problemen met intimiteit (misschien trigger!)

als je problemen hebt / ervaart met intimiteit, of gewoon als je er iets over kwijt wilt dan kan dat hier
ladyleo
Berichten: 36
Lid geworden op: 03-10-2012 16:16

problemen met intimiteit (misschien trigger!)

Bericht door ladyleo » 28-11-2012 14:10

Ik vind het moeilijk hierover zo te hebben, maar dit is één van de grootste dingen waar ik nu nog mee zit en dus voor mij ook het moeilijkste misschien wel. en schaam me er ook voor :oops: toch ben ik benieuwd naar reacties van jullie, hoe jullie er mee omgaan bijvoorbeeld. of jullie nog ideeen hebben wat ik ermee kan...

Ik heb nu 5 jaar hele lieve vriend en na een halfjaar ongeveer kwam op de 1 of andere manier eruit dat ik vroeger misbruikt was. Heftig moment en nu naar al die jaren heb ik nog steeds moeite met intimiteit. Of ja, niet met knuffelen en elkaar aanraken, maar wel een stap of een paar stappen verder! Nu komt er ook nog bij dat ik op mijn 14e tante werd, mijn zus van 17 was onverwacht zwanger. Nu is dat allemaal erg leuk, maar dat heeft toen erg indruk op mij gemaakt! Zelf heb ik het idee dat het misbruik en deze gebeurtenis mij blokkeren. Ik heb bijvoorbeeld moeite om zonder condoom te vrijen. Verder ben ik ook onzeker over mijn lichaam en dat kan er ook mee te maken hebben dat ik mezelf niet helemaal kan geven?
Verder is het wel weer zo, dat is misschien weer ander probleem/of heeft ermee te maken. Doordat de laatste jaren steeds met ups en downs gaan, gaat het tussen mij en mn vriend ook niet altijd goed. Het voelt heeel vertrouwd met hem, maar ik mis toch de spanning en de avontuur. Nou en daarom heb ik nu (hoe super slecht ook) contact met een jongen op internet waarmee het wel erg spannend is.. Hij geeft me de aandacht en het spannend en dat is wat ik er leuk aan vind. Verder voel ik me na een gesprek vaak schuldig en voel ik me stom!! Mijn vriend is hier uiteindelijk ook achter gekomen en nog meer gedoe erbij.. Toch probeert hij het te begrijpen en willen we er samen voor gaan! Toch blijf ik deze situatie moeilijk vinden... Nu vertelde ik dit verhaal ook bij de therapaute en ze zei dat het wel te maken kon hebben met vroeger. Dat ik heb aangeleerd dat het 'niet mogen' en 'het geheime' spannend zijn. Vind ik wel een gekke vergelijking en makkelijk gezegd. Maargoed, dat neemt nog niet weg dat kan wat ik doe! Dus ik ga er ook mee stoppen, maar hoe maak ik het dan verder weer spannend in mn relatie?
en ondervinden jullie hier ook problemen mee in jullie relatie en wat doen jullie daarmee?

groetjes ladyleo

Gast

Bericht door Gast » 28-11-2012 17:12

Lieve Ladyleo,

Knap dat je dat hier durft plaatsen meid.
Ik heb nu wel geen relatie maar ik kan heel goed begrijpen dat iets wat niet mag zeg maar het spanneder maakt had zelf zo een pikante sms relatie me een man die in een relatie zit, het wond me ook wat op :oops:
Weet niet in hoeverre je man/ vriend het misschien ziet zitten om naar een seksuologe te gaan? Of anders miss op andere plekje's te proberen te vrijen dan in bed?
Maar je bent zeker niet raar meid en voel je aub niet schuldig zal idd te maken hebben met je verleden miss verder bespreken met je peute

liefs Silvia

ladyleo
Berichten: 36
Lid geworden op: 03-10-2012 16:16

Bericht door ladyleo » 30-11-2012 16:00

Bedankt voor je reactie Silvia!

Nou ik zie het meer als mijn probleem, omdat het oa door de gebeurtenissen komt in mijn leven. Dat ik me geblokkeerd voel, komt dan door mij en dit bespreek ik dan zelf bij de therapeute.. Misschien is hij wel bereid om mee te gaan hoor, maar vroeg me eerst al af wat ik er aan kan doen.

In jou situatie was jij dan niet diegene die fout bezig was, jij had dan geen relatie. Ook al weet je het wel, maar van de andere partij is het dan nog fouter. In dit geval heeft die jongen op internet ook een relatie, dus beide fout..

Gast

Bericht door Gast » 30-11-2012 17:06

Lieve Laydy Leo,

Wees niet te streng voor jezelf zie het niet zo zeer als fout of niet fout.
Soms is het gewoon een kwestie op wat op dat moment goed voelt.
En ja nu internet of sms is miss wat over de schreef al vind ik het niet echt vreemdgaan ofzo.
Nu was het mijn verantwoordelijkheid toch ook wat ik wist dat hij een relatie had en ik deed gewoon mee.
Maar toch denk ik dat het we het beide even nodig hadden .

