wie?: broer

ben jij / of u slachtoffer van incest. hier mag eenieder zijn verhaal met ons delen
Gast

Bericht door Gast » 17-05-2011 15:23

Geplaatst: Ma mei 02, 2011 10:20 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Heb mijn broer ondertussen nog wel gezien. Met het paasweekend...

Momenteel kan ik er niet veel meer over schrijven.
Wil hem en alles wat met hem in verband brengt het liefst uit mijn geheugen/leven wissen.

groetjes
_________________
Veel redenen om te praten
maar nog meer redenen om te zwijgen.

Gast

Bericht door Gast » 17-05-2011 15:23

Geplaatst: Wo mei 04, 2011 18:50 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

heb vandaag in een winkel een boek zien liggen...
ging over een verhaal van een meisje dat misbruikt is door haar broer...
pfff had het er moeilijk mee...
_________________
Veel redenen om te praten
maar nog meer redenen om te zwijgen.

Gast

Bericht door Gast » 17-05-2011 15:24

Geplaatst: Wo mei 04, 2011 19:01 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Sterkte... echt veel sterkte...

Ik ben helaas ook misbruik door broers.

Sofie

wie?
Berichten: 1062
Lid geworden op: 17-05-2011 14:07

Bericht door wie? » 18-05-2011 19:01

Hier ook dank je wel Sjarkje!!

zelf zou ik misschien niet het lef hebben gehad om weer dit topic te openen!
Rode tranen die me doen herinneren wat ik probeer te verdringen.
Rode tranen om te vergeten, de fragmenten uit mijn verleden.

wie?
Berichten: 1062
Lid geworden op: 17-05-2011 14:07

Bericht door wie? » 29-05-2011 11:45

Gisteren weer een ***confrontatie met mijn broer gehad.

Gisteren deed zijn zoon zijn eerste communie. pffff
Ik ben natuurlijk gegaan want ik ben de meter maar doet toch weer pijn om te zien hoe egoïstisch mijn broer is ingesteld.

Vind het moeilijk om meer info te geven over hem, zijn zoon en hun leven, omdat het toch over anderen gaat.

Het was vooral heel moeilijk omdat er vrijdag nog andere zaken waren die me de laatste tijd stress geven: werk, relatie, zaken die uit het verleden (aantal jaar geleden) naar boven kwamen, .... Maar die horen hier ook niet thuis.

groetjes
wie?
Rode tranen die me doen herinneren wat ik probeer te verdringen.
Rode tranen om te vergeten, de fragmenten uit mijn verleden.

Gast

Bericht door Gast » 29-05-2011 16:17

Lieve Wie je hebt een moeilijke dag gehad zo te horen
Ik vind het knap van je hoor dat je naar de comunie bent geweest
ik kan me voorstellen dat het herinneringen en open wonde weer ophaald
Natuurlijk ben je vrij om info of geen info te geven
maar waarom spaar je hem zo te horen hij heeft je erge dingen aangedaan meisje mag je zeggen hoor is jou recht..al begrijp ik dat het allemaal moeilijk voor je is
jammer dat hij nog zo alleen maar aan zijn eigen denkt
Was je neefje blij met jou bezoek hoe ervaar je je neefje ?
Kan je dat scheiden dat het het kind van je broer is?
Je bent een hele goede meter meisje echt waar

Je kan altijd van je afschrijven als je er behoefte aan hebt onder werk relatie's of in een dagboekje :wink: Ik denk voor jou dat het kan je helpen met verwerken van dingen als je ze even kwijt kan natuurlijk ben je er vrij in he
verder weet ik dat je het heel druk hebt dus wens ik je veel sterkte en succes toe
liefs Silvia

Gast

Bericht door Gast » 04-06-2011 18:29

Lieve Wie? Hoe gaat het ondertussen met jou? Ik weet dat je het druk hebt maar wil ff vragen of je het nog allemaal red liefs Silvia

wie?
Berichten: 1062
Lid geworden op: 17-05-2011 14:07

Bericht door wie? » 06-06-2011 10:41

hallo allemaal,

Ik heb een hele leuke week achter de rug, met ook hier en daar een dipje maar al bij al zeer goed. Ik was zeer blij dat ik zaterdag ver weg was voor mijn werk.
Zaterdag is mijn broer getrouwd (voor de tweede of de derde keer) hij was van plan om vorige week te huwen maar toen was het de communie van zijn zoon (was hij effie vergeten, bewijst hoeveel hij daar mee bezig is). Dus was het maar de week daarna. Ik wist het 2 weken op voorhand en mijn vader maar 1 week. Zegt genoeg zeker?!! De planning voor mijn werk stond natuurlijk al heeeeel lang vast, dus kon ik (en wou ik nog minder) nog een aanpassing doen aan mijn agenda.
Ik ben benieuwd hoe lang het huwelijk zal duren ... wil echt niet weten wat haar te wachten staat.... Wat hij met zijn vorige vrouw heeft gedaan moet ik geen tekening bij maken zeker? Ik wou zijn 'nieuwe liefde' wel verwittigen en voel me er schuldig over. Ze is misschien een maand in het land en trouwt natuurlijk ........

effie genoeg.

Veel groetjes
wie?


dank je wel silvia!!!
Rode tranen die me doen herinneren wat ik probeer te verdringen.
Rode tranen om te vergeten, de fragmenten uit mijn verleden.

wie?
Berichten: 1062
Lid geworden op: 17-05-2011 14:07

Bericht door wie? » 08-06-2011 21:38

Maandag was blijkbaar zijn nieuwe vrouw jarig. En 's avonds was er een feestje voorzien. Iedereen was uitgenodigd (ik niet, maar vond het zeker niet erg) ook al wist hij goed genoeg dat ik terug thuis was want ik had hem zaterdag gebeld om hem te feliciteren.

wie?
Rode tranen die me doen herinneren wat ik probeer te verdringen.
Rode tranen om te vergeten, de fragmenten uit mijn verleden.

wie?
Berichten: 1062
Lid geworden op: 17-05-2011 14:07

Bericht door wie? » 16-06-2011 13:43

Daarstraks gesprek gehad met mijn therapeut...ging over intimiteit en zo...pff...

Buiten dat het natuurlijk allemaal moeilijk ligt kwamen er ook 'oudere' wonden boven ivm vroegere hulpverleners. (Heb het mijn huidige therapeut wel niet durven vertellen.)

Heb zo een aantal jaar geleden een tijdens een intake gesprek gehad met een psychiater die verantwoordelijk was voor al dan niet opgenomen te worden. En die zei heel leuk dat ik maar moest weten dat broertjes en zusjes onder elkaar wel 'spelletjes' spelen.... gelukkig is die ondertussen op pensioen en kan die niemand meer zo diep kwetsen!!! Maar amai wat zou ik die graag de nek omwringen (sorry voor mijn harde woorden)!!

Ik baal gewoon effie!!

groetjes
wie?
Rode tranen die me doen herinneren wat ik probeer te verdringen.
Rode tranen om te vergeten, de fragmenten uit mijn verleden.

Plaats reactie

Terug naar “Incest”