problemen met intimiteit (misschien trigger!)

als je problemen hebt / ervaart met intimiteit, of gewoon als je er iets over kwijt wilt dan kan dat hier
Gast

Bericht door Gast » 07-01-2013 16:59

Lieve Lady Leo

eerst en vooral geen sorry nodig he meid
Leuk dat je een goede vakantie gehad hebt.

Ja een seskuologe is idd duurder dan een therapeute miss kan je er om de 14 dagen terecht zodat je toch nog bij je huidige terecht kan of daar de sessie"s wat minderen

Maar het is logisch dat je bang bent weer opnieuw iemand vertrouwen is lastig miss eens met je huidige peute over spreken

als je niet probeert weet je het ook niet he :wink:
Wens je alvast veel succes toe
liefs Silvia
knuf

Gast

Bericht door Gast » 07-01-2013 21:08

hey lieve (dappere :)) Lady Leo

Ik heb hier nog niet gereageerd maar wil je toch een stuk vanuit mijn eigen ervaringen vertellen.

Ik heb zelf ook een relatie (ben zelfs verloofd (oke oke het trouwen duurt nog wel een paar jaar denk ik maar het ging ons beide om de gedachte en het gevoel erachter)) met een hele lieve vriend.

Nu ik dit schijf merk ik dat dit ook kan triggeren

Als ik het allemaal zo lees heb ook jij het getroffen met een gelukkig heel lieve man die begrip toont voor jou als persoon (met je rugzak uit het verleden). Je zegt dat je vriend het tegenovergestelde is van wie jij bent, maar tegenpolen trekken elkaar aan he? Echter.... Dat betekend dus niet dat jij niet lief zou zijn, of geen begrip zou hebben he. Maar jullie passen bij elkaar omdat alle puzzelstukjes gewoon in elkaar klikken.

Omdat die stukjes klikken denk ik eigenlijk dat het met de relatie in bed wel goed zal komen. Ik heb hier zelf ook nogal moeite mee (ook omdat ik zelf een dochtertje heb vanuit mijn verleden). Ik weiger ook iets zonder condoom te doen, hoewel ik best een kind met hem zou willen nog, nu echt nog niet hoor.

Ik had zelf ook moeite met het aanraken, knuffelen, kussen enz enz. ELke stap hebben we voorzichtig genomen. Wel heb ik mezelf daarin geforceerd in het begin van elke stap, omdat ik er anders nooit doorheen zou komen. Ik kan niet zeggen dat onze relatie in bed spannend is ( en door ervaringen van vroeger moet ik er niet aan denken, ik vind dit zo spannend genoeg). Ik heb altijd het idee te kort te doen aan hem, bv omdat ik niet 'kan komen'. Ik blokeer dan gewoon, daarbij kan ik me niet voorstellen dat ik daar ooit van zal kunnen genieten.

Hoe dan ook nu gaat het niet om mij maar om jou. Ik denk dat een seksuologe wel eens vergoed kon worden, ik weet niet hoe je aanvullend verzekerd bent maar je kan er altijd eens achteraan bellen (of eens zoeken op de site ofzo als je niet durft te bellen)

Ik weet niet hoe je vriend tegenover eventuele therapie staat maar ik denk wel dat het heel belangrijk is dat je e samen achter staat, anders sluit het nooit aan denk ik.

Ik heb opeens nog een idee (vanuit mijn opleiding). Ik weet niet hoe je band met je huisarts is? eventueel kan je hem eens vragen of hij iets weet of je kan doorverwijzen? vaak vergoeden verzekeringen makkelijker met een verwijzing vanuit de huisarts.

Ik ben blij dat je hebt genoten van je vakantie, denk er maar vaak aan terug, geniet na, Het is je gegund

Liefs
Kimberly [/b]

Gast

Bericht door Gast » 07-01-2013 21:12

Nog even een aanvulling

Heb even zitten zoeken, de meeste verzekeringen vergoeden vaak wel een deel van de behandelingen, eventueel zelfs het geheel, eventueel een 8 tal sessie's. Dit hangt helemaal af van je aanvullende verzekering en waar je die hebt. Een tip: kijk ook naar de verzekering van je vriend, misschien vergoed deze meer dan de jouwe.
(dit is in mijn geval aan de orde omdat mijn vriend vanuit zijn werk maximaal verzekerd is, dit soort dingen kunnen bij hem mee zo hoef ik niet te betalen :))

Ik zou zeggen informeer eens bij je verzekering (of laat iemand anders het even doen)
Liefs
Kimberly

Gast

Bericht door Gast » 08-01-2013 01:47

Beste Ladyleo,

Wat knap dat je dit op het forum durft te delen!
En wat een goede voornemens heb je voor het nieuwe jaar!
Heb zelf geen relatie en kan me dus niet helemaal voor stellen hoe je erin staat maar wilde bovenstaande wel even tegen je zeggen en je vooral heel veel succes wensen met de stappen die je aan het ondernemen bent!

