@moeders

is je kind slachtoffer van sexueelmisbruik, wil je er wat over vertellen dan kan dat hier
Plaats reactie
Gast

@moeders

Bericht door Gast » 13-11-2012 13:39

Hoi moeders,

Wat ontzettend rot dat je dochter dit heeft moeten meemaken. Ik heb zelf een dochter die (toen 4) nu 12 jaar is en misbruikt door een buurman. Ook een man die heel aardig leek, maar met een verborgen agenda.

De belangrijkste tip die ik je kan meegeven: blijf altijd je dochter hierin vertrouwen, ook al was je er niet bij, heb je het niet kunnen voorkomen, zij heeft iemand nodig die haar vertrouwt. Ondanks wat anderen zeggen of zullen zeggen. Mensen die anders reageren, kunnen zich hier gewoon geen voorstelling van maken en het is makkelijker om je er dan voor af te sluiten.

Ik heb altijd doorgezet, ondanks dat ik voor alles was uitgemaakt, ze (buren) zeiden dat ik bezig was iemand kunstmatig te vermoorden, want die man was al zo labiel en dat alles voor het woord van een 4-jarig kind wat nergens last van heeft! Onbegrijpelijk die woorden, maar door mijn doorzettingsvermogen, is de man opgepakt en heeft uiteindelijk bekend 7 andere kinderen te hebben misbruikt, die zelf niets durfden te zeggen. De politie is bij de ouders langs gegaan en die hebben toen de grootste shock van hun leven gekregen, voor de kinderen was het taboe doorbroken en konden hulp krijgen die ze zo hard nodig hadden.

De buurman is uiteindelijk veroordeeld voor 1 jaar gevangenisstraf, waarvan een half jaar voorwaardelijk en een intensieve ?? (1x per 2 weken) behandeling bij een klinisch psycholoog. Je moet dus niet veel verwachten van ons rechtsysteem, maar in je achterhoofd houden dat welke straf er al dan niet wordt uitgesproken, jij in ieder geval alles op alles hebt gezet om je dochter te helpen. Er is geen straf die je voldoening zal geven net zo min als je dochter, maar het feit dat er aandacht aan wordt besteed, zal je dochter in ieder geval helpen bij het idee dat het dus absoluut haar schuld niet is, waar volgens mij ieder slachtoffer van misbruik mee te kampen heeft.

Doordat ik zelf ook misbruikt ben, ben ik altijd gezien als een overbezorgde moeder die haar eigen problemen projecteerde als het ging om de psyche van mijn dochter. Ik weet je achtergrond niet, of dat bij jou ook het geval is (misbruik), maar mocht dat zo zijn: laat je er niet vanaf brengen dat je dochter hier hulp voor nodig heeft.

Ik spreek uit ervaring en ik denk iedereen op dit forum, dat je dit niet alleen kunt verwerken, dat je hulp nodig hebt en dat het er vroeg of laat allemaal uitkomt. Bij mij was het een posttrauma, ik had het geblokkeerd uit mijn geheugen. Ik ben vanaf mijn 4e een aantal jaar seksueel misbruikt door mijn vader en kwam door het verhaal van mijn dochter in 2004 erachter wat er met mij gebeurd was. Ik zit er nu nog midden in, dat gun ik mijn dochter niet. Alles op alles gezet en ze gaat nu eindelijk de hulp krijgen die ze nodig heeft.

Mocht je een therapeut hebben waarvan je denkt dat die er niet voldoende aan doet of vindt dat dat niet aan de orde is... zoek een andere! Na diverse therapeuten, is het nu zover dat mijn dochter voor 3 maanden wordt opgenomen ter observatie om te kijken wat voor haar de beste hulp is. Een kind vertoont altijd aangepast gedrag en is makkelijk vol te houden tijdens dat uurtje therapie.

