Elke dag.....

wil je iets vertellen over de gevolgen die je ervaart van het misbruik, dan kan dat hier
Plaats reactie
Jess
Berichten: 320
Lid geworden op: 25-08-2013 15:19

Elke dag.....

Bericht door Jess » 03-11-2013 00:05

Soms denk ik waarom ik en waarom gene andere waarom heeft mij dit moeten overkomen?

Laatste tijd veel hoofdpijn en behoefte aan slapen merk dat gevolgen nu op dit moment best heftig zijn en dat ik af en toe denk leef in waas in plaats van met beiden voeten op de grond.

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 03-11-2013 02:25

knuf

Die vraag ken ik Jess. Tja, het is niet onze schuld. Je hebt dit absoluut niet verdiend!! Er is dan ook geen waarom. Er zijn nu eenmaal helaas mensen die genieten van macht.

Neem je rust, dekentje, warme kruik (nestje bouwen) en ademen.
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Jess
Berichten: 320
Lid geworden op: 25-08-2013 15:19

Bericht door Jess » 03-11-2013 07:25

Hallo Monique,

Bedankt voor je lieve berichtje en zo voelt het wel als schuld maar ik weet ook dat mijn schuld niet is maar zo voelt af en toe wel het besef dat me is overkomen en dat hij macht over me had maar dat besef komt nog wel.

Groetjes van Jess

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 03-11-2013 10:58

Herkenbaar Jess, het is nu nog steeds een gevoel van machteloosheid. Waarom is het gebeurt, waarom ik?

Door mijn therapie begin in langzaam in te zien dat de schuld bij een ander ligt en niet bij mezelf. Dit besef kost veel tijd, maar op de momenten dat ik het voel, helpt het me nu wel door het zware gevecht heen.

De waarom vraag zal nooit beantwoord worden denk ik. Het zal ook te bizar zijn als er een goede verklaring voor is. Macht is waarschijnlijk een drijfveer geweest en jij was op dat moment niet bestand tegen deze macht, maar dat is niet jou schuld.

Sterkte.

Groeten
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 05-11-2013 16:51

Ik had gisteren enorm last van die waarom vraag. Mijn psychologe gaat daar komende maandag iets over uitleggen.
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Jess
Berichten: 320
Lid geworden op: 25-08-2013 15:19

Bericht door Jess » 13-11-2013 15:35

Monique Amber schreef:knuf

Die vraag ken ik Jess. Tja, het is niet onze schuld. Je hebt dit absoluut niet verdiend!! Er is dan ook geen waarom. Er zijn nu eenmaal helaas mensen die genieten van macht.

Neem je rust, dekentje, warme kruik (nestje bouwen) en ademen.
Ik word zo boos als ik denk over die macht maar probeer ook wel een plekje te geven alleen lukt dat soms niet en dan blijft door me hoofd heen spoken waarom :roll:

Jess
Berichten: 320
Lid geworden op: 25-08-2013 15:19

Bericht door Jess » 13-11-2013 15:37

Monique Amber schreef:Ik had gisteren enorm last van die waarom vraag. Mijn psychologe gaat daar komende maandag iets over uitleggen.
Had ze dat nog uitgelegd? die van mij wel al dus ik zei tegen haar waarom en ze heeft oen echt tijd voor genomen om uit te leggen alleen bij mij komt dat nog niet in me hoofd op want voel me nog altijd schuldig :(

Jess
Berichten: 320
Lid geworden op: 25-08-2013 15:19

Bericht door Jess » 13-11-2013 15:41

Danique schreef:Herkenbaar Jess, het is nu nog steeds een gevoel van machteloosheid. Waarom is het gebeurt, waarom ik?

Door mijn therapie begin in langzaam in te zien dat de schuld bij een ander ligt en niet bij mezelf. Dit besef kost veel tijd, maar op de momenten dat ik het voel, helpt het me nu wel door het zware gevecht heen.

De waarom vraag zal nooit beantwoord worden denk ik. Het zal ook te bizar zijn als er een goede verklaring voor is. Macht is waarschijnlijk een drijfveer geweest en jij was op dat moment niet bestand tegen deze macht, maar dat is niet jou schuld.

Sterkte.

Groeten
Danique
Kon hier eerder even niet op reageren vandaar mijn antwoord nu pas!

Ik besef soms wel en dan weer niet dat mij schuld niet is en dat waarom blijft nog wel even aanhouden bij mij vrees ik het is niet anders.

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 14-11-2013 08:45

Ook hier weer Jess, reageren als je kan.

Maar ben ook wel benieuwd naar de uitleg van je peut en ook naar wat jouw peut heeft gezegt Monique?
Ik lees het wel als jullie het onder woorden kunnen brengen. Neem de tijd.

Groeten
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 14-11-2013 18:05

Hey Jess,

Ik ben heel benieuwd naar de uitleg van jouw therapeute.

Ik houd de uitleg nog te goed, want afgelopen maandag iets heel engs behandeld. Zodra ik de uitleg van mijn psych heb, deel ik het met jullie.

Liefs,

Monique.
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Plaats reactie

Terug naar “Gevolgen na misbruik (verborgen)”