kinderwens.. of niet? misschien klein beetje trigger

als je problemen hebt / ervaart met intimiteit, of gewoon als je er iets over kwijt wilt dan kan dat hier
Angel
Berichten: 101
Lid geworden op: 28-12-2013 19:51

Bericht door Angel » 29-03-2015 01:54

Ik vind kinderen leuk, en ik vind het leuk om met ze om te gaan.
Maar moeder worden?
Ik wil mijn kids niet de jeugd geven die ik heb gehad, ik wil ze zowiezo al niet het gevoel geven dat wat er ook gebeurd mama dan gek zou worden.

silvia wild rose 77
Berichten: 351
Lid geworden op: 04-03-2015 17:04

Bericht door silvia wild rose 77 » 29-03-2015 13:40

Hoi Angel ,

Bedankt voor je reactie... je bent ook nog heel jong misschien dat je er op een dag anders over denkt...

Het is heel jammer wat wij hebben moeten meemaken maar wilt niet per se zeggen dat onze kinderen dat ook moeten meemaken...

Ken persoonlijk ook moeders die niet zo een fijne jeugd hebben gehad...,
En het zijn wel degelijk goede moeders maar idd zijn die twijfels moeilijk
Wil me ook wel emotioneel goed voelen... dat wel snap ik dan ook weer wel...,

Liefs Silvia

wie?
Berichten: 1062
Lid geworden op: 17-05-2011 14:07

Bericht door wie? » 01-04-2015 15:44

hallo Silvia,

ik begrijp je kinderwens en al je twijfels/angsten daarrond.

je leeftijd valt nog mee hoor. Je kan idd geen 10 jaar meer wachten maar je hebt zeker nog tijd. De risico's worden er niet kleiner op zoals je zelf aangeeft maar elke zwangerschap (en alles wat je doet in je leven) brengt zeker risico's met zich mee. Maar daarom moeten we niet stoppen met leven.

De dingen die ik belangrijk vind en die meebepalen:

Praktisch: dat je zeker financieel 'sterk' moet staan, kinderen grootbrengen kosten nu eenmaal veel geld en er zijn altijd kosten waarop je niet rekende. Dus dat moet je goed in overweging nemen.

emotioneel: is het niet te onderschatten, het zet je leven totaal overhoop (waarmee ik je niet wil bang maken dat is niet de bedoeling) en vanaf dat je zwanger bent en als je kind er is moet je 24/24 klaar staan voor hem of haar. Ook als je 's avonds/ 's nachts moe bent moet je jezelf opzij zetten wat niet altijd even gemakkelijk is...
en dan het intieme stuk: is ook zeker niet te onderschatten, zwanger worden, de onderzoeken, de bevalling, verzorging achteraf ....

Maar uiteindelijk ben je sterker dan jezelf denkt te zijn. Ik vind het ook goed dat je schrijft dat je kinderen niet persé hetzelfde moeten meemaken dan ons. (dat je je niet laat doen door die angsten)

ik kan er eigenlijk over blijven schrijven... Maar uiteindelijk is mijn zoon het beste wat me ooit is overkomen. Hoe zwaar het ook is. En zijn mijn angsten die ik had niet uitgekomen maar zijn er wel veel andere opstakels/problemen waaraan ik nooit aan heb gedacht, die je moet oplossen of mee zien om te gaan...

ik denk zeker en vast dat je een goede moeder zou zijn!!

Liefs
Wie?
Rode tranen die me doen herinneren wat ik probeer te verdringen.
Rode tranen om te vergeten, de fragmenten uit mijn verleden.

silvia wild rose 77
Berichten: 351
Lid geworden op: 04-03-2015 17:04

Bericht door silvia wild rose 77 » 01-04-2015 17:42

Hé lieve Wie,?

Bedankt voor je reactie knap moedertje :)

Ja idd bevallen is nog wat waar ik ongelofelijk bang voor ben. :oops:

Ja en idd op staan midden in nacht... vraagt ook veel discipline..
En pamper en kinder kleren zijn heel duur

Nee momenteel kan ik het zeker financieel niet aan,

Ja weet... dat ik nog wat tijd heb maar ja moet ook nog een partner vinden en nog volledig kunnen vertrouwen...., Nog een hele stap te gaan dus...,

Misschien ooit...., bij momenten is de drang sterk en maar dan ebt ze weer weg...., Je moet ook veel opgeven voor een kind en moeder ben je voor altijd....,
Ik denk dat ik nog even werk voor de boeg heb...

Bedankt voor je eerlijk antwoord... en dank je dat je me een goede moeder zal vinden...

Je bent een supermoeder meid!

veel succes
liefs Silvia

ikbenkapotgemaakt
Berichten: 27
Lid geworden op: 07-03-2015 14:05

Bericht door ikbenkapotgemaakt » 01-05-2015 20:35

Hoi Sylvia,

Ik heb een zoontje van 4. Nu ik heb ontdekt van dit misbruik is hij met zijn vader mee naar Brazilie, en ik voeg me weer bij hun als iik het heftigste van mijnproces heb gehad. Dat hebben we smane afgesproken, en ik voel me een mislukte en slechte moeder. Ik wou dat ik perfect was voor hem.

Maaaaar...ik kan ook horen wat een goede vriend en peut zeggen: Jij werkt aan jezelf en groeit, met je ervaringen en al. Dat hij er nu even niet bij is, maar bij zijn vader met wie hij het ook goed heeft is alleen maar mooi. Jij kunt dan in al je pjin en onrust met jezelf bezig zijn.

Het is geen antwoord op je vraag misschien, maar wilde je laten weten dat ik de schaamte ken van een slechte moeder zijn, en ook zie, dat ik wel degelijk voor hem kan zijn, met heel veel liefde. Hij maakt iets in mijn wakker, een onvoorwaardelijke liefde, die ik nooit zo heb gevoeld.

Lieve groet, Sabya

silvia wild rose 77
Berichten: 351
Lid geworden op: 04-03-2015 17:04

Bericht door silvia wild rose 77 » 02-05-2015 01:44

Hoi Lieve Sabya

Eerst en vooral vreselijk zeg voor je meid... dat je zo ver van je zoontje bent gescheiden :(

Neen je bent zeker geen slechte moeder je bent slachtoffer .. van vreselijke dingen die niet mochten gebeuren..,

Ik hoop dat je snel terug herenigd kan worden met je zoon..,
En het feit is ook wel dat je beter voor hem kan zorgen als het beter met jezelf gaat..,

Even een adempauze zeker niets om je over te schamen...,
Komt zeker weer goed hoop ik althans..

Ik vind het net goed..., dat je even uit de buurt van je zoontje bent hoe raar het misschien ook mag klinken en hoe pijnlijk het is... kinderen kunnen je gevoelens ook goed aanvoelen..,

In ieder geval sterkte!

Heb geen kids hoor..., Maar als ik jou levensheids wijzen volg Ben jij een goede moeder :) en misschien word ik dat op een dag ook!

een voorbeeld:)

liefs silvia

Plaats reactie

Terug naar “Intimiteit”