Bang voor de geanycologe(iemand tips's???) kan wat triggen

wil je iets vertellen over de gevolgen die je ervaart van het misbruik, dan kan dat hier
Gast

Bang voor de geanycologe(iemand tips's???) kan wat triggen

Bericht door Gast » 03-02-2012 22:17

Hallo, iedereen;
Ik ben een vijftal jaren geleden naar de geanycologe geweest.
Was heel bagger etc nu goed na een uitsrijkje was gebleken dat ik wat onregelmatigheden had en eigenlijk zou ik me na een half jaar weer moeten laten onderzoek niets allermerend allemaal hoor.
Maar ja vijf jaar nadien ben ik er nog niet geweest.
Ik zou toch graag willen weten als ik wat heb ook op aandringen van mijn peute.
Ben zo bang.. wil me niet uitkleden en dat hij daar gaat etc maar ja miss heb ik wat zonder dat ik het weet die onzekerheid knaagt ook aan mij.
Nu mijn vraag heeft er iemand tip's om me rustig te knunnen houden en minder angstig te zijn? of ervaringen?
Liefs Silvia

frauwke
Berichten: 279
Lid geworden op: 01-11-2011 20:15

Bericht door frauwke » 03-02-2012 22:56

Hey meid,

Ik snap je situatie maar misschien is een vrouwelijke gynaecologe al iets. Misschien brengt dit al wat rust zodat je niet weet dat het een man is die aan je komt maar een vrouw.

Verder helpt het misschien om iemand mee te nemen die je vertrouwt en die je kan steunen tijdens en erna. Zodat je niet alleen valt.

Nu meid ik weet het niet maar dit is iets wat ik gedaan heb toen ik de laatste keer naar een gynaecologe ben gemoeten.

Groetjes en sterkte
frauwke

Gast

Bericht door Gast » 04-02-2012 01:26

dag lieve meis,

wel ik had hetzelfde probleem.
Ik wou echt nie gaan en ik zag er zo tegenop.
ik ben bij een vrouwelijke geneacologe gegaan en mijn mama had toen uitgelegd dat ik wat erge dingen heb meegemaakt.
Zo is ze beginnen me op mijn gemak stellen en legde ze alles uit wat ze deed.
Het was nog niet leuk maar het voelde wel al een heel pak beter want ik wist exact wat ze van plan was en wat ze ging doen.
Mijn ma zegt ook wel dat iedereen dit niet leuk vind en naar huis gaat met een rood hoofd.
Kan je niet iemand meenemen die gewoon bij jou zit in de wachtkamer? zo kan je daar al wat rustig blijven..
Desnoods gaat ze mee naarbinnen maar ik weet natuurlijk niet of iemand dat zo leuk zal vinden of jij dat zal leuk vinden.
ik zou het alleszins laten vallen dat je het er redelijk moeilijk meehebt omdat je een zwaar verleden achter de rug hebt.
je moet niet ingaan op de details gewoon heel vaag zeggen dat je het er wel zeer zwaar mee hebt.

liefs
marilous

Gast

Bericht door Gast » 04-02-2012 15:28

Lieve Frauwke en Marilous bedankt voor jullie reactie's meiden

neen miijn huisarts doet dat niet Frauwke daarbij zou ik het niet willen het is een man en ik kom er bijna nooit ben nooit ziek dus echt vertrouwen kan je dat niet noemen
en voor een vrouwelijke arts is het dikwijls lang wachten maar ik kan eens proberen nu mijn huidige en eerste gyneacologe is eigenlijk wel lief het voelde wel bagger hij is franstalig en praat een beetje als Elio di rupo :lol: gebrekkig nederalnds de belgjes kennen hem wel voor de nederlanders dat is onze nieuwe huidige italiaanse frantalige eerste minister :wink:
Iemand meenemen ik zou niet weten wie???? Miss kan denkbeeldig mijn peute meegaan miss een rok aandoen dan ben ik toch niet zo naakt,
Ja zegt mijn peute ook Marilous dat het voor geen vrouw aangenaam is etc.... maar
ik moet het toch laten na kijken bedankt voor jullie tips
liefs Silvia

Gast

Bericht door Gast » 19-04-2012 17:43

Hoi lIeve mensen even zeggen dat ik ondertussen naar de genacologe ben geweest
Bij de gyneocolge was het gelukkig goed gegaan het was een hele lieve vrouw het was sneller gedaan dan ik dacht gelukkig had wat gepraat tussendoor heb op voorhand wel al aangegeven dat ik bang had ja dat zie je wel meer zei ze had gelukkig een rok aan had ik nog kunnen aanhouden nu kan het een maand duren op de uitslag moest ik niets horen is alles goed en anders belt ze wel
op het eerste gezicht leek alles goed was wel even in paniek vond de weg niet was wat te laat maar was niet erg moest toch nog even wachten tjonge tjonge dat ik dat ik 5 jaar liet aanslepen maar goed het is goed gegaan wel een beetje triggert maar het ging wel
wel blij met een vrouw voelt veiliger
Had me wel geen pijn meer gedaan uit voorzorg
Dus lieve meiden voor iedereen die bang is laat het zeker doen want het kan echt

Gast

Bericht door Gast » 21-04-2012 16:19

Ik moest 3 jaar geleden ook een uitstrijkje laten maken, maar ik durfde niet... Ik ben nog steeds niet geweest... Ik ben zo bang dat ik wegraak...

frauwke
Berichten: 279
Lid geworden op: 01-11-2011 20:15

Bericht door frauwke » 21-04-2012 23:26

Lieve Silvia,

Wat ben ik blij dat het je gelukt is. Echt en dat je er nu zelf zo positief over bent vind ik een stap vooruit.
En nu maar hopen op een goede afloop he.

Even geen woorden meer.

knap gedaan.

Groetjes
frauwke

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 22-04-2012 10:52

Hoi silvia,

Fijn dat het goed is gegaan. Goed hoor dat je er geweest bent.
Dit heb je dan maar gelukkig achter de rug.

knuf, Sofie


@Lies, ik durft het ook niet, ben ook nog niet geweest. Dus begrijp je wel.
Leven is meervoud van lef

Gast

Bericht door Gast » 22-04-2012 15:08

Bedankt voor jullie reactie's en lieve woorden meiden :)
Zou het toch laten doen Lies en Sofie ik heb ook 5 jaar gewacht maar je blijft toch altijd met spanning zitten
Ik heb wel een vrouwelijke dokter gezocht voelde toch wat veiliger
jullie kunnen het ook echt waar!!!
Knuf
liefs Silvia

Gast

Bericht door Gast » 10-06-2012 21:24

Silvia, goed dit te lezen!

Moest vorig jaar ook voor uitstrijkje... omdat ik 30 werd.
Maar heb het tot nu toe nog niet gedaan, en toch bang dat ik iets heb of dat er iets zit wat over 4 jaar te ernstig is!! snap je? het is wel mijn gezondheid, en toch... durf ik niet, kan ik het niet.
Terwijl een vrouwelijke assistente het doet. Heb vaak tussendoor bloedverlies dus ben ook weleens bang, maar bang met bang, nu ik jou verhaal lees ga ik denken, toch doen? mmmm.. het kan w.s. ook niet meer...

Plaats reactie

Terug naar “Gevolgen na misbruik (verborgen)”