silvia: therapeute en andere ( moederfiguren )

als je problemen hebt / ervaart met intimiteit, of gewoon als je er iets over kwijt wilt dan kan dat hier
Gast

Bericht door Gast » 06-09-2011 14:27

Morgen, morgen morgen :) eindelijk
en pfff :( :( :(
moeilijk... klein meisje zegt mama groot meisje zegt stel je niet zo aan
ze is je mama niet pfff
maar ja toch blij

wie?
Berichten: 1062
Lid geworden op: 17-05-2011 14:07

Bericht door wie? » 07-09-2011 11:35

Hey Silvia,

Je stelt je niet aan hoor. Je gevoelens zijn wat ze zijn. Niets mis mee!!

kiss kiss

Wie?
Rode tranen die me doen herinneren wat ik probeer te verdringen.
Rode tranen om te vergeten, de fragmenten uit mijn verleden.

Gast

Bericht door Gast » 07-09-2011 16:25

Ik ben totaal gesloopt kan even niet reageren miss later meer...
Was enigszins wel een zinvol emotioneel gesprek ze heeft mijn brief gelzen bij mijn bijzijn later meer..... voel me even op een looping later meer... te emotioneel :cry: :oops: :)

Gast

Bericht door Gast » 07-09-2011 18:41

Knuffel voor jou meis, je hebt het toch maar weer gedaan

Liefs,
Kimberly

Gast

Bericht door Gast » 07-09-2011 21:01

Dank je wel leve Wie en lieve Kimberly
voel me nu weer wat rustiger om te reageren ze vond mijn brief positief ze vind het goed dat ik opener ben en me meer bloot geef ze vind dat schrijven goed voor mij is ik mag ook stukje's van mijn brieven mailen.
Maar ja de inhoud ver mama's missen ze vind het goed dat ik weet dat ze mijn moeder niet is maar gevoel mag wel zegt ze kan een moedefiguur in haar zien ze vroeg wat ik zo miste in die moederfiguur dan geborgenheid knuffelen etc ze zegt dat overdracht kan tot op een bepaalde grens dan is het niet descurtief ze zegt dat ik me goed aan de grens houd en dat er altijd overdracht is in therapie maar ze kan niet alles opvullen wat ik gemist hebt in mijn leven,
Ze wil er wel wat aan toegeven zegt ze maar daar moet ze nog over nadenken en kan niet impulsief gebeuren
verder vertelde ze en dat vond ik wel heel vergaand dat er in leuven een proefonderzoek is gedaan... met volwassen mensen die mishandeldt zijn etc ze die zelf's in de wieg gelegd hebben en de papfles hebben gegeven en dat het niet goed is afgelopen met die mensen.
Dat ik wil stoppen met therapie stond ook in de brief ze zei je hebt miss nog wat boeien nodig anders ga je verdrinken als ik eerst een andere therapeute heb gevonden als ik dat wil haar dan los kan laten,
of als ik zeker weet dat ik zonder haar kan verder zegt ze dat als ik mis een tekening kan maken een gedicht kan schrijven en nog van die dingen
wekelijkse sessie heeft ze niets van gezegd dus voorlopig nog om de 14 dagen.... verder over dat meisje verteld over de brief en ze vond het heel positief dat ik spaanse les volg,
ze zegt ook het klein meisje mag er zijn maar de volwassen ook,
Liefs van kleine en grote Silvia even stof om na te denken

Gast

Bericht door Gast » 09-09-2011 00:10

Vandaag toch nog wat moeilijk voel me nog zo gesloopt mijn schouders zitten helemaal vast en kon me moeilijk concentreren in de les dacht de hele tijd aan het gesprek van gisteren zal nog wel even blijven nazinderren vrees ik :cry: :cry:
nu ze zo concreet alles weet echt alles durf ik nog niet meer aan haar te denken
ik denk dat ze het zou weten dan wat ze weet maar ze kan toch niet weten wat ik denk :? och moeilijk ja nu heeft ze het toch toegegeven dat ik een afhankelijkheidsstoornis heb ik ben toch blij dat ik het weet en ergens heb ik het gevoel dat ze me niet wil laten gaan ze zegt als je niet meer komt ga je dan nog door doen met je spaanse les, brieven naar jezelf schrijven zumba doen? ze denkt dat ik dat allemaal op ga geven.
Soms denk ik dat ze ook wat afhankelijk van mij is :oops:
wat toch niet zo is denk ik maar ze wil me toch ook niet laten gaan?
ben zelf's nog zo van slag dat ik haar nog niet eens mis hoewel ik veel gehuild heb
Snap er niets meer van?

wie?
Berichten: 1062
Lid geworden op: 17-05-2011 14:07

Bericht door wie? » 09-09-2011 09:39

Hey silvia,

Zo'n gesprekken blijven hangen in je hoofd hé!! Toch heel goed van je dat je toch nog naar de les bent geweest. Echt knap van je!

