Eigen lichaam aan raken bij het wassen misschien wat trigger

wil je iets vertellen over de gevolgen die je ervaart van het misbruik, dan kan dat hier
Gast

Eigen lichaam aan raken bij het wassen misschien wat trigger

Bericht door Gast » 06-09-2011 00:31

He iedereen,
Ik schaam me om dit te plaatsen,
De meeste mensen zeker slachtoffers als wij wassen hun heel vaak om zich schoon te maken van alle viezigheden,
Maar als ik me was komen de herhinneringen terug een strijk met een washandje voelt als een vieze kus... een lik en zeep assioceer ik met wat anders
mezelf afdrogen doe ik heel ruw.. ik was me wel maar het is altijd moeizaam... zelf's tandenpoetsen is zo soms moeilijk, omdat ik denk vieze dingen in mijn mond te krijgen
herkent iemand dit?
Liefs Silvia

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 06-09-2011 11:14

Hoi Silvia,

Het is zeker herkenbaar, ik hou daarom ook niet van douchen. Maar moet wel. zelf aan en uitkleden vind ik een ramp.
Laat het even hierbij, maar wilde alleen zeggen dat het wel heel herkenbaar is.

Goed dat je het deelt.
Hopelijk komen we ooit zo ver dat we gewoon kunnen douchen en tandenpoetsen enz. Zonder getriggerd te worden.

Sterkte
Sofie
Leven is meervoud van lef

Gast

Bericht door Gast » 06-09-2011 11:29

Hey silvia,

Ja ik herken heel erg wat je zegt, zeker omdat ik er nog maar heel kort voor 100% van af ben.

Ik heb er geloof ik wel minder moeite mee dan jullie, komt misschien omdat ik tot voor kort beide ervoer en dus het verschil herkende ?

Al zijn er veel handelingen die ik liever zou over slaan, wat wel werkt voor mij is heel bewust iets zoeken wat ik fijn vind in de winkel en hel bewust handelen. bv kijken hoe ik zeep op de wasmand (al geef ik voor het andere gevoel een voorkeur aan een spons of zo'n puff geval (misschien een idee silvia?))doe en ook (grotendeels zover ik mezelf durf te bekijken) kijk wat ik doe,net als dat ik in de spiegel kijk dat het wit schuim geeft als ik mijn tanden poets.

Regelmatig sta ik huilend onder de douche en huilend tanden te poetsen, te strijken of iets anders te doen. Maar soms gaat het ook goed en dar trek ik me dan maar aan op.

maar zover ik durf kijken wat ik doe en zien dat het niets vies is, en heel bewust iets uitzoeken wat me fijn lijkt werkt wel. Al zou ik nog steeds liever niet douchen, aan de andere kant sta ik het liefste ook uren onder de douche mijn huid rood boenende of soms zelfs tot bloedens aan toe omdat ik me zo vies voel van alles wat gebeurd is. Erg dubbel dus...

Ik hoop met sofie en ieder ander mee dat er een moment komt waarop we kunnen genieten van een douche, of in ieder geval niet er tegen op zien.

Wie weet later meer,

Liefs en sterkte ermee,
Kimberly

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 06-09-2011 11:32

Bedankt voor je reactie aan Silvia Kimberly.
Ik kan er wat mee :)
Hoop Silvia ook.

Groetjes,
Sofie
Leven is meervoud van lef

Gast

Bericht door Gast » 06-09-2011 14:10

Dank jullie wel voor jullie reactie's lieve Sofie en Kimberly,
Ja wat een goed idee Kimberly miss is een spons wat zachter,
fijn dat ik niet alleen ben... ik zie mijn eigen handen niet maar de handen van de daders... moeilijk ik dacht dat ik gek was maar ik ben blij met die herkenning moet mezelf altijd zo oppepen om me te wassen eerst een sigaretje en dan langzaam... ik heb nu andere zeep gekocht is wat oranje miss beter dan wit tanpasta heb ik ook al in het blauw genomen maar toch het blijft moeilijk.... ja herken dat wel soms je tot bloedens toe willen wassen dat zat ik meestal wel meestal in een trance ofzo hoe hoe zeg je dat ik weet het niet goed doe ik soms ook..
Soms denk ik ook dat klein meisje waste heel graag haar, haar
vond dat altijd fijn als ik een kind was... ben je weer lekker propper etc dat helpt wel spiegels die vermijd ik uit de boze mijn borsten besteed ik al helemaal niet veel aandacht aan ik vind het vreselijk...
bedankt voor het delen en jullie tip's kan er zeker wat mee :)
liefs Silvia