Ik wens je heel veel sterkte in deze strijd tegen de maatschappij en met je dochter. Wat iemand ook zegt en hoe die in relatie staat tot jou, indien ze geen begrip kunnen opbrengen is dat hun onvermogen. Je hoeft hen niet tegemoet te komen, de enige die belangrijk zijn in dit verhaal ben jezelf en je dochter.

Mocht je vragen hebben of wat dan ook, je weet me te vinden.

Groetjes,
Esther

Gast

Bericht door Gast » 13-11-2012 19:38

hoi Ester ben Moeder's niet maar je mag gerust antwoorden op de berichten van moeders hoor je hoeft er geen extra topic voor openen gewoon klikken op beantwoorden wil je dat in het vervolg zo doen?
Alvast bedankt

liefs Silvia

Gast

hoi

Bericht door Gast » 14-11-2012 17:00

Hoi Sylvia,

Ik weet niet wat er verkeerd is gegaan, maar bedankt dat je het even hebt doorgegeven. Heb nu wel goed gereageerd :D

groetjes,
Esther

Gast

Bericht door Gast » 26-11-2012 00:55

hoi esther,


Het is echt niet te bevatten dat zoiets kan gebeuren maar ik ben iig wel blij dat ik in mijn dochter geloof en ook blijf geloven, wat andere ook zeggen of denken boeit me niks meer daar sta ik ver boven. Er zijn mensen die echt oogkleppen op hebben die zeggen dat dat in deze buurt niet gebeurd.

Nu gaat het hier rond als een lopend vuurtje dus iemand heeft gepraat maar wie ik weet het niet heb het zelf maar tegen paar mensen gezegd maar denk dat hun dat niet zijn geweest ik vind het niet eens erg, want zo kunnen andere kinderen die daar ook risico lopen beschermd worden. Wat ik wel vervelend vind als mensen me aanspreken en het weer moet vertellen, maar het is wel net of het iemand anders staat te vertellen maar niet ikzelf heel raar is dat, de meeste geloven het wel denk ik maar er zullen er ook altijd zijn die dit dus niet kunnen geloven zoals jij het zei dat ze er geen voorstelling van kunnen maken tot ze er zelf mee te maken krijgen, hoop dat natuurlijk niet voor hun.

Hier is het nog in onderzoek en hoop dat ik snel te horen krijg of ie vervolgd word of niet, maar het gebrek aan bewijs blijft lastig maar ik heb geen bewijs nodig want het verhaal van mijn dochter staat als een huis, of justitie wel of niet vervolgd zijn straf krijgt hij vroeg of laat dat is zeker.

Ikzelf ben gelukkig nooit misbruikt, maar ik ben nu wel overbeschermend naar mijn dochter toe als er een man aardig tegen haar doet of haar aanraakt sta ik er als een politieagent bovenop, heel vervelend voor die mensen die echt niks kwaads willen maar dat is niet aan de buitenkant te zien helaas. Mijn dochter heeft nu psycholigische hulp en dat doet haar veel goed ze slaapt weer stukken rustiger dus dat is een vooruit gang.
Alleen de dochter van die .... die vroeg vorige week aan mijn dochter of ze echt denkt dat haar papa dat heeft gedaan, gaf mijn dochter als antwoord weet ik niet , toen ze dat aan mij vertelde zei ze: dat ze het niet durfde te zeggen omdat ze bang was dat haar dinnetje boos en verdrietig zou worden op haar, dus heb ik haar gezegd dat ze het in een briefje kan schrijven met hetgeen wat ze eigenlijk wilde zeggen en waarom ze dat niet durfde en die heeft ze ook gegeven, alleen ze vind het heel moeilijk om over haar gevoel te praten of schrijven maar met hulp gaat het wel goed.

bedankt voor je reactie en als jij wat wilt vragen kan ook altijd



:D groetjes moeders

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 28-11-2012 09:42

Hoi Moeders,

Ik vind het zo goed, hoe jij je dochter steunt. En er lopen inderdaad veel mensen met oogkleppen op.

