Moeilijk om naar het meisje van toen te kijken

wil je iets vertellen over de gevolgen die je ervaart van het misbruik, dan kan dat hier
Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 24-03-2015 23:45

Jolanda,

Jij kent mij niet en ook niet mijn jeugd. Je woorden kwetsen mij dus wil je vriendelijk vragen erover op te houden.
Silvia je hoeft geen sorry te zeggen, je hebt het goed verwoord. Dank je.

Groetjes,
Sofie
Leven is meervoud van lef

Angel
Berichten: 101
Lid geworden op: 28-12-2013 19:51

Bericht door Angel » 25-03-2015 02:42

Hee lieve Sofie.

Jij voelt zoals jij je voelt, en daar kan niemand wat aan veranderen.
Ik vind het knap dat je hier gewoon je verhaal kwijt kan.

Joptimist: Helaas is niet iedereen zijn jeugd geweldig geweest.
De donkere momenten worden vaak overschaduwd.
De woorden: Dus nooit kind kunnen zijn, sommige mensen hebben inderdaad nooit kind kunnen zijn en waarom niet?
Doordat ze vanaf jongs af aan verantwoordelijk moesten zijn, op welke manier dan ook.

Sorry Sofie dat ik dit zo bot zeg, maar ook mij kwetsen de woorden van Joptimist.

Angel

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 25-03-2015 21:44

Wow, Jobtimist,

Hier word ik even heel erg boos van. Sofie zit niet in een slachtofferrol. Niemand hier op het forum trouwens. Ja, wij zijn slachtoffers en ja wij zijn getraumatiseerd. We hebben overleefd en nu hebben we therapie om te helen. Alles dat we voelen, pijn, angst, schaamte, boos, verwarring en verdriet is echt en klopt.

Iemand heeft last van een slachtofferrol als hij of zij het fijn vind om te zeggen dat alles zo naar is, om dan zo aandacht te krijgen.

Natuurlijk zijn wij als mens niet alleen maar misbruikt. Natuurlijk hebben we ook andere ervaringen. En dat kunnen ook fijne ervaringen zijn. Maar, deze zijn wel altijd overschaduwd door het beschadigde deel.

Het is mij duidelijk dat jij er niets van begrijpt. En dat mag. Maar, houd op met het kwetsen van Sofie en anderen die meelezen!!!

Groet,

Monique Amber


Lieve Sofie,

Ik moest dit echt even gezegd hebben. Een knuffel voor jou!

Liefs,

Monique Amber
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 26-03-2015 16:26

Hoi Angel,

Ja ze is kwetsend bezig, dus hopelijk begrijpt Joptimist nu dat ze erover moet stoppen als ze het niet begrijpt en anders gewoon op een andere manier naar vragen zonder te oordelen.

Hoi Monique Amber,

Dank je wel. Je mag dit zeggen en je hebt het helemaal goed verwoord.
Wil verder ook even niet meer op in gaan.

Ik ga vanavond of morgen wel even alle berichten die even niet over wat ik geschreven heb gaat verwijderen. Hopelijk snap Joptimist dat zij zich een beetje moet inhouden wat oordelen betreft en als ze iets niet begrijpt gewoon vragen wat mensen ermee bedoelen.

Liefs,
Sofie
Leven is meervoud van lef

Angel
Berichten: 101
Lid geworden op: 28-12-2013 19:51

Bericht door Angel » 26-03-2015 17:45

Hou je haaks lieverd.
Je bent een kanjer onthou dat!

Plaats reactie

Terug naar “Gevolgen na misbruik (verborgen)”