pijnlijke verkrampte spieren, incontinentie

als je lichamelijke klachten overgehouden hebt, en je wilt dat delen dan mag dat hier
Plaats reactie
Gast

pijnlijke verkrampte spieren, incontinentie

Bericht door Gast » 12-08-2013 20:28

vanaf 1994 heb ik veel last van mijn spieren ik kan heel moeilijk ontspannen ik heb ontspannings- therapie gehad maar dat lukte niet in 2004 na een abortus kreeg ik last van incontinentie maar omdat ik te gespannen en dat mijn lichaam nog steeds in het verleden zit en nog steeds op alarm staat. kan
ik niet ontspannen. het lijkt erop dat ik hier mee moet leren leven.
ik ben ook altijd op mijn hoede . vindt het ook lastig een maand geleden ben ik van de trap gevallen en had last van mijn knie na de huisarts geweest en die zei dat de spier erg verkrampt was verschillende pijnstillers geprobeerd nu zit ik aan de diclofenac het helpt een beetje maar door de herbeleving
voel ik ook op andere plekken veel pijn het lukt mij moeilijk te ontspannen
ik heb ook vroeger bij de fysio een warmte deken gehad maar die moest ze na een paar minuten weghalen omdat ik er gek van werd, ik zei dat laatst tegen mij therapeut dat ik soms op een koude grond wil liggen wat dat verzacht en geef mij een paar minuten het gevoel dat ik even op adem kan komen en wat ook helpt is dat er iemand op mijn rug slaat maar dat mag en kan ik niet vragen het lijkt erop dat mijn lichaam een pak rammel mist en dat ik dan een beetje kan ontspannen het lijkt wel dat mijn lichaam de mishandeling mist want dat heb ik 17 jaar ondergaan en geen warmte daar wordt ik huiverig van .
het is zo verwarrend voor me en toch spreek ik dat uit naar mijn therapeut en dan zie ik haar schrikken en dan voel ik dat ik maf bent maar dat is niet zo dan wordt je weer wakker en besef je in wat voor gezin je bent opgegroeid en dat ,dat niet normaal is maar toen ik kind was werd dat voor mij wel normaal warmte heb ik niet gekend.

soms weet ik het niet meer........ het wordt me teveel met al die herbelevingen voel me vandaag verdrietig willy

pink
Berichten: 45
Lid geworden op: 29-09-2013 20:45

Bericht door pink » 12-11-2013 11:29

Goed dat je het schrijft Willy, moeilijk is het he, om dat wat je voelt en over jezelf denkt wel toe te laten en tegelijkertijd ook weten dat het niet klopt, niet juist is.
Jouw lichaam staat continue op spanning, alert zijn, klappen opvangen. Ook na al die jaren nog. Je verlangen naar kou of pijn, komt dat denk je door een verlangen in elk geval iets te voelen?

Mijn ervaring is dat je dit niet 1 2 3 kunt ombuigen. Dat moet groeien, en het begint met dat je jezelf überhaupt durft toe te staan om te zoeken naar verandering.

Het is heel goed dat je het uitspreekt, dat het woorden krijgt. Dat je alles wat je daaromheen denkt durft te zeggen of schrijven. Dat is een eerste stap.

Succes!

Plaats reactie

Terug naar “Lichamelijke klachten”