wie?: broer

ben jij / of u slachtoffer van incest. hier mag eenieder zijn verhaal met ons delen
wie?
Berichten: 1062
Lid geworden op: 17-05-2011 14:07

Bericht door wie? » 03-10-2011 10:50

Dank je wel om mee te denken maatje!

Heb gelukkig dit weekend mijn broer niet moeten zien. Zijn zoon ging zijn verjaardag bij zijn mama vieren... heb mijn broer wel aan de telefoon gehad en zijn zoon ook om hem te feliciteren natuurlijk. Volgende week zal ik hem dan waarschijnlijk zien....

Soms vraag ik mij af wanneer ik zal wakker worden uit deze droom, uit dit leven. Maar ik ken het antwoord natuurlijk zelf: nooit! Kan er alleen maar proberen om er mee leren om te gaan.

Wie?
Rode tranen die me doen herinneren wat ik probeer te verdringen.
Rode tranen om te vergeten, de fragmenten uit mijn verleden.

Gast

Bericht door Gast » 03-10-2011 13:28

wie?

ik denk inderdaad...deze nachtmerrie kom je niet meer uit, hoewel je wellicht wel een weg gaat weten te bewandelen die minimaal belastend is hierin voor jezelf
dat is ook wat ik je zo gun en toewens
ik hoop zo dat er een weg is, waarin jij je spanningsveld dusdanig kunt verlagen, dat je of je broer af en toe onder ogen kunt komen (dan heb je zooooooo gewonnen joh!) of dat je manieren hebt om hem te ontlopen.

sterkte en ik geloof in jouw kracht, ookal ken ik je nog niet zo goed.

Maatje

wie?
Berichten: 1062
Lid geworden op: 17-05-2011 14:07

Bericht door wie? » 04-10-2011 21:00

Hey Maatje,

Dank je wel voor je reactie.
Mijn broer komt ik gewoon onder ogen hoor (als het moet). Dan speel ik mijn rol die ik van thuis uit zo lang gespeeld heb. Achteraf betaal ik dan wel een prijs maar dat zal mij een worst schelen.
Denk alleen dat hij daar niet meer aan denkt of van wakker ligt om het zo te stellen. Ik denk dat hij het al lang vergeten is ....

groetjes
Wie?
Rode tranen die me doen herinneren wat ik probeer te verdringen.
Rode tranen om te vergeten, de fragmenten uit mijn verleden.

Gast

Bericht door Gast » 23-10-2011 10:43

Hoi Wie?

Ik zit nog niet zo lang op dit forum, maar heb je verhaal gelezen.
Wil je even zeggen dat ik je erg, erg moedig vindt.
Allereerst om het te delen en ten tweede dat je nog contact heb met je broer, al zijn dat situaties waarin je niet anders kunt op het moment.
Het is zo moeilijk voor je! Vind je dapper!

Sterkte en lieve groet tiggytijgertje

wie?
Berichten: 1062
Lid geworden op: 17-05-2011 14:07

Bericht door wie? » 24-10-2011 09:37

Hey Tiggytijgertje,

Dank je wel voor je reactie. Dank je wel dat je me moedig vindt. Zelf vind ik dat absoluut niet. Ik ga nog met mijn broer en rest van mijn familie om zoals ik dat vroeger deed. Doen alsof er niets aan de hand is. Gewoon omdat ik elke mogelijke confrontatie uit de weg loop. Dus moedig? Nee echt niet. Anders zou ik al lang gezegd hebben: foert allemaal.

Vind het wel moeilijk om toe te geven dat het me soms veel energie kost en dat ik bij gelegenheden over mijn grenzen ga. Vooral omdat het zo niet aanvoelt en het voelt goed. Dus hoe kan het dan zijn dat het niet goed zit??? Dus kan ik mijn eigen gevoel niet vertrouwen of wat??
Lastig.

