Misbruikt, in de steek gelaten en leven in mijn hoofd

ben jij slachtoffer hiervan, dan kan je hier je verhaal kwijt
Plaats reactie
Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Misbruikt, in de steek gelaten en leven in mijn hoofd

Bericht door Monique Amber » 21-09-2013 17:56

Ik wil hier mijn verhaal vertellen. Ik ben te moe nu. Voel me te eenzaam nu.
Misschien een andere dag....
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

runtogain
Berichten: 404
Lid geworden op: 03-06-2012 14:33

Bericht door runtogain » 21-09-2013 19:53

Doe rustig aan!

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 23-09-2013 17:07

Ik denk Trigger
Deze zin ben ik zo zat. Maar, toch zeg ik het weer: Ik weet niet hoe jong ik was toen het begon. Ik weet wel dat ik al als baby bij mijn opa en oma kwam, als ze een nachtje oppasten. Ik kan me alleen niet voorstellen dat mijn opa mijn luier verschoonde. Dus was ik dan twee jaar, drie jaar of vier jaar? Ik ken geen begin, geen eerste keer. Het was er gewoon altijd als ik daar logeerde.
Wil je bij opa en oma logeren Monique? Als een kind zo blij zei ik dan ja, want logeren is leuk. Dus, spullen inpakken en hup in de auto naar Spijkenisse (wij woonden in Brielle). Daar reden we de parkeerplaats voor de Marewijkflat op om de auto te parkeren. En daar gebeurde het, kwam opeens het besef wat logeren betekende, als een klap in mijn gezicht. Dan werd ik bang. Ik kon niet zeggen dat ik toch niet wilde. Ik kon helemaal niks zeggen, alleen maar zwijgen...
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 23-09-2013 20:42

Heftig zeg! al zo klein. Wel goed dat je het van je afschrijft.

Groetjes,
Sofie
Leven is meervoud van lef

Jess
Berichten: 320
Lid geworden op: 25-08-2013 15:19

Bericht door Jess » 29-09-2013 14:32

Heftig wat je mee gemaakt heb en ik weet wat is je kan niks zeggen en je moet zwijgen. Knap van je dat je toch hebt geschreven heel veel sterkte is niet niks als je nog zo klein was om zulke dingen mee te moeten maken.

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 09-10-2013 01:31

Trigger!!!!!!

Ik lig in bed en ben net wakker. Ik speel met smurf, pinokkio en poppejans de kikker ( drie plastic poppetjes). Ik hoor mijn opa en oma opstaan. Als mijn oma in de keuken het ontbijt gaat regelen, komt mijn opa de gang in. Ik hoor hem naar mijn broers kamer lopen. Mijn broer slaapt nog. Ik schrik, want ik weet dat hij nu naar mijn kamer komt. Ik pak mijn laken stevig vast met mijn handen en voeten. De deur gaat open en hij komt binnen. Hij praat over al wakker zijn en over wat ik aan het doen was. Hoe hard ik mijn laken ook vasthoud, hij is sterker. Hij trekt de laken en deken van me af. Hij doet mijn nachthemd omhoog en onderbroek omlaag. Hij komt daar met zijn mond en hand. Ik ben er niet meer. Ik ben in de geluiden van de keuken. Iedere dag dekt mijn oma op de zelfde manier de tafel. Ik weet niet hoe het stopt en wie mijn onderbroek weer omhoog doet. Ik weet wel dat ik het niet aan oma mag vertellen en dat ik opa's lieve meisje ben. Later in de ochtend stopt hij me stiekem 25 gulden toe en dat mag ik tegen niemand zeggen....
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 09-10-2013 08:10

Hey Monique,
Wat goed dat je dit zo kan opschrijven, heel knap van je.
Reageer misschien later nog eens wat inhoudelijker, voor nu is de trigger iets te groot....

Knuffel van mij.
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

Gast

Bericht door Gast » 27-10-2013 13:54

Hoi Monique Amber,

Kan alleen zeggen dat ik het vreselijk voor je vindt.
Maar :oops: ook zoveel herkenning.
Ik heb bewondering voor je dat je het opschrijft.
Sterkte

Lieve groet tiggytijgertje

Gast

Bericht door Gast » 18-11-2013 21:05

Ik vind het knap van je dat je het kunt opschrijven. Merk dat ik zelfs alleen maar bij het lezen al verwaal, vlucht. Zo veel herkenning. Zoveel pijn. Goed dat je het eruit schrijft.

Warme groet,
Charlotte

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 19-11-2013 01:33

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik kon niet eerder reageren.

Charlotte, jou wil ik in het bijzonder bedanken. Ik weet hoe moeilijk je het vindt om jouw plekje hier op het forum te vinden. Weet dat dit er is, dat jij welkom bent en dat wij jou horen.

Lieve groet,

Monique.
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Plaats reactie

Terug naar “Sexueel misbruik”