Zelf denk ik dat je de therapie niet echt wil en kan stoppen. Je zou volgens mij ook verdrinken zoals Lut het aangeeft. Want momenteel doe je die lessen voor haar en nog niet voor jezelf. En er zijn nog grote stappen die je moet nemen! Als het moment daar is dat je het voor jezelf doet is het al heel anders. Overstappen naar iemand anders is volgens mij ook niet echt de oplossing. Nu zeker niet omdat je toch aangeeft dat je meer open bent naar haar toe. Mag ik je mijn schouder aanbieden om op te huilen?? ik ben niet met je eens dat je denkt dat ze ook afhankelijk is van jou. Maar dat ze bezorgd is over jou natuurlijk wel. Je laat haar niet koud hoor. Ze kent je al tien jaar!!

Ben heel blij voor je dat er meer duidelijkheid is ivm je diagnose!!

Schrijf alles op waar je aan denkt en probeer het dan weg te leggen en het los te laten.

knuf knuf
Wie?
Rode tranen die me doen herinneren wat ik probeer te verdringen.
Rode tranen om te vergeten, de fragmenten uit mijn verleden.

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 09-09-2011 12:07

Hoi Silvia,

Ik krijg wel een beetje de kribbel als therapeuten zo praten. Je moet immers de spaanse les doen voor jezelf net als de zumba.
Want het gaat toch uiteindelijk om jou.
Ik vraag me ook af of Lut jou los kan laten?
En afronden van iets is pas goed als je denk het zelf aan te kunnen. En zij kan je gedachten echt niet lezen.

Uiteindelijk zou je ook ooit zonder haar verder moeten, hoe naar dit ook klink.
Ik beschrijf even hoe het voor mij voelt.
Misschien zit ik er helemaal naast en heeft ze op een normale toon gezegd en zo. Ik zou haar vragen van hoe lang ze denk dat jij therapie nodig heb.
En neem aan dat je aan werk om een keer zonder te kunnen.
Je moet neem ik aan ooit zonder haar kunnen, dus waarom ze zo iets zegt.
Ik zou als peut zijnde meer tegen je zeggen, doe de spaanse les en zumba voor jezelf en niet voor mij.
Zie dat je het wel kan. enz enz enz.

Ik hoop dat ik ernaast zit.

sterkte ermee,
Sofie
Leven is meervoud van lef

Gast

Bericht door Gast » 10-09-2011 23:59

Lieve Wie? en Sofie bedankt voor jullie lieve reactie's kon even niet reageren,
Ja ik doe het een beetje voor Lut maar ook voor mezelf die lessen,
en idd ik moet het helemaal voor mij doen maar ze dringt altijd zo aan wie wilt het dan het meest?
Ja idd Sofie ze vroeg direct al voel je je wat beter na je spaanse les dus echt niet ik ga wel graag maar mentaal voel ik me zeker niet beter,
Idd wie ik wil niet bij haar weg maar dit is ook niet gezond meer al het gemis ja ze zal haar wel zorgen maken denk ik ook...
Och het is zo een warboel allemaal bedankt voor je schouder om op uit huilen aan te bieden lieve Wie? nu voel ik me toch niet zo alleen

heb haar vandaag vreselijk gemis het klein meisje in mij eigenlijk dat verdrietig is omdat haar ouders ruzie maakte ik wou mama Lutik wou bij haar zijn.... ik ben nu aan het proberen te mailen maar het lukt niet goed op papier kan ik het wel maar in een mail miss omdat een mail directer is moeilijk ik ben zo ziek denk ik ik weet het niet.... is toch niet normaal
liefs silvia kiss

Gast

Bericht door Gast » 21-09-2011 18:39

he iedereen een beetje positief vadaag ze gaat kijken of er meer afspraken kunnen, ik ben niet zo labiel zegt ze wel och ja het gaat weer veel te goed bij mij eeuuuh echt niet geloof dat ik toch ook met een masker leef ik heb gezegd dat ik echt meer hulp nodg heb ok stelt ze zich vragen of ik weer niet met fantasie verhalen kom deed ik vroger soms omdat ik het moeilijk had om aandacht :oops: :oops: maar goed nu even 14 dagen wachten en nadien 9 en dan zien we wel moest er een ander afspraak vrijkomen laat ze me het weten het gaat niet goed met mij het gaat te goed begrijp het niet, ik heb gezegd u bepaalt alleen maar voor mij uitgelegd over mijn gevoel ik moet vooruit heb gezegd als ik elke week kom heb ik meer motivatie om meer te ondernemen voelde me wat geblokkeerd, tussen haar en mij ze zei van niet maar ja goed voelt goed endelijk gezegd wat ik wou!!!! nog even over mijn katje gesproken
tot later

Plaats reactie

Terug naar “Intimiteit”