Vriend is nieuwsgierig

hier mag je alles delen waar je tegenaan loopt, in relatie met je partner of wat juist goed gaat
Plaats reactie
amelie19
Berichten: 29
Lid geworden op: 25-03-2012 23:32

Vriend is nieuwsgierig

Bericht door amelie19 » 29-03-2012 22:41

Hallo iedereen,
Ik heb besloten een topic te openen omdat er vandaag iets was gebeurd waardoor ik een beetje zenuwachtig ben geworden.
Ik ben pas een paar dagen lid van het forum.
Ik heb al een beetje rondgekeken en ik voel me hier veilig om mijn verhaal te doen omdat ik hier anoniem ben en de mensen hier er begrip voor zouden hebben.Maar de aanmelding heb ik gedaan met een oud e-mail adres van mij. Mijn vriend ,van wie ik zielsveel hou heeft de wachtwoorden van alles zelfs van mijn online rekening. Dus ook van dat e-mail adres.
Maar zoals sommigen van jullie weten heb ik het nog niemand verteld dat ik ben misbruikt.Dus ook niet mijn vriend. Dus omdat ik bang was dat hij de mailtjes zou lezen heb ik mijn wachtwoord veranderd.Zonder het aan mijn vriend te vertellen. En gisteren probeerde hij toevallig in te loggen. En merkte hij dat ik het wachtwoord had gewijzigd. Hij vroeg waarom ik het had gedaan. Ik werd een beetje boos en zei dat ik geen verantwoording aan hem hoefde af te leggen, het is immers mijn e-mail adres. Hij dacht dat het misschien aan hem lag. Omdat ik niet meer wil dat hij erin kijkt. Ik zei dat het niet zo was. Hij zei dat ik geen verantwoording hoefde af te leggen maar dat hij het raar vond dat ik dat zomaar veranderde. Er moest een reden achter zitten. Ik zei dat dat niet zo was en dat het mijn zaken waren. Maar hij zei dat hij nog steeds wilde weten waarom ik het had gedaan. Ik begon toen over iets anders en het is nu vergeten.Ik heb het nu dus kunnen vermijden.Maar mijn vriend is heel nieuwsgierig en ik weet zeker dat hij er weer over zal beginnen.En dat kan ik nu niet zo goed gebruiken. Ik moet het eerst voor mezelf kunnen accepteren/verwerken voordat mijn vriend het weet. Hij is heel begripvol en hij vertelde mij dat hij is misbruikt. Toen hij nog erg jong was. Het gebeurde ongeveer 2 keer en toen stopte het.Hij herinnert zich er nog weinig van en het laat hem ook best wel koud.Hij heeft er dus niet zo veel moeite mee.
Ik ben dus nu een beetje bang dat hij misschien door zal vragen en ik ben echt niet klaar om het nu te vertellen. Ik wil niet dat dit een negatief effect zal hebben op onze relatie. Ik zou graag jullie advies willen hebben hierover.

Groetjes,
Amelie19 :D
“It had long since come to my attention that people of accomplishment rarely sat back and let things happen to them. They went out and happened to things.”
― Leonardo da Vinci

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 30-03-2012 20:25

Hoi Amelie19,

Allereerst is het heel goed dat je je wachtwoord veranderd hebt. Jouw vriend hoeft niet ALLES van je te weten.
Waarom wil hij in jouw mail account lezen? Ook al is die heel nieuwsgierig jij mag je eigen privacy hebben. Dit mag je ook tegen hem zeggen. Van ik wil niet dat jij eigenlijk overal leest. Gewoon omdat misschien sommige vriendinnen van jou, jou in vertrouwen willen nemen en dan niet de bedoeling is dat je vriend jouw mails leest.
Als ik jou was zou ik gewoon zeggen: het ligt niet aan jou, daar moet je me in vertrouwen, maar ik vind het niet meer prettig dat jij mijn mails leest.
Niet omdat ik je niet vertrouwd en zo maar omdat sommige dingen gewoon mijn zaken en prive is.
Dat moet hij accepteren, hij zegt al dat jij hem geen verantwoording verplicht bent, dus die zin zou ik gewoon zo gebruiken.

