Moeilijk om naar het meisje van toen te kijken

wil je iets vertellen over de gevolgen die je ervaart van het misbruik, dan kan dat hier
Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Moeilijk om naar het meisje van toen te kijken

Bericht door Sofie » 22-03-2015 20:06

Hey,

Ik heb van toen ik een meisje was geen foto's meer en kwam dus op schoolbank.nl een foto waar ik als meisje op staat.
Ik schrok deelde hem wel even op facebook. met lol wie herkent mij hahaha. Maar het roep ook weer dat ik haast wel kan huilen. Dat meisje was ik vroeger en dat meisje kon al heel snel geen kind meer zijn. :roll:
Herkennen jullie dit?

Liefs,
Sofie
Leven is meervoud van lef

silvia wild rose 77
Berichten: 351
Lid geworden op: 04-03-2015 17:04

Bericht door silvia wild rose 77 » 22-03-2015 21:18

Ohhh Knuf voor jou lieve Sofie...,

Ja herken het wel..., vind het wel jammer dat je geen foto's meer hebt van vroeger... Want ik heb wel bij bepaalde foto's goede herinneringen..

Nu spin je je vast op een welbepaalde foto en geeft nare dingen uit het verleden weer...,

heb je misschien geen tante oma, opa weet niet.. die nog foto's van je heeft?

Maar tegelijk denk ik ook vaak aan foto's van vroeger en zeg ik tegen mijn eigen toch knap wat je allemaal overleeft hebt.. en erg dat je pas moest meemaken...,

Iets therapie achtig maar kan helpen een foto van jou als kleine meisje nemen en vragen wat het nodig heeft..., Wat graag heeft etc zo zorg je nog wat voor het meisje..., zodat ze toch nog wat.. klein mag blijven,

sterkte! liefs silvia

Gast

Bericht door Gast » 23-03-2015 09:25

Ik heb veel foto's van vroeger en daar word ik alleen maar gelukkig van. Dus begrijp jouw moeite niet. Toen was je klein en kind, dus natuurlijk kon je toen op dat moment kindzijn. Vind dat soms zo overdreven van mensen die dat beweren dat ze geen kind meer konden zijn.

Niet verkeerd naar jou bedoeld hoor.
Groetjes,
Jolanda

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 23-03-2015 09:46

Een kind dat leeft in angst, een kind dat haar puurheid ontnomen is, dan kan je geen vrij kind meer zijn. Dat is niet overdreven! Dat is pijnlijk en verdrietig.
Voor mij voelt het dubbel als ik foto's van vroeger zie. Op veel foto's zie je al geen lach meer in mijn ogen, maar die donkere blik. Ik kon ook geen vrij kind zijn. Er was altijd die angst. Dus ja dat herken ik Sofie. Ik heb wel foto's van vroeger. Ook van samen met de dader, mijn opa.

Ik wil je een hele warme knuffel geven.

Liefs,

Monique Amber
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 23-03-2015 09:52

Weet je Jolanda, dat jij gelukkig wordt van jouw foto's van vroeger, dat is alleen maar heel fijn voor jou. Mag ik vragen, word jij ook gelukkig van jouw huwelijksfoto's? Ik kan me voorstellen van niet. Ik word wel gelukkig van mijn huwelijksfoto's. Daar kan je het dan mee vergelijken. Veel mensen hebben geen vrij en onbezorgd kind kunnen zijn. Dat is echt niet overdreven.
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

silvia wild rose 77
Berichten: 351
Lid geworden op: 04-03-2015 17:04

Bericht door silvia wild rose 77 » 23-03-2015 14:23

@ Jolanda,

Fijn dat je zo een onbezorgde kindertijd hebt gehad...,
Echt waar dat meen ik....

Maar zijn veel mensen hier die misbruikt zijn door hun vader... broer.. opa oom etc... dus ze hebben niet zo een goede herinneringen aan hun kindertijd..., was voor hun niet zo een fijne periode...,

Ik weet dat je het niet verkeerd bedoeld hoor...,

Jammer dat je je het op volwassen leeftijd dan weer wel moest meemaken..


Liefs silvia

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 23-03-2015 18:51

Hoi Jolanda,

Monique Amber beschrijft het goed. Ik vind het zelf niet zo erg fijn dat je dat overdreven vind, doet me toch pijn. Heb wel het gevoel nooit kind te hebben kunnen zijn. Was altijd in angst, onzekerheid, schuldgevoel... en elke keer weer je best te doen om goed te doen zoals je dat nare ... je kan voorkomen en elke falen omdat je het toch in hun ogen nooit goed kan doen, verder met een groot geheim leven dat niemand mag weten. Want anders zijn er consequenties noem maar op. Zo,n kind kan nooit vrij kind zijn. Onbezorgd spelen, bescherming en geborgenheid ervaren.

Wel fijn dat jij naar kan kijken en gelukkig kan zijn.

Ik zie dan een gebroken meisje dat geen meisje mocht zijn in een angstige wereld om haar heen.

Monique Amber dank je wel voor je reactie. Ja die lach in de ogen is dan zo weg. Herkenbaar. Je lach met je mond maar je ogen is de glans weg.
Vind het zo erg.
Welke straf ooit de daders zouden kunnen krijgen nooit kunnen ze dat meer goed maken. Dat blijft een stukje wat je altijd zou moeten missen.

Pff wordt emotioneel dus laat het even hierbij.

Groetjes
Sofie
Leven is meervoud van lef

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 23-03-2015 22:29

knuf
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

silvia wild rose 77
Berichten: 351
Lid geworden op: 04-03-2015 17:04

Bericht door silvia wild rose 77 » 23-03-2015 23:20

sterkte!!! knuf

Gast

Bericht door Gast » 24-03-2015 13:54

Hallo Sofie,

Herken het totaal niet, vond jou erg moedig om dit forum op te starten, maar vind het erg jammer dat je in het slachtofferrol blijft zitten.
Je bent ervan af als goed is ben je nu volwassen. Hoe oud ben je als ik vragen mag ?

Natuurlijk heb je soms niet kunnen spelen, maar je gaat mij toch niet wijs maken dat toen je meisje alleen maar ellende heb gekend en nooit gespeeld heb met poppen naar een speeltuin ben geweest. Of op vakantie of actractiepark?
Die momenten moet je voor jezelf vast houden toen was je toch wel kind.
Dus nooit kind kunnen zijn, die term vind ik overdreven.
Soort van zwart wit, borderline achtig.
Stap uit je slachtofferrol en geniet!

Knuffel en sterkte is goed bedoeld.

Jolanda (joptimist)

Plaats reactie

Terug naar “Gevolgen na misbruik (verborgen)”