Maar goed dat je toch achter je dochter blijft staan. Ik vind ook dat je een heel moedig dochtertje heb die toch een brief schrijft aan haar vriendinnetje.
Het is ook heel erg moeilijk om het te vertellen en vooral als het de vader is van haar vriendin.
Het zou voor haar ook heel erg moeilijk zijn.

Sterkte met dit alles!
Sofie
Leven is meervoud van lef

Gast

Bericht door Gast » 28-11-2012 11:18

Hoi Moeders,

Het is voor je dochter al heel fijn dat jij er voor haar bent en haar steunt.
Naar haar luisteren en vertellen dat je van haar houdt zal haar al een heel eind verder helpen. Ik ben blij dat ze al gelijk wordt geholpen met dit probleem. Zodat ze op latere leeftijd er hopelijk een stuk beter mee kan omgaan. Heel veel sterkte, en een hele dikke knuffel voor je dochter.

Gast

Bericht door Gast » 28-11-2012 20:07

Hoi moeders,

Net als je dochter heb jij ook tijd nodig om mensen weer te durven vertrouwen. Het is een heel logische reactie. Je kind wordt eigenlijk dubbel gestraft, want je durft het geen moment meer uit het oog te laten. Je vrijheid is daarmee ook een stuk beperkter geworden.

Heel begrijpelijk allemaal, dit had ik in het begin ook heel erg. Ik stond er altijd direct met mijn neus bovenop. Ik betrapte me erop dat ik zelfs nu nog steeds achterdochtig ben en het is toch ruim 7 jaar geleden gebeurd. De man in kwestie leeft niet meer, maar iedere aandacht naar een van mijn kinderen die me net even te leuk of aardig lijkt, ben ik heel alert. Wil ook niet dat iemand zomaar even een aai over de bol geeft als het een onbekende is, daar zeg ik dan wat van. Uiteraard zijn er veel mensen die dat niet begrijpen, maar zo weten mijn kinderen dat ze niet alles hoeven toe te laten en de ander dat ze toch een volgende keer daarover nadenken.

Ik vind het ontzettend dapper en moedig van je dochter dat ze het vriendinnetje dat briefje heeft geschreven. Het zegt mij dat zij in ieder geval weet en voelt dat haar moeder haar gelooft en dat is zo ontzettend belangrijk, helemaal als je nog zo jong bent.

Mijn dochter moest toen voor verhoor naar Amsterdam. Ze werd daar ondervraagd door een juridisch psycholoog, naar aanleiding van haar verhaal is de man opgepakt en heeft hij uiteindelijk nog meer slachtoffertjes bekend. In eerste instantie was er dus ook geen bewijs alleen het woord van mijn dochter en mij tegen de pleger. Laat je niet afschrikken dat er geen bewijs is, het belangrijkste is dat je achter je dochter blijft staan er alles aan doet en mocht het inderdaad niet tot een veroordeling komen, weet je dochter dat ze in ieder geval serieus is genomen. Heb je nu niets aan natuurlijk, maar voor haar zal dat wel belangrijk zijn in het hele proces.

Als tip: ik heb voor mijn dochter toen een soort dagboek gekocht waarin ze alles mocht opschrijven, ik heb haar beloofd er nooit in te lezen, maar als ze dat zou willen ik dat natuurlijk wel zou willen lezen. Het heeft haar op dat moment goed geholpen. Zij was toen pas 4 dus was het meer krabbelen dan schrijven en soms tekeningen, maar wel haar ding. Omdat ze toen nog te klein was heeft therapie niet mogen baten, waardoor ze nu in een heel moeilijke fase zit. Ze verwijt mij van alles en is heel boos op me. Ik heb haar al 4 maanden niet gezien. Uiteraard is haar boosheid misplaatst, maar ik begrijp haar wel. Ik was er niet om haar te beschermen tegen het kwaad. Ze gaat nu intensieve therapie krijgen om alles te verwerken.

Laat iedereen maar praten, jij en je dochter hebben de waarheid in pacht, de rest speculeert alleen maar. De man die dit gedaan heeft, zal hier de rest van zijn leven mee moeten leven en er zijn ook mensen die denken: waar rook is is vuur.

