Bang voor de duisternis

als je de behoefte hebt om te vertellen hoe je je leven na het misbruik opgepakt hebt
amelie19
Berichten: 29
Lid geworden op: 25-03-2012 23:32

Bang voor de duisternis

Bericht door amelie19 » 05-06-2012 12:38

Bang zijn voor het donker..dat is meestal iets waar alleen kinderen bang voor zijn.
Ik ben dus 19 jaar en ben nog steeds bang voor het donker. Als klein kind was ik er ironisch genoeg juist niet bang voor. Maar sinds het misbruik begon werd ik bang voor het donker. Ik voel me anstig als ik in bed lig en alle lichten uit zijn,ook word ik bang als ik geluiden hoor die ik niet thuis kan brengen. Ik kan zelfs mijn ogen niet meer dan een paar seconden sluiten sluiten als ik mijn haar bijv. was omdat ik bang ben dat er 'iets' of iemand voor me staat. De reden is denk ik omdat hij s' avonds naar me toe kwam om me te misbruiken. Ik kon nooit rustig slapen omdat ik altijd bang was dat hij naar mij toe zou komen Nu ik bij mijn vriend woon en het contact met mijn misbruiker heb verbroken sinds een paar weken gaat het wel wat beter.
Omdat vooral het sfeer in het oude huis heel slecht was door wat er was gebeurt. In het nieuwe huis is er een veel betere sfeer. Maar ik ben nog steeds bang. Ik slaap gelukkig in dezelfde kamer met mijn vriend. Maar als hij slaapt en ik nog wakker ben word ik weer bang en zet ik de tv aan om mezelf te kalmeren.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Groetjes,
Amelie 19
“It had long since come to my attention that people of accomplishment rarely sat back and let things happen to them. They went out and happened to things.”
― Leonardo da Vinci

Gast

Bericht door Gast » 09-06-2012 01:21

Lieve Amelie,
Nu ik denk echt niet dat er alleen maar kinderen bang voor de duisternis zijn meid
ook logisch dat je in het donker bent was want het was altijd onveilig
toen je klein was was je veilig in het donker maar nadien niet meer
miss kan je een klein zaklampje aandoen of het licht van de gang aanlaten doe het rustig aan het is nu niet dat je met een lieve vriend bent dat het verleden weg is he meid ben wel blij dat je zo een goede vriend hebt froceer je niet stapje voor stapje
liefs Silvia

amelie19
Berichten: 29
Lid geworden op: 25-03-2012 23:32

Bericht door amelie19 » 09-06-2012 13:14

Lieve Silvia,

Bedanky voor je advies :D .
Ik ga vandaag een nachtlampje voor mezelf kopen voor het geval ik bang ben en dan kan ik ook mooi lezen. Ik dacht dat als ik in een fijner huis zou wonen zonder herrineringen de angst weg zou gaan. Dat is blijkbaar niet zo. Ik probeer me te ontspannen en niet te veel na te denken. Hopelijk gaat het dan beter.

Liefs,
Amelie19
“It had long since come to my attention that people of accomplishment rarely sat back and let things happen to them. They went out and happened to things.”
― Leonardo da Vinci

Perle
Berichten: 395
Lid geworden op: 12-05-2011 18:11

Bericht door Perle » 09-06-2012 18:56

Hoi Amelie,

Ik ben ook bang in het donker.... bang om bv. ineens tegen iemand aan te lopen. Gewoon bang omdat er ineens iemand kan zijn zonder dat ik diegene zie......

Sterkte & succes.
Liefs Perle.

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 09-06-2012 18:57

Hoi Amelie,

Het is heel herkenbaar ben zelf ook bang voor het donker, en ik heb ook een nachtlampje aan.
Dus goed dat je dat gaat proberen en gek is het niet dat je er bang voor bent als er vroeger in het donker vreselijke dingen zijn gebeurd.

