Mag ik ooit normaal zijn (vast wel triggers)...

als je problemen hebt / ervaart met intimiteit, of gewoon als je er iets over kwijt wilt dan kan dat hier
Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 03-02-2014 08:24

Lieve Monique.
Ik snap je verwarring en verdriet helemaal. Het is zo moeilijk om op een normale manier intiem te zijn. Zelf heb ik nu veel last van herbeleving, dus is het ook allemaal,erg moeilijk. Het loopt dan zo door elkaar heen.

Had graag tegen je gezegd dat alles beter gaat worden, maar weet niet of het ooit normaal wordt.....

Liefs
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 04-02-2014 13:35

Ik durf dat wel tegen jou te zeggen Danique. Op een dag wordt het anders. Zolang we doorgaan met traumabehandeling, kunnen we helen. Mijn psychologe is daarvan overtuigd. En Yvonne Meeuwsen (schrijfster van een boek en ervaringsdeskundige) ook.

Mijn psychologe legde gisteren uit dat ik moet aanvaarden/accepteren dat het nu niet lukt. Dat het goed is om alleen te knuffelen, als dat wel lukt. Dat ik lief moet zijn voor mijn lijf, omdat daar trauma inzit. Daar moet ik stapje voor stapje aan blijven werken.

Het is gewoon heel zwaar. Wat moeilijk voor je dat je herbelevingen hebt. Durf je er naar te kijken? En nog belangrijker, durf je te voelen wat je er bij voelt?

Liefs,

Monique.
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 05-02-2014 14:59

Ik kan alleen maar hopen dat het beter wordt, zal voor mij binnenkort ook wel aandacht gaan krijgen tijdens de therapie.

En nee, ik kijk nu niet naar de herbeleving, heb er wel gevoel bij, maar switch terug naar nu en zeg tegen mezelf dat het nu goed is en dat ik nu leef. Andere tijd en het kan me geen pijn doen. Weet niet of het goed is op die manier, maar zo ga ik er nu mee om.

Liefs
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

Plaats reactie

Terug naar “Intimiteit”