Gast

Bericht door Gast » 06-09-2011 16:01

heb juist de moed gevonden om me te wassen brr ik ben toch blij dat ik er van af ben!! was toch meoijlijk maar ik ben blij dat ik nu toch wat lekkeder ruik :oops: :)

wie?
Berichten: 1062
Lid geworden op: 17-05-2011 14:07

Bericht door wie? » 07-09-2011 11:44

Je ruikt idd al een heel stuk beter hoor :wink: :wink: (grapje hé Silvia)

Mezelf wassen of zo associeer ik niet echt met mijn verleden. Denk wel vaak dat anderen mij te vies vinden om aan te raken of een knuffel te geven. Ben dus wel overtuigd dat ik verschrikkelijk vies ben maar ga me dan toch niet extra wassen of zo. Was mezelf wel natuurlijk om er zeker van te zijn dat ik geen vieze luchtjes of zo mee draag want dat zou ik zeker verschrikkelijk vinden.
Mezelf in de spiegel bekijken doe ik niet: te verschrikkelijk, niet om aan te zien.

Denk dat Kimberly wel handige tips heeft gegeven om er mee om te gaan. Probeer het anders ook eens met Lut te bespreken. Je bent niet de enige en zij zal het zeker en vast nog gehoord hebben. Je hoeft natuurlijk niet in details te bespreken of zo... Maar door het hier neer te schrijven ben je al een heel eind op weg! Heel moedig van je.

knuf knuf

Wie?
Rode tranen die me doen herinneren wat ik probeer te verdringen.
Rode tranen om te vergeten, de fragmenten uit mijn verleden.

Gast

Bericht door Gast » 07-09-2011 17:38

Ikke ook

Gast

Bericht door Gast » 07-09-2011 18:22

Hola,

Ha mooi sofie dat je er misschien wat aan hebt... ik vertel enkel wat bij mij soms help en wie weet wordt soms altijd en hebben we ooit die dingen niet meer nodig. Maar tot die tijd....

silvia? heb je al eens geprobeerd om muziek op te zetten in de badkamer ? opdat je iets anders hoord dan toen ? immers je ervaringen zijn waargenomen door je zintuigen en bedacht me vanmorgen op school dat je oren daar ook bij horen.
Mij beviel het vanmiddag erg goed :)

trance is het goede woord hoor( nou ja niet helemaal goed maar ik snap je strekking en kan niet op het andere woord komen :p), dat is wat je bedoel en wat ik inderdaad ook bedoel. maar toch raar dat je het dan wel doet... Hoop dat je iets aan de dingen hebt en je er op durft te vertrouwen dat het over gaat op den duur. En ik vind wie?s tip ook erg goed, vraag lut eens, wie weet heeft die wel een goede oplossing ?

Wie? mocht je ooit de perfecte tip hebben om wel in de spiegel te kunnen kijk,ik wil eht erg graag horen... Ik kan het ook niet maar moet wel omdat mijn gezicht onder de littekens zit en ik daar toch iets aan camouflage aan moet doen... al wordt het wel beter de laatste tijd (niet de spiegel de littekens zelf)...

Verdrietig meisje? misschien heb je ook wat aan de dingen die genoemd zijn ?ik hoop het voor je want het is echt niet fijn he ?

Liefs en sterkte allemaal,
Kimberly

Gast

Bericht door Gast » 07-09-2011 23:24

Lieve, Wie en KImberly bedankt voor jullie lieve reactie's
sterkte verdrietig meisje
ja met muziek maakt het miss wat rustiger bedankt voor je tip :D
KIMberly, fijn dat het je helpt!
Staat al in de brief naar Lut we gaan volgende keer verder kijken en erover praten nu was er geen tijd voor.. toch schaam ik me
Ja hoo Wie? Ik riek goed ik heb goede parfum :lol:
bedankt voor al jullie tips spiegels vermijd ik liefs nog even,
liefs Silvia

Plaats reactie

Terug naar “Gevolgen na misbruik (verborgen)”