Sterkte!
Sofie
Leven is meervoud van lef

amelie19
Berichten: 29
Lid geworden op: 25-03-2012 23:32

Bericht door amelie19 » 10-06-2012 18:21

Bedankt voor jullie berichtjes Perle en Sofie :D .
Het gaat nu beter. Gisteren was ik niet meer zo bang om in het donker naar het toilet te gaan. En viel ik in slaap zonder bang te zijn.
Daar ben ik wel blij mee. :mrgreen:

Groetje,
Amelie19
“It had long since come to my attention that people of accomplishment rarely sat back and let things happen to them. They went out and happened to things.”
― Leonardo da Vinci

Gast

Bericht door Gast » 10-06-2012 21:27

Hier nog eentje, bang in het donker.
Slaap altijd met het licht aan, zelfs een nachtlampje is te weinig voor me... dus je bent niet alleen.

Fijn dat het al beter gaat!! hopelijk gaat het steeds beter voor je.

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 11-06-2012 21:12

Hoi Amelie19,

Fijn dat het beter ging en hopelijk ook zo blijft gaan.

Groetjes
Sofie
Leven is meervoud van lef

amelie19
Berichten: 29
Lid geworden op: 25-03-2012 23:32

Bericht door amelie19 » 13-06-2012 15:13

rossie schreef:Hier nog eentje, bang in het donker.
Slaap altijd met het licht aan, zelfs een nachtlampje is te weinig voor me... dus je bent niet alleen.

Fijn dat het al beter gaat!! hopelijk gaat het steeds beter voor je.
Hi Rossie :D ,

Heb je ook het gevoel dat je je ogen niet langer dan een paar seconden dicht kan doen omdat er anders ''íets'''gebeurt?
Gisteren was dat bij mij het geval. Het voelde bijna alsof er iets op me drukt.
Pas als ik heel moe ben kan ik rustig in slaap komen.
Erg vervelend. Als het dan weer licht is heb ik soms het gevoel dat ik me aanstel. Maar ik voel echt een angst.
Het gaat gelukkig wel iets beter. Maar ik moet me mentaal echt beter voor wil het weg gaan.
Jij ook sterkte!

Groetjes,
Amelie 19
“It had long since come to my attention that people of accomplishment rarely sat back and let things happen to them. They went out and happened to things.”
― Leonardo da Vinci

Gast

Bericht door Gast » 16-06-2012 13:40

amelie19 schreef:
rossie schreef:Hier nog eentje, bang in het donker.
Slaap altijd met het licht aan, zelfs een nachtlampje is te weinig voor me... dus je bent niet alleen.

Fijn dat het al beter gaat!! hopelijk gaat het steeds beter voor je.
Hi Rossie :D ,

Heb je ook het gevoel dat je je ogen niet langer dan een paar seconden dicht kan doen omdat er anders ''íets'''gebeurt?
Gisteren was dat bij mij het geval. Het voelde bijna alsof er iets op me drukt.
Pas als ik heel moe ben kan ik rustig in slaap komen.
Erg vervelend. Als het dan weer licht is heb ik soms het gevoel dat ik me aanstel. Maar ik voel echt een angst.
Het gaat gelukkig wel iets beter. Maar ik moet me mentaal echt beter voor wil het weg gaan.
Jij ook sterkte!

Groetjes,
Amelie 19
Hoi Amelie 19,

Idd. ogen dicht doen is nog altijd een overwinning, meestal val ik in slaap met een koptelefoon op, ik weet het is niet goed en druk in me hoofd, maar anders lukt het niet. Het nadenken is moeilijk als ik zo lig, en me ogen dicht doen al helemaal.... dus ik begrijp je angst heel goed!!
Heel af en toe als ik héél erg moe lukt het wel, moeilijk hé..

Hopelijk worden de momenten dat het beter gaat steeds meer!

Sterkte hoor!

Rossie

Plaats reactie

Terug naar “Leven na je misbruik (verborgen)”