Heel veel sterkte en zeg tegen je dochter dat ik haar ontzettend dapper vind met de manier waarop ze hier mee omgaat. Ik hoop voor jullie dat het hele proces jullie gaat brengen wat je er van hoopt. Om je een kleine houvast te geven, de man die mijn dochter misbruikt heeft en ook nog 5 anderen, heeft 1 jaar gevangenisstraf waarvan een half jaar voorwaardelijk gekregen en een intensieve behandeling van 1 x per 2 weken bij een klinisch psycholoog. Dus de straffen zijn echt belachelijk laag.

Heel veel sterkte!

groetjes,
Esther

Gast

Bericht door Gast » 13-03-2013 00:14

Hoi Esther,

Hoe gaat het nu met je dochter en jou?

Wat erg dat volwassenen dit kinderen aan kunnen doen, en ook erg dat je nu verwijten krijgt maar denk dat dit niet rechtstreeks naar jou is bedoeld, maar meer een soort van afreageren op degene waar ze veel van houden.
Heeft mijn dochter ook aantal keer gehad flinke woede uitbarstingen en het volgende moment lacht ze weer.
Ze heeft wel psychologische hulp gehad heeft wel geholpen ze slaapt stukken rustiger en gaat er ook vrij goed mee om, maar na de brief van justitie is het wel weer wat opstandiger en ze heeft zoiets van je kan toch alles doen want politie doet er toch niks mee. Ook blijft die vent over de vloer komen bij vriendin en daar ga ik dus mee kappen want dat snapt mijn dochter dus ook niet zo en denkt dat niemand haar gelooft haar vertrouwen in mensen heeft een flinke deuk op gelopen, misschien ook mijn schuld om toch bij die zogenaamde vriendin te blijven komen.

Mijn dochter had dus met verhoor wel haar hele verhaal verteld maar met de vragen gaf ze de antwoorden weet ik niet, ze zei daarna dat ze toch het verhaal had verteld waarom dan die vragen?.
Tot de dag van vandaag verteld ze nog altijd hetzelfde en ze wil tegen die laat ik het zo noemen zogenaamde vriendin van mij het verhaal vertellen en zeggen dat die vent liegt, daar weerhou ik haar van want wil niet dat ze door dat wijf gekwetst word.



half februari bericht van justitie gehad en zoals vele het ook hebben ervaren gaan ze hem niet strafrechterlijk vervolgen wegens onvoldoende bewijs.

Het is toch triest in dit rotland dat je voor vuil op straat gooien 300 euro mag dokken, voor diefstal maar 151 euro maar voor die goorlappen is er niks die komen gewoon weg met hetgeen wat ze hebben gedaan en ondertussen lekker schijnheilig door blijven lachen.

Dit heb ik echt even moet laten bezinken om er over te schrijven maar ikzelf ben er nog niet klaar mee.

Ook niet met die zogenaamde vriendin van mij, daar ben ik ook klaar mee alleen weet ze het nog niet maar komt wel moet ff een goed moment vinden om haar alles voor haar voeten te gooien en daar kan ze me mooi op antwoorden heeft ze geen antwoorden dan is zij in mijn ogen net zo slecht als die gast die aan mijn kind heeft gezeten...GADVER wat zijn er toch schijnheilige rotmensen in deze wereld ik walg ervan.

Sorry voor mijn uitlaatgas maar het lucht zo op..

Groetjes moeders

Gast

Bericht door Gast » 13-03-2013 10:01

moeders schreef:Hoi Esther,

Hoe gaat het nu met je dochter en jou?

Dat gevoel van niet kunnen beschermen heb ik ook erg veel last van, het word wel wat minder maar of het ooit verdwijnt dat weet ik niet.
Waar ik haar nu voor kan beschermen ga ik ook doen, mijn kind beschermen tegen mensen die niet echt zijn, en zich mooier voor doen dan dat ze zijn, met name die vriendin.
Ik voel me zwaar bedonderd door haar en ik wil niet dat mijn kind dat gevoel ook krijgt daarom ga ik een punt achter deze onechte vriendschap zetten.

