aangifte en vervolg

van aangifte tot hogerberoep, voor info en ervaring over aangifte doen
Plaats reactie
Gast

aangifte en vervolg

Bericht door Gast » 06-03-2012 19:49

wil ergens een start maken, dus dacht, hier dan maar.

nu 5 jaar geleden werd mij bij een benszinestation door de dochter van(toen nog) mijn man verteld dat hij aan haar bekend had, dat hij mijn buurmeisje, het vriendinnetje van mijn dochter al ruim 4 jaar misbruikte. Het kind was als een eigen kind en dat is in geen enkel opzicht overdreven. Bij haar thuis was het niet echt thuis voor haar. Beide ouders zijn zwak begaafd en emotie-arm, waardoor zij eigenlijk hele weken bij ons te vinden was. Deelde een kamer met mijn dochter, ging mee met uitjes en vakanties. Mijn bonus-dochter, noemde ik haar.
Mijn lief had haar misbruikt

Ik denk echt dat ik stierf op dat moment. Ik hield van hem. Alles in mij was boos, verontwaardigd, ontsteld, maar ik hield van hem. Het deed zo’n pijn. De enige man, die ik ondanks alles nog steeds vertrouwde, dacht te kennen.
Waar was ik dan geweest?? Wanneer dan?? Waarom is ze nooit naar me toe gekomen??

Oh, mijn God ging het door mijn hoofd, mijn eigen dochter,hij zou toch niet ook?

Het waren luttele minuten denk ik, want vrij snel bedacht ik dat er actie ondernomen moest worden. Mijn baas moest ik afbellen, ik kon onmogelijk gaan werken. De buurvrouw moest gebeld. Dit meteen gedaan en zij kwam naar de benzinepomp om pas daar te horen wat er speelde. Ik heb haar gevraagd aangifte te doen. ik wilde aangifte doen.

Alle radartjes deden hun werk. De kids waren veilg op school, hij had niet door dat er iets speelde. er ging van alles door mijn hoofd. Er moest veel geregeld worden en het liefst voor de kids uit kwamen.

We zijn naar het bureau gegaan en hebben daar nog een uur op de zedenpolite gewacht.
We werden gehoord en om half 12 heb ik gevraagd of ik de kinderen mocht gaan halen, anders zou vader om 12 uur bij de poort staan en hen mee nemen. Mij werd verteld dat ze op het punt stonden mijn man op te pakken. Ik moest wel zelf naar de scholen van mijn kids. Ze zouden er ook stuk van zijn.Mijn dochter van 13 gehaald, op school kort de toedracht uit de doeken gedaan. Bij de jongens net zo. Dochter wilde alles weten, vroeg me het hemd van mijn lijf, probeerde er ook maar iets van te snappen... maar ik snapte er zelf nog helemaal niets van. En streng heb ik haar hoofdje in mijn handen genomen en gevraagd of ze wilde stoppen met al die vragen en gewoon te vertrouwen dat ik deed wat het beste was voor iedereen. Dat ik haar alles zou vertellen, zodra ik zelf wist wat er allemaal aan de hand was. De jongens waren nog zo klein. 9 en 7 jaartjes oud. We moesten naar het bureau van politie, maar hoe leg je aan kinderen uit dat hun vader wordt opgepakt. Ik heb het hen uitgelegd door een link te leggen naar wat er gebeurt als zij iets stouts deden. Naar je kamer, niet buiten spelen, een standje... Gevraagd wat er volgens hun gebeurt als grote mensen iets heel stouts doen. Toen ze dat niet wisten heb ik ze verteld dat dan de politie straf geeft, nou ja een rechter. En dat tot er een passende straf bedacht was, papa ook een soort huisarrest had, maar dan bij de politie. Voor dat moment was het genoeg. De oudste knaap vond het wel spannend allemaal en speelde in het kamertje met autootjes die er lagen. De kleine vond het eng en zat vast geplakt op schoot. Dochter lief vloog bij haar half zus op schoot en bleef maar zeggen dat ze het had kunnen weten.
Inwendig werd ik gek. We werden om beurten gehoord en verklaringen werden afgenomen.

Van die verhoren kan ik me niet zo veel meer herinneren. Behalve dan dat ik na een week of wat ontboden werd op het bureau en men mij verdacht van medeplichtigheid. Even later werd dat afgezwakt naar “wetenschap” van het misbruik. Een jaar eerder zou er al polite aan de deur zijn geweest voor een melding van seksuele intmidatie in het zwembad. De directie had aangfte gedaan tegen mijn man, omdat ze hem in een kleedhokje aantroffen met zijn gezicht in de schaamstreek van een 12 jarige. Dit kon niet waar zijn. Dachten zij nu werkelijk dat ik

Er werd van alles aangedragen als mogelijk excuus: dat ik werd gedwongen mijn mond te houden, dat ik de andere kant opkeek, omdat ik van hem hield, of bang van hem was
Ik was compleet uit mijn doen…