Groetjes Mieke

N.B. Soms kan een Therapeut ook doorverwijzen naar een seksuoloog. Ook dit ligt aan je verzekering maar dan hoef je niet naar je huisarts om daar je hele verhaal weer uit te leggen. Persoonlijk ben ik daar namelijk een beetje allergisch voor dus als het niet nodig is om weer bij een vreemde mijn hele verhaal neer te leggen, probeer ik het altijd anders op te lossen.

ladyleo
Berichten: 36
Lid geworden op: 03-10-2012 16:16

Bericht door ladyleo » 08-01-2013 17:01

Bedankt voor jullie reacties!:)

@Silvia, Ik ben sinds december gestopt bij therapeut waar ik oa ook was voor EMDR. Daarvoor had ik een hele fijne, maar daar dus al een tijd niet geweest. Twijfel of ik daar heen zou gaan of naar een seksuologe. Ook ivm de kosten. Toevallig nu alleen basisverzekering, omdat ik dacht dat de therapie klaar was en fysio niet meer nodig was;) dus schrok wel van de prijzen. Maar denk niet dat in basisverzekering zit?

@Kimberly, wat fijn dat jij je eigen ervaring ook wil vertellen. en super bedankt dat je dingen op hebt gezocht!!:)

Mijn vriend is inderdaad geweldig!:) Kan alles met hem delen en hij heeft ontzettend veel geduld! Wat me soms best verbaasd;) en tegenpolen trekken elkaar aan zeggen ze ja, hij is heel nuchter en makkelijk en ik maak me veel druk en ben wat moeilijker;) dus ik kan ook veel van hem leren!

en in bed is ook niet zo dat er helemaal niets is, maar het ligt voor mijn gevoel wel ingewikkeld. Het is niet dat ik net als jou blokkeer op dat moment, maar het gebeurd gewoon niet zovaak. en het voelt gewoon stom dat ik wel die spanning mis en dat dus buiten de deur zocht (of soms wil zoeken nog). Ik heb blijkbaar het tegenovergestelde van veel mensen hier, dat ik dan niet blokkeer en het juist op zoek. :oops: en ik weet dat ik dat niet meer wil en die spanning idd terug wil met mijn vriend. Ik voel me af en toe al schuldig over dat ik niet vaak zin bij hem heb, maar dat ik zulke gedachten heb over andere jongens en dat chatten voel ik me nóg meer schuldig. Dat heeft ook geen zin, maarjaa..

De huisarts weet wel van mijn verleden, moest ook voor doorverwijzing naar psycholoog. Maar dit stukje weet hij idd nog niet, zal het vast wel begrijpen en hij is een goede man. Maar toch blijft het een man en dat maakt het nog ingewikkelder. Maar als dat zou kunnen voor eventuele vergoedingen, ga ik daar wel heen ja.

@Mieke, ook heel erg bedankt voor je reactie, lief dat je het zegt! doet me goed:) :oops:

Gast

Bericht door Gast » 09-01-2013 18:06

Hey,

Je moet je niet schamen voor je eigen ik he? Jij hebt geen moeite in bed en blokkeert niet, dat is echt alleen maar positief meid, heus. Dat je daarnaast wel strubbelingen hebt dat is alleen maar logisch ( ik denk dat niemand perfect is, ook niet in bed).

Ik weet niet wat je vriend aan verzekering heeft?misschien dat je het via die weg kan beantwoordde (en dan hoef je zelf niet naar de huisarts :)). Ik heb zelf niet echt moeite met mannen meer (heel veel positieve ervaringen gehad laatste tijd), maar herken dat wel heel goed. Misschien dat je samen met je man zou kunnen gaan?

Ik had als idee nog wel of jullie het er misschien over kunnen hebben op een reguliere basis, op deze manier wordt het bespreekbaar en kan jij er misschien makkelijker mee om gaan? en hem vaker uitnodigen?

Ik wens je sowieso veel sterkte ermee, komt vast wel goed als ik je zo hoor praten over je lieve vriend.

Liefs
Kimberly

Gast

Bericht door Gast » 29-01-2013 16:06

Lieve Lady Leo,
Hebben jullie ondertussen al een seksuologe gevonden?

Hoe gaat het verder?

liefs Silvia

ladyleo
Berichten: 36
Lid geworden op: 03-10-2012 16:16

Bericht door ladyleo » 30-01-2013 20:07

Wat lief dat je zo vraagt. Op dit moment gaat minder. Even weer een dipje, morgen hoor ik of ik aangenomen ben bij een nieuwe tijdelijke fulltime baan. Ben zo bang om weer teleurgesteld te worden en alle gedoe en stress kost me veel energie. Gisteren toevallig afspraak gemaakt bij de therapeute die ik hiervoor had. Bij de ander was klaar, maar nu eerst behoefte daar te praten en vanuit daar bekijk en beslis ik verder. Wel moeilijke stap ook weer, ook al kent ze me goed. Daarom misschien ook zo moeilijk. Valt gewoon tegen elke keer zo.n terugval na een goeie periode! Vraag me af wanneer ik die makkelijker aan kan..

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 31-01-2013 10:16

Hoi Ladyleo,

Het is goed te lezen dat je weer bij je peute terecht kan. En ja het is soms moeilijk, maar zo'n proces gaat vaak met vallen en opstaan. Het is soms twee stappen vooruit en een stap achteruit. Dus je komt er wel alleen het heeft ook tijd nodig en het is helemaal niet gek als je even een terugval hebt.
Dus geef je niet teveel op je kop he.

Je bent goed bezig, succes met je nieuwe baan!

Liefs,
Sofie
Leven is meervoud van lef

Gast

Bericht door Gast » 31-01-2013 18:03

Lieve Lady leo,

Ben het helemaan met sofie eens er kunnen al eens down's zijn maar er komen zeker ook weer up's geeft niet op je bent goed bezig en succes met je nieuwe baan

liefs Silvia

Plaats reactie

Terug naar “Intimiteit”