Verder is het misschien wel handig om wat van je verleden te vertellen aan hem.
Dan kan hij jou ook beter begrijpen. En ik kan me niet voorstellen dat het tussen jullie relatie zou komen te staan. Het komt eerder tussen te staan als je niks zegt en hij je bv een knuf wil geven jij het niet prettig vind maar toe laat omdat hij van niks weet zeg maar.
Dan ga je over jouw grenzen heen en dat mag niet.
Jouw grenzen moet iedereen respecteren en ook jouw vriend.

Mijn man weet het wel van mij, hij begrijp het niet helemaal maar doet wel enorm zijn best om het te begrijpen.
En met moeite kan ik toch nu aangeven als ik iets niet wil.
En hij staat voor mij klaar daar waar hij kan.
En dat gun ik jou.

Dus misschien een opening en het proberen te vertellen?!
Als het nog niet goed aanvoelt moet je het niet doen. Het is aan jou en jij moet het op jouw tijd doen.

Wel goed dat je dit topic geopend heb en advies vraagt.
Je bent echt goed bezig!

Groetjes, Sofie
Leven is meervoud van lef

Gast

Bericht door Gast » 31-03-2012 01:04

Lieve Amelie
lijkt me behoorlijk lastig zeg meid.
Prive dingen zijn privé vind ik ook.
Sorry dat ik het zo zeg maar je moet elkaar toch ook wat kunnen vertrouwen lijkt me
heb je nog al gezegd lijkt me vreselijk lastig om met zo een geheim rond te lopen.

Goed dat je hier toch al de eerste moeiljke stappen durft te zeggen.
Sorry voor miss een indirecte vraag je hoeft er niet op te antwoorden als je niet wil maar intiemiteit met je vriend vindt je dat niet lastig?
Vooral omdat hij van niets weet.
Meid zo een geheim is heel zwaar om alleen te dragen ik hoop dat je ooit aan iemand kan toevertrouwen aan iemand die je vertrouwt
goed dat je je pas woord hebt verandert
liefs Silvia knuf

Gast

Bericht door Gast » 19-04-2012 14:28

Hoi,
Amelie,
Vrog me af hoe het nu gaat tussen jou en je vriend?
Is het nog moeizaam is dat de reden waarom je niet meer zoveel aanwezig bent? sterkte meid
Liefs Silvia

amelie19
Berichten: 29
Lid geworden op: 25-03-2012 23:32

Bericht door amelie19 » 01-05-2012 19:33

Silvia schreef:Hoi,
Amelie,
Vrog me af hoe het nu gaat tussen jou en je vriend?
Is het nog moeizaam is dat de reden waarom je niet meer zoveel aanwezig bent? sterkte meid
Liefs Silvia
Lieve Silvia,
Ik heb de laatste dagen veel aan mijn hoofd gehad daarom ben ik niet aanwezig geweest. Het gaat fantastisch tussen mij en mijn vriend. Ik heb hem verteld over het misbruik en hij vatte het goed en en blijft me onvoorwaardelijk steunen. Ik heb heel goed nieuws! Ik ben weg bij mijn stief-vader heb vandaag mijn spullen gepakt en ben vertrokken. Hij kan mij nooit meer aanraken. Heb mijn mobiel ook uitgezet en aan mijn moeder verteld dat ze moest zeggen dat ik nooit meer terug kom.
Ik woon nu dus bij mijn vriend.

Maar het misbruik ga ik denk ik ook aan mijn moeder vertellen.
Mijn zusje woont wel bij hem. Alleen is ze nu op vakantie bij mijn moeder(ze zijn uit elkaar) Dat is nog iets waar ik me zorgen om maak.
Hebben jullie misschien nog tips? Of het verstandig is dat ze daar blijft?
Hij heeft haar nog nooit aangeraakt omdat het zijn dochter is maar ik maak me wel zorgen.

