Lijstje mbt wassen en tips

wil je iets vertellen over de gevolgen die je ervaart van het misbruik, dan kan dat hier
Plaats reactie
Gast

Lijstje mbt wassen en tips

Bericht door Gast » 09-09-2011 15:56

Hallo allemaal,
Na aanleiding van het topic over jezelf moet wassen heb ik even een lijstje gemaakt met dingetjes of ideeën die je misschien kunnen helpen die tijd door te komen, als je daar net als sommige anderen moeite mee hebt.

- Misschien heb je associaties naar het gevoel en wei weet helpt het dan om verschillende ‘atributen’ uit te proberen om je mee in te zepen, een spons kan zachter zijn dan een washandje of je eigen handen, of zo’n puff geval voelt weer anders.

- Wie weet helpt het om in de winkel heel bewust een soort zeep, gel oid uit te zoeken, wat je daar lekker vind ruiken, niet denken aan waarvoor het is, gewoon kijken wat lijkt me fijn. Wie weet helpt doordat je dan de geur prettig vind,je als het ware die ‘herinnering’ onderbreekt/doorbreekt. ‘

- Misschien heb je als je bv je tanden poets het idee dat je iets vies in je mond moet stoppen? Een idee is om te kijken naar het witte schuim dat je tandpasta produceert als je je tanden poets. En uit ervaring kan ik zeggen dat dat mogelijk is te zien zonder dat je als je dat liever nog niet doet, naar jezelf hoeft te kijken in de spiegel.

- Muziek is ook iets wat heel goed helpt om herinneringen te doorbreken, de stilte of het geluid van de douche valt wat weg en als het liedjes zijn die je nu mooi vind maak je misschien wel minder snel die ‘vieze’ associatie.


Als je in therapie bent heeft misschien je therapeut een tip die voor jou perfect werkt dus dat is altijd het proberen eens waard als je durft. Maar wie weet helpt 1 van deze dingen (of meer) je al een heel klein beetje.
En een heel klein beetje wordt vanzelf steeds meer.

Hopelijk kunnen we ooit allemaal onder de douche staan zonder dat we ht vervelend vinden.

O als je nog een tip hebt die je wil delen, graag…

Succes allemaal met het hele proces dat je door moet maken,

Kimberly

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 09-09-2011 16:34

Dank je wel voor je lijstje Kimberly.

Liefs,
Sofie
Leven is meervoud van lef

Gast

Bericht door Gast » 09-09-2011 19:13

dank je wel voor t lijstje

sjarkje

Gast

Bericht door Gast » 10-09-2011 20:24

Zoveel heb ik niet gedaan... enkel genoteerd uit eht andere forum wat mij hielp ?

Liefs,
Kimberly

Gast

Bericht door Gast » 11-09-2011 00:22

Dank je wel lieve Kimberly.. lief dat je het wil delen
Ik zou maar na denken over die psychologie studie je zou echt een goede psychologe zijn meid :)
liefs Silvia

Gast

Bericht door Gast » 11-09-2011 20:32

*bloost*

ach valt reuze mee hoor... geef enkel tips die mij hielpen, thats al

Liefs,
Kimberly

Plaats reactie

Terug naar “Gevolgen na misbruik (verborgen)”