Wat erg dat volwassenen dit kinderen aan kunnen doen, en ook erg dat je nu verwijten krijgt maar denk dat dit niet rechtstreeks naar jou is bedoeld, maar meer een soort van afreageren op degene waar ze veel van houden.
Heeft mijn dochter ook aantal keer gehad flinke woede uitbarstingen en het volgende moment lacht ze weer.
Ze heeft wel psychologische hulp gehad heeft wel geholpen ze slaapt stukken rustiger en gaat er ook vrij goed mee om, maar na de brief van justitie is het wel weer wat opstandiger en ze heeft zoiets van je kan toch alles doen want politie doet er toch niks mee. Ook blijft die vent over de vloer komen bij vriendin en daar ga ik dus mee kappen want dat snapt mijn dochter dus ook niet zo en denkt dat niemand haar gelooft haar vertrouwen in mensen heeft een flinke deuk op gelopen, misschien ook mijn schuld om toch bij die zogenaamde vriendin te blijven komen. Ik kan gewoon niet in een ruimte zijn waar hij ook komt en ook op die stoel zit waar ik op zit en ook uit die beker zijn koffie krijgt ik walg ervan.

Mijn dochter had dus met verhoor wel haar hele verhaal verteld maar met de vragen gaf ze de antwoorden weet ik niet, ze zei daarna dat ze toch het verhaal had verteld waarom dan die vragen?.
Tot de dag van vandaag verteld ze nog altijd hetzelfde en ze wil tegen die laat ik het zo noemen zogenaamde vriendin van mij het verhaal vertellen en zeggen dat die vent liegt, daar weerhou ik haar van want wil niet dat ze door dat wijf gekwetst word.



half februari bericht van justitie gehad en zoals vele het ook hebben ervaren gaan ze hem niet strafrechterlijk vervolgen wegens onvoldoende bewijs.

Het is toch triest in dit rotland dat je voor vuil op straat gooien 300 euro mag dokken, voor diefstal maar 151 euro maar voor die goorlappen is er niks die komen gewoon weg met hetgeen wat ze hebben gedaan en ondertussen lekker schijnheilig door blijven lachen.

Dit heb ik echt even moet laten bezinken om er over te schrijven maar ikzelf ben er nog niet klaar mee.

Ook niet met die zogenaamde vriendin van mij, daar ben ik ook klaar mee alleen weet ze het nog niet maar komt wel moet ff een goed moment vinden om haar alles voor haar voeten te gooien en daar kan ze me mooi op antwoorden heeft ze geen antwoorden dan is zij in mijn ogen net zo slecht als die gast die aan mijn kind heeft gezeten...GADVER wat zijn er toch schijnheilige rotmensen in deze wereld ik walg ervan.

Sorry voor mijn uitlaatgas maar het lucht zo op..

Groetjes moeders

Gast

Bericht door Gast » 14-03-2013 11:46

hoi Moeder's
Ik ben Ester wel niet maar wat vreselijk zeg meid?

Mag ik je vragen waarom je 2 maal hetzelfde post?
Geeft niet hoor maar wat overbodig

Wat betreft scheldwoorden te gebruiken toch een beetje uitkijken ermee

Maar ik kan geloven dat je enorm nijdig bent dat het gerecht jou en je dochter zo laat stikken zou echt niet mogen

Je vriendin tja miss is het beter van even contact te vermijden.
Dan elkaar de huid vol te schelden toch?

Brengt je ook niet verder uiteindelijk, miss verwerkt ze dingen anders of is ze bang etc er zijn zovele redenen al begrijp ik dat het je bijzonder veel pijn moet doen

hOe gaat het intussen met de verwerking van je dochter?
Liefs Silvia knuf als het mag?

Plaats reactie

Terug naar “Je kind”