Toen werd ik plotseling alleen gelaten. Wel een uur heb ik daar alleen gezeten. Langzaam drongen de aantijgingen tot me door. Ik raakte in paniek. Als ze dat echt dachten, wat zou er met mijn kinderen gebeuren. Moest ik dan ook blijven. Toen dacht ik aan wat de rechercheur had gezegd. Er waren agenten bij mij thuis geweest. Dan moest er een proces verbaal van zijn. Daarin zou staan met wie ze gesproken hadden en wat het verdere verloop van het onderzoek gebracht had. Dit heb ik die rechercheurs ook verteld. En zij hebben de rapporten nog eens doorgenomen. Ik was destijds inderdaad niet gehoord. De verdachte (mijn man dus…) had kunnen uitleggen wat er aan de hand was en daarmee was het onderzoek gesloten. Ik ben laaiend geworden. Hoezo, daarmee was het onderzoek afgelopen...hebben ze die ouders niet benaderd, waarom is mij nooit iets gevraagd. Ik had er waarschijnlijk niets van willen geloven, maar toch...Als het goed was uitgezocht met die melding en de ouders en het kind van toen ook gehoord waren, was de ellende voor mijn buurmeisje wellicht een jaar eerder al voorbij geweest. Wat ik toen hoorde, sloeg werkelijk alles... het “slachtoffer” van toen was in huis bij mijn man en had verklaard dat de verdachte niets raars had gedaan en dat hij haar alleen maar had geholpen een puistje uit te knijpen
het slachtoffer, waar de beoogde dader bij was. Het duizelde mij echt. Wie was dat kind (slachtoffer) dan? Ik kende geen andere kinderen , meisjes de bij ons over de vloer kwamen. En toen bleek dat ook die melding over mijn buurmeisje ging. En ik had van niets geweten. De buren wisten van niets. Wel werd me nu duidelijk waarom we opeens nooit meer gingen zwemmen hij vertelde daar ruzie te hebben gehad om mijn autistische zoon en beschermend als hij was, waar het mijn oudste knaap betrof, heb ik daar nooit argwaan door gekregen. En plots zijn de puzzelstukjes één voor één op hun plek gevallen. De man waar ik mee getrouwd was, de vader van mijn kinderen, mijn lief, was een volslagen vreemde voor me. Wie was de man.

voor nu even genoeg...ben er best moe van.
sorry als het wat veel is of warrig :oops:

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 06-03-2012 21:56

Hoi Damskey,

Ik vind je echt heel moedig van je dat je dit al heb durven delen met ons. Tefenlijkertijd vind ik het ook vreselijk voor je.
Wat zou je door een hel gegaan zijn en nog steeds.

Ik wens je heel veel sterkte!
Liefs
Sofie
Leven is meervoud van lef

Gast

Bericht door Gast » 07-03-2012 17:39

Hoi Damskey,
Wat ontzettend dapper dat je dit hebt opgeschreven... Ik heb respect voor je. Heel veel sterkte en een dikke knuffel van mij!
Liefs Lies.

Gast

Bericht door Gast » 07-03-2012 18:47

Hoi Damskey vreslijk allemaal heel knap dat je alles verwoord triggert me een beetje maar ligt niet aan jou hoor gewoon mijn vader heeft mijn nichtje en buurtkinderen en een vroegere vriendin ook misbruikt vreselijk gevoel allemaal knap die aangifte zou het niet durven ook omdat het al verjaart is maar ook om dat ik mijn moeder wil sparen
heeft het jou wat opgelucht om van je af te schrijven?
Liefs Silvia

Gast

Bericht door Gast » 07-03-2012 19:35

Hi,

ik schrijf eigenlijk heel veel.
eigenlijk alles wat me bezig houdt vind zijn weg door een pen (of toetsenbord) naar buiten.
Dit gedeelte had ik al eens helemaal uitgeschreven en opgeslagen, doorgelezen, aangepast weer opgeslagen
zo heb ik dit stukje en plek kunnen geven.
het heeft me denk ik ook geleerd dat je altijd nog "iets" kan doen
dat je het niet hoeft te "ondergaan" maar een stukje regie mag pakken om er toch iets positiefs van te laten komen

ja, dit schrijven heeft me zeker goed gedaan, want het heeft me laten zien dat ik de juiste keuzes heb gemaakt vanaf het moment dat ik wist wat er gespeeld had.

ik heb standpunt in genomen
gekozen om te geloven dat het waar was wat me werd verteld
gekozen voor het welzijn van mijn buurmeisje door het open te gooien en aangifte te doen
ik heb gekozen voor mijn kinderen door mijn verstand te gebruiken en niet blind te varen op mijn angstige emoties

(nu zie ik ook wel dat het een overlevingstechniek is geweest en ik de pijn die het mij deed heb overschreeuwd door het terug op orde krijgen van mijn leven)

En nu is het tijd voor verwerken van dat weggestopte zeer.

