informatie opzoeken

als je de behoefte hebt om te vertellen hoe je je leven na het misbruik opgepakt hebt
Plaats reactie
wie?
Berichten: 1062
Lid geworden op: 17-05-2011 14:07

informatie opzoeken

Bericht door wie? » 29-11-2011 09:27

Hallo allemaal.

De laatste jaren (sinds het eigenlijk tot me doorgedrongen is) wil ik altijd maar van alles opzoeken over misbruik: wat, hoe, gevolgen,.. lees ik er boeken over (dit zowel autobiografieën en non-fictie boeken) ik wil er alles over weten. Denk om het allemaal een beetje te begrijpen. ..

Dit weekend zag ik een programma (Spuiten en slikken op een Nederlandse zender) en het ging ook over seksueel geweld. Ook dat wil ik dan persé zien (mijn vriend is dan gaan slapen weet niet of hij hiermee om kan).

Wil eigenlijk graag weten of jullie dat ook doen/herkennen. Of dat jullie liever er niets mee te maken hebben en het onderwerp zoveel mogelijk vermijden.

Groetjes,
Wie?
Rode tranen die me doen herinneren wat ik probeer te verdringen.
Rode tranen om te vergeten, de fragmenten uit mijn verleden.

Perle
Berichten: 395
Lid geworden op: 12-05-2011 18:11

Bericht door Perle » 29-11-2011 21:49

Lieve Wie?

Heel herkenbaar.... soms wil ik alle boeken lezen en programma's kijken terwijl ik andere dagen dan wel alles wat er mee te maken (kan hebben) heft wil vermijden.

Zo weet ik dat er meerdere boeken zijn over ervaringen enzo, heb mezelf even terug 'verboden' dat soort boeken te lezen omdat ik er te erg door geraakt wordt....
Liefs Perle.

Gast

Bericht door Gast » 30-11-2011 00:56

Ja hoor ik herken het ook.... kijk ook veel naar zo film's hoewel het me pijn doet en tergelijk ik toch weer herkenning vind zo als Girl interupted is wel een zeer erge film, of ook boeken etc... ik denk dat het normaal is dat we herkenning zoeken zoek ook veel op op het internet herkenning denk ik dat het is een soort bevestinging miss ook over hoe erg het allemaal is :cry:
liefs Silvia

wie?
Berichten: 1062
Lid geworden op: 17-05-2011 14:07

Bericht door wie? » 11-05-2012 12:01

Trigger.

Er is een nieuw boek in de winkel. "ik beken" het gaat over personen die zedenfeiten hebben gepleegd. Ik zou het ergens heel graag willen lezen omdat ik misschien hoop om een antwoord te vinden op de vraag waarom. Heb het boek daarom ook al vastgenomen in de winkel en een stukje proberen te lezen maar dat lukt eigenlijk niet. Het lukt me niet om echt iets "begrijpend" te lezen. Lees de letters wel maar het komt niet echt door/ wordt niet echt verwerkt precies.
Het boek kopen om het dan misschien thuis rustig te proberen lezen durf ik ook niet. Angst voor de reactie van mijn vriend denk ik.

Groetjes,
Wie?
Rode tranen die me doen herinneren wat ik probeer te verdringen.
Rode tranen om te vergeten, de fragmenten uit mijn verleden.

Gast

Bericht door Gast » 11-05-2012 21:05

Lieve Wie?
knap dat je dat wil doen maar volgens mij zijn die mensen gewoon ziek
denk je met dit boek een antwoord te vinden en zou je je broer dan beter kunnen begrijpen en het aanvaarden nu ik alvast niet volgens mij is het meer een machtspel van ik ben de baas zoals narcisten tja ik zou het niet kopen ik kan goed begrijpen dat je de letters niet goed kan lezen voor je kijk uit voor je eigen welzijn ze zaten zitten met jou ook niets mee in toch?
Sorry miss wat hard miss wil ik die mensen ook wel niet begrijpen ik heb teveel pijn ervoor
ik wil wel graag weten moest je het boeken lezen maar aub lees het regeltje per regeltje heb ooit een tv uitzending gezien over zeden deliqenten en vond dat ze overal excuses voor zochten en alles recht proberen te praten ze waren bijna zelf slachtoffer vind het zielig en met hun boek nog wat medelijden zoeken sorry hoor
liefs Silvia

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 11-05-2012 22:26

Lieve Wie?,

Ik denk dat je altijd wel die vraag zou hebben van waarom? Alleen je dader kan die beantwoorden en dan nog zou je vragen aan blijven houden.
Is best lastig te begrijpen.
Denk aan jezelf. En als je echt zou helpen... dan moet je het kopen. Maar ik denk zelf dat het je niet verder zou helpen.
Maar ja alleen jij kunt het zelf voelen hoe het is.