Maar goed gaat eigenlijk over jou vind het een goed idee om miss samen naar je peute te gaan al je vriend er bereid toe is;
Je wilt er aan werken en dat vind ik alleen maar goed ja alleen is het moeilijk denk ik om je in een relatie toch altijd met 2 bent en dat je toch van elkaar wat dingen moet weten.
Trouwens hoe pikant de smsen ook waren bij echte sex blokkeer ik ook hoor niet dat ik het ooit gehad heb bij hem
op zich vind ik je fantasie wat prikkelen niet slecht kan helpen in je relatie miss ooi?
Sterkte weet niet of je er mee wat bent hoor? Ben er echt geen expert in :oops:
Liefs Silvia

ladyleo
Berichten: 36
Lid geworden op: 03-10-2012 16:16

Bericht door ladyleo » 13-12-2012 16:04

Sorry Silvia, late reactie van mij...

Ik ben inderdaad vaak te streng tegen mezelf en heb ook vaak hoge verwachtingen, dit word al minder gelukkig.
Ik las laatst toevallig een artikel in een tijdschrift over emotionele ontrouw en daar schrok ik ook wel van. Dus ben nu ook gestopt met het chatten op internet, ook al blijft het spannend! Maargoed, als ik geen relatie had, was het gewoon anders geweest.

Ik heb nu therapie afgesloten, maar toch wel besloten om nog naar een seksuoloog te gaan, ook voornamelijk voor dit stukje en voor mij is dit dus het laatste stuk, maar ook waarschijnlijk erg heftig. Ik vind het ook maar raar om over te praten;) Maar alles om weer écht gelukkig te worden!:)

en wederom bedankt voor je fijne reactie!:) Doet me goed om hier even dit stuk ook kwijt te kunnen en er reactie op te krijgen...

Liefs Ladyleo

Gast

Bericht door Gast » 13-12-2012 22:06

Lieve Ladyleo
Knap dat je niet meer chat op het idd kan me voorstellen dat het enorm moeilijk is.

Maar betekent wel dat je echt voor je relatie wilt gaan.
Vind het een hele wijze beslissing om naar de seksuologe te gaan.
En goed dat je zelf wat milder wordt voorjezelf want je verdient het echt.

Heb je al een afspraak en hoe staat je vriend hier tov?
En graag gedaan hoor

liefs Silvia

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 14-12-2012 10:00

Lieve Ladyleo,

Ik vind je erg moedig dat je dit met ons deelt, dat je hulp gaat zoeken bij een seksuoloog en dat je gestopt bent met chatten.
Je bent goed bezig!
Dit wilde ik je even zeggen. Kan nu even niet zo op ingaan maar wilde gewoon even dit tegen je zeggen.
Ben nu gewoon weer eens moe. Dus laat het even hierbij.

Liefs,
Sofie
Leven is meervoud van lef

ladyleo
Berichten: 36
Lid geworden op: 03-10-2012 16:16

Bericht door ladyleo » 14-12-2012 14:05

Bedankt voor jullie reacties :) :oops:
erg lieff!
vind het wel heftig weer zo allemaal, gelukkig al op goeie weg, maar volgende stap is moeilijk!

Ik wil zeker voor mijn relatie gaan, hebben al zoveel mee gemaakt samen. Maar er moeten gewoon wel weer positieve dingen komen, nu komende week dan ook lekker een paar daagjes weg samen!

Ik ga in januari een afspraak maken bij de seksuologe. Eerst even rondkijken naar een goeie, hier in de buurt zijn er niet heel veel.
Mijn vriend staat er wel goed tegenover om mee te gaan, dat is fijn! Al vind hij zelf dat hij geen problemen heeft, maar daarom wel fijn dat hij het voor mij wil doen! en uiteindelijk zoals je al zei Silvia, een relatie heb je met zn 2en.

Liefs Ladyleo

Gast

Bericht door Gast » 15-12-2012 16:49

Lieve Ladyleo

Fijn zeg dat jullie er samen op uit trekken kan je relatie alleen maar ten goede komen denk ik dan :) naar waar gaan jullie?
Leuk dat je vriend zo positief is idd met 2 alleen wordt wat moeilijk ik wens je veel succes naar de zoektocht van een goede sksuologe

liefs Silvia

ladyleo
Berichten: 36
Lid geworden op: 03-10-2012 16:16

Bericht door ladyleo » 07-01-2013 15:39

Hallo,

Sorry voor mijn late reactie...
Maar we zijn naar Bergen geweest, hebben heerlijke dagen gehad!
Gelukkig is mijn vriend super positief ja, daar kan ik nog veel van leren;) Ik ben totaal het tegenovergestelde van hem. Maargoed, een nieuw jaar, met nieuwe kansen hoop ik!
Maar vind het nu wel lastig om de stap te zetten naar een seksuologe. Misschien juist omdat ik het zo'n moeilijk en heftig stuk vind! en weer een nieuw persoon om alles tegen te vertellen. Ik had toen het geluk dat ik twee mensen had waarbij ik me meteen op mn gemak voelde.
en ik weet niet zeker of ik dat vergoed krijg, weten jullie dat? Heb namelijk wel gezien dat het erg duur is! Dus twijfelde een beetje of ik daarvoor ook niet naar mijn oude therapeute kan. Maar seksuologe is natuurlijk wel op al dat soort dingen gericht.

Plaats reactie

Terug naar “Intimiteit”