Mag ik ooit normaal zijn (vast wel triggers)...

als je problemen hebt / ervaart met intimiteit, of gewoon als je er iets over kwijt wilt dan kan dat hier
Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Mag ik ooit normaal zijn (vast wel triggers)...

Bericht door Monique Amber » 18-10-2013 02:10

:oops:

Dit is eng. Volgende keer verder...
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 18-10-2013 12:16

Heb aan psych in mail gevraagd of ik ooit normaal mag zijn wat dit onderwerp betreft...

Zij zegt: absoluut!

Tja, ik... :oops:
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 18-10-2013 20:52

Tja Monique, wat is normaal ;-)
Maar snap je precies hoor, intimiteit is zoveel meer van jezelf laten zien, dat is gewoon erg moeilijk.

Gelukkig heeft je therapeut er vertrouwen in en goed dat je haar dit hebt verteld. Het zal misschien ooit iets beter worden, "normaal" zal voor ons nooit bestaan.

Groeten
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 22-10-2013 10:48

Mijn psych vertelde gisteren dat er nu iemand bij haar aan het einde van de therapie is en zij had gezegd dat ze seks nu zelfs leuk vond. Ik vond dat zo eng, hoe ze zomaar dat woord uitspreekt. Maar, het kan dus ooit leuk worden.
Dat wil ik zó graag. Ik ervaar nu heel veel pijn. Als ik op tv een vrouw haar man een knuffel of een zoen zie geven, zo liefdevol, dan ga ik kapot van binnen. Dan voel ik de pijn van het niet kunnen, maar wel willen.
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 22-10-2013 21:44

Goed om te horen dat er nog kansen zijn....
Kan ze dat op een briefje geven :D :D

Groeten
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 23-10-2013 15:54

Hoi Monique,

Jouw peut is dan optimistischer dan de mijne.
Maar wel fijn om te horen dat het ook goed kan komen. Normaal... ja wat is dat?? volgens mijn peut zou het nooit zo worden als je nooit iets hebt mee gemaakt maar kan wel leuk worden. Maar dat moet je leren dan of zo??? werd toen niet wijzer van en vond het ook heel naar dat woord te horen en uitspreken kan ik het nog niet.

Dus begrijp heel goed hoe moeilijk het is.

Maar geef de moed niet op. En hou vast dat het misschien toch goed kan komen.

Sterkte,
Sofie
Leven is meervoud van lef

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 07-11-2013 20:25

Vorige week mijn psychologe per mail iets verteld wat ik nog nooit eerder met iemand heb gedeeld. Ik schaam me er voor. Voel me slecht, fout en ziek in mijn kop.
Nu ga ik dit hier vertellen. Dat is zó eng en ik schaam me dood. Maar, het antwoord van mijn psych hierop maakt dat ik dit toch wil delen.
Als mijn lichaam opgewonden is en ik een soort van vrij met F, moet ik in mijn hoofd gedachten over macht hebben om opgewonden te kunnen blijven. Dan bedenk ik mannen die macht hebben over mij, net zoals mijn opa, net zoals die jongens. Een soort van fantasie, maar dan anders. Ook bij zelfbevrediging moet ik dat doen om het te kunnen. Zo bizar!
Wat zegt mijn psych? Dat ik hier niks aan kan doen. Er zijn heel veel slachtoffers, vrouwen en mannen, die hier last van hebben. Ik ben dus niet de enige. Het is direct gevolg van misbruik. Door het misbruik, koppelt mijn systeem seks en macht aan elkaar. Dat heb ik al jong geleerd. Dat doe ik niet bewust, dat gebeurt onbewust.
Tja en toen ging er van alles mis in me. Ik had hier zo lang alleen mee geworsteld. Ik had mezelf zó veroordeeld. Maar, ik ben niet ziek in mijn kop. Toen kon ik voor het eerst even boos worden op mijn opa. En er kwam zó veel pijn los, té veel. En toen wilde ik dat opeens weer verdoven met alcohol. Zoals jullie al weten, heb ik dat niet gedaan.
Gisteravond heb ik dit met F gedeeld en hij was zó lief voor me.
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 07-11-2013 22:45

Lieve Monique.

Een korte reactie, maar wil even zeggen dat ik je heel dapper vind.
Wat knap dat je dit hebt vertelt aan je peut en F. en zelfs nu ook met ons kan delen. En je psych heeft gelijk hoor, je bent niet ziek in je kop en zeker niet de enige!!
Ik kom er nog een keer op terug, maar wilde je even een dikke digitale knuffel geven. Als je zoiets opschrijft is het fijn als je een reactie krijgt.

Succes met het verwerken van alle emoties en gevoelens die nu bij je loskomen. Ik hoop dat je langzaam gaat inzien dat je niet slecht bent, maar dat er nu eenmaal andere systemen in ons hoofd zitten.

Liefs
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 10-11-2013 11:02

Danique, dit raakt me zó diep.
Dank je...
:cry:
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 11-11-2013 18:01

knuf
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

Plaats reactie

Terug naar “Intimiteit”