Alcohol verdoofde de pijn...

heb je een verslaving als gevolg van je misbruik en wil je er iets over kwijt, dan kan dat hier
Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Alcohol verdoofde de pijn...

Bericht door Monique Amber » 12-10-2013 18:19

Ik ben de eerste die hier wat schrijft zie ik. Ik was vijftien jaar toen ik voor het eerst dronken werd. En vanaf mijn zestiende gebeurde dit vaker. Ik kende mijn grens niet. Logisch.
Ik ontdekte zo dat alcohol heerlijk verdooft. Vanaf mijn zeventiende begon ik wat vaker te drinken. En op mijn achtiende dronk ik iedere avond. Dat begon met een liter zwaar bier, of
twee bekers whiskycream. Dan was ik goed verdooft en voelde ik even die zware pijn en verdriet niet meer. Ik had met mijzelf afgesproken dat ik pas vanaf 20.30 uur mocht drinken. Dan was ik vaak van te voren al onrustig. Gelukkig heb ik me hier ook altijd redelijk aan gehouden.
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Jess
Berichten: 320
Lid geworden op: 25-08-2013 15:19

Bericht door Jess » 12-10-2013 19:24

Hoi Monique,

Dat lijkt me lastig en moeilijk zo'n verslaving je voelt geen pijn en verdriet meer daardoor zou je meer de drang krijgen om meer te gaan drinken.

Maar dat was in de tijd dat je nog geen hulp kreeg enz neem ik aan?

Als ik teveel zeg of vraag moet je zeggen.

Groetjes van Jess

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 12-10-2013 19:45

Hoi Monique,

Erg herkenbaar en soms heb ik dat nog steeds. :oops: Vooral als ik veel onrust van binnen voelt enz.
Weet het dat ik er uit moet kijken en drink ook altijd savonds.
Wilde alleen zeggen dat ik het herken.

Goed dat je dit even deel.

Groetjes,
Sofie
Leven is meervoud van lef

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 13-10-2013 00:31

Tja, dat ken ik wel Sofie. Bij veel onrust is daar vaak die behoefte om het weg te drinken.

Jess, je mag mij echt alles vragen.

Toen ik begon met iedere avond drinken, had ik al een jaar therapie achter de rug en was ik al met de tweede bezig. Ik leerde toen van mijn therapeute dat dit zelfdestructief gedrag was. Dat kon mij niks schelen. Ik wilde op mijn 27ste dood zijn net zoals Jim Morrison van The Doors.
In de loop der jaren had ik steeds meer nodig om verdooft te geraken. Op het HBO dronk ik
soms ook overdag, tijdens een tussenuur. Ik heb een aantal keren een black out gehad. Dat is heel eng als ik daar over nadenk. Toen ik in 2000 zwanger was (ik dronk toen al zeven jaren iedere dag) lukte het me om niet te drinken. Na de geboorte van mijn zoon, in 2001, ben ik ergens weer begonnen. En dit heeft nog geduurd tot begin 2005. Inmiddels was ik toen aan het eind van mijn derde therapie. Ik ben op wilskracht gestopt. Ik dronk cherry cola als vervanging. Dan kreeg ik wel nog de suiker, maar niet meer de alcohol. In het begin lag ik echt met kramp in mijn lijf op de bank. Overdag liep ik te ijsberen, heen en weer naar de drankkast. Na drie maanden werd het rustiger.
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 13-10-2013 20:05

Wauw knap dat je uit eigen wilskracht bent gestopt Monique.

T1

Sofie
Leven is meervoud van lef

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 13-10-2013 20:25

Herkenbaar is dit onderwerp toch voor mensen met Ptss en trauma's.
Drank en drugs nemen je gevoel en de scherpe kantjes weg, dus voor 'ons' erg prettig om het dagelijks leven aan te kunnen.

Wat knap Monique dat je dit zo eerlijk durft op te schrijven en te erkennen voor jezelf. En vooral knap dat je er helemaal zelf mee bent gestopt. Mag je trots op zijn.

Zelf heb ik vooral veel gebruikt toen ik jong was. Toen ik uit huis ging (ik was 17 en kwam net van school) was het helemaal sex, drugs en rock & roll, zeg maar. Volledig losgeslagen!!
Maar ja, dat heeft ook weer nare situaties opgeleverd... En ook die probeer ik nu met m'n therapeut te herbeleven om ze een plekje te kunnen geven. Het heeft toen voor mij dus niet echt een verzachtende werking gehad, alleen maar meer ellende.

Later heb ik ook nog wel veel gedronken en het roken van wiet zorgt ervoor dat ik rustig wordt. Maar dat doe ik nu niet meer, omdat ik medicatie heb tegen adhd (dexamfitamine). Is ook een soort drugs, maar ik wordt er rustig van. :D

Groeten
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 15-10-2013 11:44

Tja, er trots op zijn. Ik weet dat je gelijk hebt. Maar, ik weet niet hoe dat voelt?

Toen ik nog jong was, 16 en 17 jaar, heeft het mij ook in de problemen gebracht. Net zoals het blowen wat ik er soms naast deed. ( Misschien trigger) Ik werd een makkelijke prooi voor jongens die seksuele dingen met mij wilden doen. Ze konden gewoon hun gang gaan. Ik dissocieerde en het werd hetzelfde als het eerste misbruik.
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 17-10-2013 08:21

Een trots gevoel, denk maar aan het moment dat je het compliment kreeg van je therapeut over je tekeningen :-)

En ja, ik had ook totaal geen grenzen rond die leeftijd. En zocht ook altijd die aandacht die ik zo nodig had, maar vanuit huis niet kreeg. Dat maakte mij ook een makkelijke prooi voor vriendjes in die tijd.
Ik vind dat nu heel erg moeilijk om te accepteren, dat ik zo was, ookal zegt m'n therapeut dat dit niet mijn schuld was. Ze legt dan uit dat ik niet heb geleerd wat mijn grenzen zijn ivm m'n thuissituatie. Maar ja, overtuig jezelf maar eens dat dit zo is....

Groeten
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 30-11-2013 03:12

Het ging allemaal zo mis vandaag.

:oops: Ik heb gedronken om het te verdoven

sorry :cry:
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 04-12-2013 09:55

Hey Monique, zie nu pas je berichtje.
Wat naar dat je het zo zwaar hebt en dat alleen drank je pijn wat kan verdoven... dat is waarschijnlijk wat je dacht op dat moment. Helaas is het maar een tijdelijke verdoving en ik hoop dat het niet heeft geholpen. Klinkt hard misschien, maar dit bedoel ik natuurlijk positief, zodat je niet terugvalt.

Op zich niet erg toch om dit nu weer een keer gedaan te hebben, als je je maar bewust bent dat het echt niet helpt op de langere termijn.

Veel sterkte met je gevecht Monique. Je bent een knokker, je redt het wel!!!

Liefs
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

Plaats reactie

Terug naar “Verslavingen (verborgen)”