Sterkte!
Sofie
Leven is meervoud van lef

wie?
Berichten: 1062
Lid geworden op: 17-05-2011 14:07

Bericht door wie? » 25-05-2012 09:14

Dank jullie wel voor jullie reacties,

laat het voorlopig wel rusten denk ik. Ga voor het eerst het boek niet kopen. Ik denk dat jullie gelijk hebben. Antwoorden zal ik er niet in vinden.
Mercie,

Wie?
Rode tranen die me doen herinneren wat ik probeer te verdringen.
Rode tranen om te vergeten, de fragmenten uit mijn verleden.

ladyleo
Berichten: 36
Lid geworden op: 03-10-2012 16:16

Bericht door ladyleo » 28-11-2012 13:53

Hallo,

Ik zie dat dit al een wat ouder topic is. Maar ik herken wel wat jullie schrijven, kijk ook vaak films of lees boeken over misbruik. Hoe anderen dat ervaren hebben of hoe ze ermee omgaan denk ik. Aan de ene kant geeft het veel onrust maar aan de andere kant kan ik het dan misschien beter een plek geven. Toch blijft het heftig! Tegenwoordig (de laatste jaren) is er natuurlijk zoveel in de media ook over misbruik, dat je er ook haast niet aan ontkomt...
en bij mij is de dader mijn broer en ben toen ook al eens mee geweest naar zijn therapeut. Daar heb ik ook de vraag gesteld waarom?! waarom ik?! Maarja, ik was de jongste en dus de makkelijkste. en ik weet wel dat er bij hem ook een verleden voor zit, ik denk dat alle daders dat wel hebben. Ziek zijn of psychisch niet goed zijn, anders doe je zoiets niet. Uberhaupt niet eigenlijk!!!!! en het is ook never nooit niet goed te praten en walg er ook van! Dus ik weet ook niet of ik zo'n boek kan lezen..

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 11-10-2013 20:14

Hallo allemaal,

Zie dat dit een 'oud' topic is, maar wil er toch ff op reageren.
Ik herken er nl. zoveel in. Ook ik speur me suf online over alles wat met misbruik te maken heeft, ben in diverse boeken bezig en wil al die informatie opzuigen.

Vooral omdat het een soort nieuwe fase is en het voor mijzelf betekent dat ik het heel langzaam aan begin te erkennen. Ik had in al die jaren nog nooit "deze woorden" in google getypt en nu ik dit een paar weken doe en ook dit forum heb gevonden, merk ik dat er langzaam een soort acceptatie ontstaat. Zelfs bij m'n arbo arts (die ik al 13 jaar ken) heb ik voor het eerst het woord misbruik laten vallen. Vond dat toch weer een klein stapje vooruit.

Ben benieuwd of de forumgebruikers van dit moment dit ook herkennen.

Groeten
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 12-10-2013 17:47

Ik heb wel boeken gelezen en het laatste boek ( Judith, van Aloys van der Stoep) is geschreven door vrienden van ons. Ik doe dit altijd als ik alleen ben. Anders wordt het te confronterend. Films heb ik wel gezien toen ik nog veel dronk. Nu kan ik dat als ik alleen ben, anders niet. Misschien, omdat ik me schaam en mijn pijn niet wil laten zien.
Op internet informatie opzoeken doe ik niet. Behalve als iemand van jullie iets noemt dat ik niet ken. Wel ben ik afgelopen zomer gaan zoeken op Facebook naar info over en lotgenoten van misbruik.Waarom deed ik dat? Ik voelde me zó eenzaam! Toen vond ik Praten over misbruik en daar vond ik weer Stichting Project Speak Now. Hun heb ik toen aangeschreven voor een gesprekscoach en zo kwam ik bij mijn psychologe terecht.
De allereerste keer dat ik het opzocht was ik 14. Ik keek toen in een woordenboek, want internet hadden we nog niet. Toen wist ik voor het eerst dat wat ik had meegemaakt misbruik heet.

Liefs,

Monique.
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Plaats reactie

Terug naar “Leven na je misbruik (verborgen)”