier rustig verder met elkaar over dit verhaal.

Met vriendelijke groeten
Het LSM team

Plaats reactie

Terug naar “Je kind”