Liefs,
Amelie19
“It had long since come to my attention that people of accomplishment rarely sat back and let things happen to them. They went out and happened to things.”
― Leonardo da Vinci

Gast

Bericht door Gast » 01-05-2012 22:00

Lieve Amelie;
jeetje wat heb je veel stappen gezet en meegemaakt de laatste tijd
Knap dat je voor jezelf op bent gekomen meid en dat je weg bent van je stiefvader en dat je vriend je zo steunt je zag er zo tegen op goed dat het goed uitgedraaid is ben bij voor je met zo een goede vriend verdien je ook want je bent een lieve meid

Ivm je zusje is het wel wat lastig hoe oud is ze als ik mag vragen weet ze al over seksuele voorlichting zal ik maar zeggen miss kan je ze inlichten dat niemand aan haar mag komen in het algemeen zal het miss ook helpen moest er toch wat gebeuren dat ze het tegen jou kan zeggen
lief Dat je zo voor je zusje zorgt meid
Ik hoop dat je ook steun van je mama krijgt het is ongelovelijk pijnlijk als je niet gelooft wordt weet ik jammer genoeg uit ervaring

Sterkte en liefs Silvia

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 02-05-2012 11:34

Hoi Amelie,

Ik zou het denk ik wel tegen je moeder vertellen. Ik vind het wel heel super geweldig en goed van jou dat je weg bent gelopen!
Waarom woont je zusje bij haar vader als ik vragen mag? Is het omdat je moeder er niet goed voor kon zorgen?

Ik denk dat het wel handig is om het tegen je moeder te zeggen. (want dat is toch ook haar moeder?)
Het is best wel lastig he. Ik wens je sterkte toe.
En wees trots op jezelf dat je bij die engerd weg bent T1

Goed dat je vriend je zo steunt en dapper van jou dat je het tegen hem heb durven te vertellen. Dan is er geen geheim meer tussen jullie en dat zou vast hoe moeilijk het ook is als opluchting en bevrijding werken denk ik.

Liefs
Sofie die trots op je is om de goede stappen!
Leven is meervoud van lef

amelie19
Berichten: 29
Lid geworden op: 25-03-2012 23:32

Bericht door amelie19 » 05-05-2012 14:52

Silvia schreef:Lieve Amelie;
jeetje wat heb je veel stappen gezet en meegemaakt de laatste tijd
Knap dat je voor jezelf op bent gekomen meid en dat je weg bent van je stiefvader en dat je vriend je zo steunt je zag er zo tegen op goed dat het goed uitgedraaid is ben bij voor je met zo een goede vriend verdien je ook want je bent een lieve meid

Ivm je zusje is het wel wat lastig hoe oud is ze als ik mag vragen weet ze al over seksuele voorlichting zal ik maar zeggen miss kan je ze inlichten dat niemand aan haar mag komen in het algemeen zal het miss ook helpen moest er toch wat gebeuren dat ze het tegen jou kan zeggen
lief Dat je zo voor je zusje zorgt meid
Ik hoop dat je ook steun van je mama krijgt het is ongelovelijk pijnlijk als je niet gelooft wordt weet ik jammer genoeg uit ervaring

