praten

hier mag je alles delen waar je tegenaan loopt, in relatie met je partner of wat juist goed gaat
Plaats reactie
Gast

praten

Bericht door Gast » 29-10-2013 10:30

sinds mei ken ik mn vriend.
we hadden gelijk een klik.
we hebben hele leuke momenten samen.
hij wil graag dat ik met hem praat en aangeef hoe ik me voel.
hij weet ook dat ik door eerlijk tezijn vrienden en mn vorige relatie ben kwijtgeraakt.
ik weet dat ik mezelf niet kan forceren ineens open tezijn.
en het doet pijn dat ik daardoor niet goed kan aangeven wat ik nodig ben.
ik schrijf dit vooral om aan mezelf toe tegeven dat er een probleem is

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 31-10-2013 13:01

Moeilijk hè 2sweet. Het kan echt alleen maar op jouw tempo.
Ik begrijp je pijn zo goed.
Na al die jaren heb ik hier ook nog steeds moeite mee.
Het heeft dus echt tijd nodig.
Wel fijn dat jullie het samen zo leuk kunnen hebben.
Ik hoop voor jou dat hij geduldig is En wel te vertrouwen!
Ons vertrouwen is al zo zwaar beschadigd.

Lieve groet,

Monique.
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Gast

Bericht door Gast » 31-10-2013 15:14

hij wil me ook die ruimte en tijd geven.
maar soms gaat het even mis.
en ik zal ook moeten begrijpen dat het voor hem niet makkelijk is.
we proberen er zo goed mogelijk mee om tegaan.
praten is ook lastig wanneer je zelf nog niet alles begrijpt wat je voelt.

volgende week neemt hij me een weekendje weg.
erg lief eventjes er tussen uit

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 01-11-2013 00:41

Herken het helemaal 2sweet.

Soms heb je ff tijd nodig om bijv. een sessie te verwerken en uit interesse wil je partner dan weten hoe het is gegaan.
Ik vind het ook lastig om aan te geven hoe ik me voel en wat me bezighoudt. En vind dat weer kl*te omdat hij zo lief en begripvol is.
Zelf kan ik altijd pas achteraf zeggen dat het echt slecht ging en soms kan ik dan iets vertellen, maar kost me veel moeite....

Groeten
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

Gast

Bericht door Gast » 01-11-2013 05:12

ja achteraf is vaak makkelijker omdat je het dan weer overleeft hebt.
en dan hoeven ze zich geen zorgen meer temaken.
pff op dit moment kun je zien dat het slechter gaat.
eet veel meer en ben in een half jaar al 6kilo aangekomen.
hij weet dat snoepen me even ontspant en lief bedoeld neemt hij regelmatig wat mee.
terwijl het beter uit huis kan blijven en dat heb ik dan ook gezegd.
maar hij wil alles doen om me te troosten.
hij wilde zelfs met me op dansles gaan of een andere sport.
maar sportscholen zijn me even tedruk.
het is 1 van de dingen waar ik me zorgen om maak.
als ik ga delen ga ik dan nog meer eten.
en als het me zo dwars zit waarom is het dan zo lastig om eten telaten liggen en niet meer tebewegen.
ik moet steeds denken aan wat iemand ooit zei:als je het niet doet betekend het dat je het niet genoeg wilt en er voor kiest om het niet tedoen.

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 01-11-2013 10:50

"Door te eten voelen we ons goed! We staan onszelf toe al die lekkernijen tot ons te nemen omdat we dat verdienen!Het voelt veilig als we snoepen / eten."

Het is krom, maar bij mij werkt dit zo en moeilijk om onder controle te krijgen.
En dan is sporten nog veel lastiger, het is goed om te doen, maar uitstellen is makkelijker.

2sweet, ook ik heb hier erg veel last van, maar probeer nu sinds een paar weken wat regelmatiger en gezonder te eten. Het verminderd m'n snoepbuien en dat is wel prettig.

Het is volgens mij niet zo dat als je gaat delen, je ook meer gaat eten. Uiteindelijk gaat het beter met je als je gaat delen, maar wel als jij er aan toe bent en niet omdat een ander dit van je verwacht!!!

Groeten
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 02-11-2013 00:42

Ik heb het gelezen. Dat wil ik je even laten weten. Ik kom gauw reageren, maar ben nu te moe.
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Gast

Bericht door Gast » 02-11-2013 23:07

wat ik bedoelde met meer eten als ik meer ga delen is dat ook al is het openstellen iets wat me zou gaan verlichten maar tis ook erg zwaar en denk dat ik dat gevoel dan ook weer wil weg eten.
en is prima monique.neem de tijd die je nodig bent

Katia
Berichten: 24
Lid geworden op: 09-12-2013 12:41

Bericht door Katia » 14-01-2014 09:45

Danique schreef:Herken het helemaal 2sweet.

Soms heb je ff tijd nodig om bijv. een sessie te verwerken en uit interesse wil je partner dan weten hoe het is gegaan.
Ik vind het ook lastig om aan te geven hoe ik me voel en wat me bezighoudt. En vind dat weer kl*te omdat hij zo lief en begripvol is.
Zelf kan ik altijd pas achteraf zeggen dat het echt slecht ging en soms kan ik dan iets vertellen, maar kost me veel moeite....

Groeten
Danique
Ik deel je mening helemaal, Danique. Dit is bij mij ook helemaal zo. Groetjes Katia :?

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 16-01-2014 14:14

Katia schreef:
Danique schreef:Herken het helemaal 2sweet.

Soms heb je ff tijd nodig om bijv. een sessie te verwerken en uit interesse wil je partner dan weten hoe het is gegaan.
Ik vind het ook lastig om aan te geven hoe ik me voel en wat me bezighoudt. En vind dat weer kl*te omdat hij zo lief en begripvol is.
Zelf kan ik altijd pas achteraf zeggen dat het echt slecht ging en soms kan ik dan iets vertellen, maar kost me veel moeite....

Groeten
Danique
Ik deel je mening helemaal, Danique. Dit is bij mij ook helemaal zo. Groetjes Katia :?

Ja dat blijft lastig. Ik moet het altijd ff verwerken en op een rijtje zetten, pas daarna kan ik er wat over zeggen. Soms duurt dat een avond, maar soms ook een paar dagen. Gelukkig weet ie dat het zo werkt bij mij, dus hij geeft me ook alle ruimte die ik nodig heb.

Groeten
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

Plaats reactie

Terug naar “Partner”