Groetjes
Wie?
Rode tranen die me doen herinneren wat ik probeer te verdringen.
Rode tranen om te vergeten, de fragmenten uit mijn verleden.

wie?
Berichten: 1062
Lid geworden op: 17-05-2011 14:07

Bericht door wie? » 24-10-2011 16:27

Moeilijk te erkennen wat hij gedaan heeft.
Als het nu erger was, als hij mij lichamelijk echt pijn gedaan zou hebben ... of met geweld zou gedaan hebben ... of vaker dan zou ik het misschien wel kunnen erkennen... het waren misschien wel onschuldige spelletjes. Ook al weet ik realistisch wel beter.
Maar ik voel me schuldig als ik jullie verhalen zo lees, ze zijn zoveel erger dan wat mijn broer me heeft aangedaan. Nu ja wat hij heeft gedaan valt wel onder verkrachting maar zo voelt het absoluut niet. Oh ik weet het niet.
:cry: :cry: :cry:

Wie?
Rode tranen die me doen herinneren wat ik probeer te verdringen.
Rode tranen om te vergeten, de fragmenten uit mijn verleden.

Gast

Bericht door Gast » 24-10-2011 17:04

Lieve Wie?
(mag ik lieve tegen je zegen?)

Maak je problemen niet minder erg door ze met die van ons te spiegelen!
Iedereen bij wie dingen zijn gebeurd die ze niet wilden, iedereen die iets is aangedaan...heeft pijn.
Het is nooit vergelijkbaar...dit soort dingen hebben altijd een grote impact op je leven!
Wees niet zo streng voor jezelf alsjeblieft?!

Liefs Maatje

wie?
Berichten: 1062
Lid geworden op: 17-05-2011 14:07

Bericht door wie? » 01-11-2011 10:54

Dank je wel lieve maatje (natuurlijk mag je lieve zeggen)!

Voel me schuldig dat ik zo'n 'drama' maak van iets dat niet erg is. Ik vind dat ik me er maar eens moet overzetten en verder gaan met mijn leven. Maar ja, ik weet wel als ik het steeds minimaliseer en ontken dat ik er niet over zal raken. Ik weiger het eigenlijk nog altijd toe te geven het het idd een grote impact heeft op mijn leven zoals jij zegt Maatje. Maar hoe doe je het dan vraag ik mij af...maar blijkbaar zijn er geen pasklare antwoorden op. Maar mijn broer is weer voor een tijdje het land uit dus dat is niet slecht.

Groetjes
Wie?
Rode tranen die me doen herinneren wat ik probeer te verdringen.
Rode tranen om te vergeten, de fragmenten uit mijn verleden.

Gast

Bericht door Gast » 01-11-2011 23:28

Lieve Wie?

Ik vind dat je het zeker mag herkkenen is gezond zelfs vluchten.. werkt ook niet altijd en uiteindelijk komt het superhard terug meid,
Ja ik ben het eens met je dat je door moet iedereen trouwens maar niet voor je accepeteert en verwerkt hebt wat je broer je heeft aangedaan en dat is echt niet zielig doen hoor meid er zijn heel erge dingen gebeurd met jou die echt niet mochten gebeuren
fijn dat je broer uit het land is voor even
liefs Silvia

wie?
Berichten: 1062
Lid geworden op: 17-05-2011 14:07

Bericht door wie? » 07-11-2011 09:49

Dank je wel lieve Silvia,

Ik weet wel dat je gelijk hebt. Met mijn gezond verstand weet ik dat het klopt wat jij zegt. Maar mijn realiteit voelt zo anders aan. Donderdag is er tijdens het gesprek ook even over gesproken... eerder in context van mijn werk waarbij ik de gelijkenissen en de verschillen moest vertellen met mijn eigen verleden. Het lukte me echt niet om daarop te reageren. Zei dan dat het bij hen echt was en bij mij niet dat het maar een fantasie is. Kinderen hebben toch rare fantasieën zei ik al lachend... het heeft allemaal zijn tijd nodig zeker.

Groetjes
Wie?
Rode tranen die me doen herinneren wat ik probeer te verdringen.
Rode tranen om te vergeten, de fragmenten uit mijn verleden.

Plaats reactie

Terug naar “Incest”