Sterkte en liefs Silvia
Ik heb heel veel stappen gezet ja. Met behulp van mijn vriend. Dingen die ik eerder nooit durfde. Zoals uit huis gaan. Zonder hem zat ik daar nog steeds en zou ik nu misschien wel aan zelfmoord denken. Want ik kon het echt niet meer aan. 7 jaar lang misbruik. Dat kan je niet volhouden.Helaas heb ik niet veel aan mij moeder omdat ze wil dat ik met mijn stief-vader ga praten. Daar heb ik nu echt geen zin in.Omdat ze het nog niet weet. Ik kan het nu nog niet vertellen. En mij zusje is 12. Maar zij denkt dat ik haar in de steek heb gelaten. Wat niet zo is. Maar hopelijk begrijpt ze het later beter. Ik heb zo veel nagedacht voordat ik ben weggegaan. Ik ben in December eerder naar mijn vriend gegaan maar ik ben uiteindelijk teruggekomen omdat hij mij smeekte en hij zei dat hij zou veranderen en ik mijn zusje niet in de steek kon later. Maar hij werd na een paar maanden weer de oude. En hij wou een relatie met mij. En hij vertelde dit ook aan mij zusje en zij vond dit leuk. Omdat ze dacht dat ik dan niet meer weg zou gaan. Zij heeft door de thuissituatie een geestelijke achterstand. Haar gedrag lijkt eerder op een kind van 9 dan een kind van 12.Ik kon dit toen echt niet meer aan. Ik heb ontzettend veel nagedacht en ik wou mijn zusje niet alleen laten. Maar zij heeft onze moeder nog en familie. En het is zijn dochter. Ik heb uiteindelijk besloten om weg te gaan. Ik moest stoppen met mij opleiding,met mijn werk en kan mijn vrienden nu amper zien. Ik wou dit ook niet. Maar het kon niet meer zo verder. Ik moest een normaal leven hebben. Want ik ging kapot van binnen.
“It had long since come to my attention that people of accomplishment rarely sat back and let things happen to them. They went out and happened to things.”
― Leonardo da Vinci

amelie19
Berichten: 29
Lid geworden op: 25-03-2012 23:32

Bericht door amelie19 » 05-05-2012 14:54

Sofie schreef:Hoi Amelie,

Ik zou het denk ik wel tegen je moeder vertellen. Ik vind het wel heel super geweldig en goed van jou dat je weg bent gelopen!
Waarom woont je zusje bij haar vader als ik vragen mag? Is het omdat je moeder er niet goed voor kon zorgen?

Ik denk dat het wel handig is om het tegen je moeder te zeggen. (want dat is toch ook haar moeder?)
Het is best wel lastig he. Ik wens je sterkte toe.
En wees trots op jezelf dat je bij die engerd weg bent T1

Goed dat je vriend je zo steunt en dapper van jou dat je het tegen hem heb durven te vertellen. Dan is er geen geheim meer tussen jullie en dat zou vast hoe moeilijk het ook is als opluchting en bevrijding werken denk ik.

Liefs
Sofie die trots op je is om de goede stappen!
Dankjewel Sofie. :)
Mijn moeder is weggegaan toen mij zusje 7 was en ik 14. Ze woont nu samen met haar vriend. En mijn zusje wil niet bij haar wonen. Eerst kon ze idd niet voor haar zorgen maar nu wel.
Ik kan het nu nog niet tegen mij moeder vertellen. Ik ben ook heel blij met mijn vriend. Zonder hem zou ik nooit zo ver gekomen zijn.
“It had long since come to my attention that people of accomplishment rarely sat back and let things happen to them. They went out and happened to things.”
― Leonardo da Vinci

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 05-05-2012 19:51

Hoi Amelie19,

Het is heel moedig en dapper dat jij weg bent gegaan bij hem, en je zusje zou het later inderdaad waarschijnlijk beter begrijpen.
Dat het zijn echte dochter is, zeg niet dat hij haar niet zou kunnen misbruiken. Ik zelf ben immers door mijn "echte vader" misbruikt. Dus ja. Ik hoop wel dat die dat niet zou doen.

Daarom is het wel goed om het tegen je moeder te vertellen. Of iemand die er een beetje zicht kan houden.
Zodat als ze iets merken aan je zusje misschien wel in kunnen grijpen of voor je zusje kunnen zijn.

Maar begrijp ook dat op dit moment het ook heel moeilijk voor je is. Je hebt al grote stappen gezet en om nu nog de zorgen van je zusje aan je hoofd te hebben schiet je er weinig mee op.

Maar ik zou wel eerlijk tegen je moeder zijn. Dan kan zij misschien snappen waarom jij je stief-vader niet wilt spreken enz.

Hou vol en ga niet door schuld gevoelens naar je zusje terug bij die vent.
Want dan als nog zou je haar niet kunnen helpen.

Heel veel sterkte
Sofie
Leven is meervoud van lef

Plaats reactie

Terug naar “Partner”