Weer contact met mijn moeder

alles wat je over je familie kwijt wil, kan hier
Plaats reactie
ikbenkapotgemaakt
Berichten: 27
Lid geworden op: 07-03-2015 14:05

Weer contact met mijn moeder

Bericht door ikbenkapotgemaakt » 15-05-2015 10:21

Dag allemaal,

Ik wil graag met jullie delen dat ik na 7 jaar weer contact heb met mijn moeder. Sinds ik mijn misbruik ontdekt heb, was ik eigenlijk heel boos op haar, dat ze me niet heeft beschermd.

Op aanraden van mijn therapeut ben ik haar toch op gaan zoeken.

Dat was heel anders dan ik had verwacht. Toenik vertelde wat er vroeger gebeurd is, en wat voor gevolgen het nu heeft, was ze duidelijk aangeslagen, en zei ze hoe verschrikkelijk ze het vind.

Dat deed me zo goed. Ik kon haar liefde ook toelaten daarna. De vorige keer dat ik haar weer zag zij ze dat het haar spijt.

Op een of andere manier voelen die gesprekken alsof er iets in mij heelt.

silvia wild rose 77
Berichten: 351
Lid geworden op: 04-03-2015 17:04

Bericht door silvia wild rose 77 » 27-02-2016 00:02

Hoi Sabya,

Waauw ben blij voor jou ... maar je post dateert ook van even geleden,

Is de relatie nog goed met je moeder nu?

Wou dat mijn moeder dat ook kon

Liefs Silvia

ikbenkapotgemaakt
Berichten: 27
Lid geworden op: 07-03-2015 14:05

Bericht door ikbenkapotgemaakt » 02-04-2016 12:42

Hoi Sylvia,

Het was heel goed toen, ook voor mij om te zien waar het misbruik is begonnen, waar het in mij vandaan komt dat ik het 'normaal' vond.

Maar de relatie met mijn moeder heeft geen stand gehouden. Ze wilde er voor mij zijn, maar tegelijk niets doen in de richting van de mensen die er voor hebben gezorgd dat ik misbruikt werd. Ze gaat nog steeds als vrienden met ze om. Dat is slecht voor mij, aan de ene kant hunkeren naar haar liefde en dat alles goed komt, en dan steeds de pijn dat ze er niets aan doet. In mijn gesprek met haar zei ze uiteindelijk ook dat ik er na therapie wel achter zou komen of het nou echt zo erg was wat er gebeurd is....dat was voor mij wel het punt dat ik besloot afstand te nemen.

Dus...ik doe het weer alleen oplossen.

silvia wild rose 77
Berichten: 351
Lid geworden op: 04-03-2015 17:04

Bericht door silvia wild rose 77 » 02-04-2016 16:27

Hoi meisje,

wat jammer :( dat de relatie met je moeder weer moeizaam is;
Ik herken het wel.., Niet dat het goed te praten valt hoor! maar soms willen moeders hun zelf beschermen.. tegen de pijn.., en is het zo groot dat ze het niet kunnen omvatten en doorgaan met hun leven vaders vrienden etc..

Merk ook dat het soms met opflakkeringen kan gaan althans bij mijn moeder..

Neemt niet weg dat het een verschrikkelijke pijn achterlaat en je je vreselijk in de steek kunt voelen...

Hopelijk kan je er wat met je therapeute over praten?
Sterkte! knuf

liefs silvia

Plaats reactie

Terug naar “Familie”