Ik hoop echt dat ik julle niet afschrik
als ik eenmaal ga, ljikt mijn rem ook kwijt

groetjes weer, Damskey

Gast

Bericht door Gast » 07-03-2012 22:19

Ik vind je een hele sterke vrouw meid.
En wat lief en moedig dat je voor dat buurmeisje bent opgekomen en voor je kinderen natuurlijk ook heb je er trouwens nog contact met dat buurmeisje?
Je mag hier zoveel schrijven als je wil meid daarom is dit toch een forum het is goed dat je hier geschreven wordt
schrijf maar van je af als je er behoefte voor voelt
liefs Silvia

Gast

Bericht door Gast » 07-03-2012 23:13

Hi Silvia,

Ik heb nog steeds goed contact met mijn buurmeisje. Het is wel een perioe moeilijk en pijnlijk geweest. We hebben daar allemaal wel weer een weg in moeten vinden. Zij en mjn dochter waren erg close. Zaten in het zelfde sportteam waar aan begeleiding natuurlijk van 2 kanten een verhaal was. Slachtoffer met alle pijn en schaamte van dien en dochter van de dader met ook haar eigen pijn en schaamte. Hoe je je dan een houding moet geven is niet te verzinnen. Voor hun was het ook zo zwaar, want naast hun eigen verdriet en gemis, wliden ze ook mee leven en begrip hebben voor de ander. Toch heeft het wel een verwijdering gebracht in het begin.

Nu niet meer. Mijn buurmeisje is inmiddels moeder van een tweeling en heeft het eerste kindje naar mijn dochter vernoemd. Haar manier om te zeggen dat zij geen enkele schuld of verantwoording van het gebeurde bij mijn dochter legt.

Ik heb met haar ouders nog steeds goed contact. Net als toen komen we nog dagelijks bj elkaar op de koffie. Hun zoon, ook een autist, is er nu bijna dagelijks. Gaat met ons me naar de kerk en daagjes uit enz.

we hebben er onderling dus geen nare contacten aan over gehouden

Misschen komt dat ook wel doordat we vooral in het begn echt die meiden steeds hun verhaal hebben laten doen. Ons eigen verdret ook niet angstvallig hebben weggehouden en zelf heb ik natuurlijk heel vaak mijn excuses aangeboden voor het niet zien of opmerken dat er zoiets vreselijks speelde, maar goed zij wist ook steeds te zeggen, ja maar buuf, u kon het net weten want u was er niet als het gebeurde. Ik denk dat we zo elkaar er doorheen hebben geholpen. En wat mijn eigen dochter betreft, zij heeft het er nog wel heel moeilijk mee. Dat doet mij natuurlijk ook pijn. Zij haar vader kwijt, haar vriendin ( want oh wat heeft zij zich verantwoordelijk gevoeld voor wat er was gebeurd) Zij is in dit alles natuurlijk ook een slachtoffer geweest. Dan gelukkig wel niet van misbruik, maar wel was zij haar basis en haar veiligheid volledig kwijt. En dat komt hard aan als je 13 bent.

Het is moeilijk om je draai weer te vinden en door te gaan met je leven als thuis alles in een "grafstemming" verkeert. Ieder op zijn eigen manier naar de situatie kijkt en je constant rekening met anderen moet houden, ondanks je verdriet. Maar goed, we hebben het gered. Het hoe en zo dat kan ik nog wel eens vertellen. voor nu is het wel weer genoeg denk ik.

slaap lekker straks

en als het triggert dan spijt me dat
misschien handig als ik dat aangeef??

groetjes, Damskey

Gast

Bericht door Gast » 16-06-2012 19:27

Hoi Damskey,

Ik heb je verhaal gelezen en moet toch echt even zeggen dat ik enorm veel respect voor je heb. Wat moet het zwaar geweest zijn om er op deze manier achter te komen, het traject van de aangifte. Moeilijk lijkt me dat, kan me er op deze manier maar weinig bij voorstellen.

Wil je veel moed en kracht toewensen bij de verwerking van je eigen stukje. Fijn dat schrijven een uitlaatklep voor je is.

Liefs,

Fable

Gast

Bericht door Gast » 12-08-2012 23:17

Wat lijkt me dat heftig zeg! Ik wilde even zeggen dat ik het supergoed van je vindt dat je zo voor de buurmeisje gekozen hebt, ondanks al je eigen gevoelens. Dat moet niet makkelijk geweest zijn. Je dochter was vader en buurmeisje kwijt. Jij niet alleen je steun en toeverlaat, hij was ook nog eens de reden dat je hem kwijt was en je leven op zijn kop kwam te staan. Respect voor de keuzes die je gemaakt hebt!

Gast

Bericht door Gast » 18-08-2012 01:40

Hoi Damskey,

Weet eigenlijk niet goed wat te schrijven na het lezen van je verhaal. Vind het erg heftig; wat een moeilijke keuzes heb je moeten maken! Het klinkt nu of je er na deze gebeurtenissen het best mogelijke van gemaakt heb met je gezin en buren; respect!
Vind het erg knap dat je dit zo allemaal op kunt schrijven ik hoop voor je wat steun aan mijn reactie hebt!

Groetjes Mieke

Plaats reactie

Terug naar “Aangifte”