jane

is je kind slachtoffer van sexueelmisbruik, wil je er wat over vertellen dan kan dat hier
Gast

jane

Bericht door Gast » 01-11-2011 18:32

ik zou graag met andere moeders willen praten die ook erachter zijn gekomen dat hun kind is misbruikt door hun eigen vader.

Gast

Bericht door Gast » 01-11-2011 23:16

Lieve Jane,
Ben helaas geen moeder dus kan ik je niet echt helpen vrees ik...
Al kan ik zeggen dat ik je enorm knap vind.
Mijn moeder ontkent alles en dat doet vreselijk pijn.
Ik denk dat de steun en herkenning van jou. je dochter al enorm helpt,
Liefs Silvia

Gast

jane

Bericht door Gast » 02-11-2011 08:27

Dank je Silvia voor je antwoord..
Ik ben erachter gekomen doordat ik het dagboek had gevonden.
Daar stond alleen maar in dat ze zelfmoord wou plegen..ze wou niet meer verder leven..ik was heel boos toen ik het las en heb haar hiermee geconfronteerd.Daarna kwam alles eruit ( ze was toen net 15 jaar ) en ik heb haar meteen voor 200 % gelooft..ze zei ook steeds geloof je me?
Dan gaat je leven in een stroomversnelling.
Daarom zou ik zo graag contact willen hebben met andere moeders..hoe hebben hun het leven weer opgepakt.
We hebben in ieder geval geen contact meer met de vader ( ook mijn zoon van 14 jaar nu..) is geen contact met hem.
Wat mij ook verbaasde toen ik na anderhalf jaar pas aangifte durfde te doen dat de zeden rechercheur zei dat hij in de 22 jaar dat hij dit werk deed dat ik de derde moeder was die bij de partner weg ben gegaan!!!!! dat is toch schrijnend???

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 02-11-2011 10:39

Hoi Jane,

Helaas is het echt zo erg. Ik kende wel ooit een andere moeder die weg is gegaan nadat haar dochtertje verteld had aan haar.
Ze was er echt toen helemaal kapot van.
Maar wel zo moedig geweest om weg te gaan.
Dat deed mij toen pijn omdat mijn moeder na dat ik van huis ben gegaan en het ooit aan haar durfde te vertellen ze de kant van haar man koos.
Helaas.

Maar nogmaals moedig dat jij wel een hele lieve moeder bent die wel voor haar dochter kiest.
Steun en er voor haar zijn is het beste wat je kan doen.

Heb je dochter therapie?
Misschien kun jij ook even een therapeut gaan zoeken waar jij ook met je gevoelens terecht kan. Het lijk mij namelijk heel erg moeilijk ook voor jou.
Maar goed dat kun jij als enige zelf beslissen.
In ieder geval ik hoop dat wij je hier wel verder kunnen helpen.

Heel veel sterkte,
Sofie
Leven is meervoud van lef

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 02-11-2011 10:39

ps. was jij bij de aangifte?
Leven is meervoud van lef

Gast

jane

Bericht door Gast » 02-11-2011 11:39

Hallo Sofie

Mijn dochter is inderdaad in therapie geweest voor PTTS..helaas is ze daar halverwege mee gestopt omdat ze geen steek verder kwam.Ze zeiden ook steeds dat ze wel contact moest houden met haar vader maar daar werd ze alleen maar zieker van ..mijn ex had nog wel 1x per 6/8 weken een middag contact met mijn zoon maar dit ging ook erg moeizaam.In ouderschapsplan hebben de kinderen ook aangegeven dat ze geen omgangsregeling willen hebben.Na anderhalf jaar ploeteren heb ik besloten om aangifte te doen.Ik heb het voor mijn dochter gedaan omdat zij het zelf niet durfde maar greep het wel aan dat ik het zou doen dus niet tegen haar zin gedaan.
Bij deze aangifte stond de politie ook te klapperen dat ze steeds wel contact moest houden met haar vader.Hij zei: Als je dat niet wil dan hoeft dat ook niet dat heeft jou vader te respecteren!! Daarna heeft ze alles geblokt zo ook een nieuwe mobile nummer zodat hij haar niet meer kon benaderen.Paar maanden later gaf mijn zoon ook aan dat hij het moeilijk vind om zijn vader te zien na alles wat hij heeft gedaan.
Ik heb via mail mijn ex hier over bericht maar mijn ex denkt nog steeds dat ik het contact blokkeer!!
Ik heb tegen mijn zoon gezegd dat ik nu de verantwoordelijkheid neem voor hun en als hij 18 jaar is zelf mag kiezen wat hij wil..hij vind het fijn dat ik het initiatief hierin heb genomen omdat hij niet sterk genoeg is om nee tegen zijn vader te zeggen.(loyaliteitconflict).

Zelf heb ik wel een tijdje een maatschappelijk werkster gesproken maar toch heb ik het idee dat ik meer zou hebben aan andere moeders die in het zelfde schuitje zitten.
Hoe hun het leven weer oppakken.
Doe ik het wel goed zoals ik het nu doe...

Gast

Bericht door Gast » 03-11-2011 00:00

Hoi Jane,

Hmm de therapeute zei dat ze contact moest onderhouden met haar vader?
jeetje ik kan me voorstellen dat deze therapie enorm zwaar was te zwaar,
Hoe gaat het nu met haar?
miss kan je een andere therapeute zoeken? miss bij het ggz of elders,
Ik was aan 't denken vermits je haar zo goed steunt om miss samen naar een therapeute te trekken, Zou haar en jou miss helpen, want jij hebt zeker ook herkennig en hulp nodig
Nu heb ik niets tegen een sociaal werkster maar therapie gaat toch net wat verder in de verwerking
vreslijk die regelingen terwijl je ex man haar zo pijn gedaan heeft
Wat vreselijk haar brief goed dat je zo allert bent geweest en zorgzaam om maatregelen te nemen begrijp dat het lastig is ook met je zoon
Sterkte meid,
liefs Silvia

Gast

Bericht door Gast » 15-11-2011 23:37

Lieve Jane,
hoe verloopt het ondertussen met jou en je dochter?
liefs Silvia

Gast

Bericht door Gast » 16-11-2011 15:56

Morgen de zitting..ben me toch zenuwachtig..terwijl alles al geregeld is..ben zo bang om met mijn ex de dader in een ruimte te moeten zijn...verstikt me!! en dan ben ik de moeder...gelukkig gaat mijn dochter niet mee

Gast

Bericht door Gast » 16-11-2011 16:18

hallo Silvia

je vroeg hoe het gaat met mij en mijn dochter: heel goed gelukkig.
Maar waar ik graag antwoord op zou willen hebben/mening erover:

Mijn dochter wil haar vader niet meer zien..god zij dank..ze heeft na aangifte alle contacten verbroken.
Mijn zoon denkt daar nu precies zo over en ze hebben beide al bijna een jaar geen contact meer met hem.Maar stel dat mijn straks hem wel weer zien...ik zal dat beslist tegen houden maar is dat eerlijk tegen over hem??
Als hij 18 is zal het zijn eigen keuze zijn maar is het normaal dat ik nu de verantwoordelijkheid neem en hem bij zijn vader weg wil houden?? ik hoop zo dat jullie dit ook zo vinden...

Plaats reactie

Terug naar “Je kind”