perle : mijn verhaal

slachtoffer van verkrachting. hier mag men alles met ons delen
Plaats reactie
Gast

perle : mijn verhaal

Bericht door Gast » 13-05-2011 13:45

Geplaatst: Di dec 21, 2010 18:52 Onderwerp: Mijn verhaal...
________________________________________
Het is een lang verhaal, geen idee of het zo in de goede rubriek staat. Het gaat eigenlijk over van alles maar hetgeen waar ik het meest mee bezig ben is toch wel het 'voorval'. Om het woord even duidelijk te maken zonder het te moeten noemen, het is de titel van deze rubriek.

In 2006 is dat gebeurd... ik ben lange tijd bedreigd door onze vorige buurman. Hij heeft me onder druk gezet en vervolgens ..
Sorry.. ik kan het gewoon even niet noemen.

Mijn ouders hebben mij en mijn zusjes/broertje in onze jeugd mishandeld, zowel geestelijk als lichamelijk. Niet heel ernstig.... we werden alleen regelmatig geslagen en de grond in gestampt.
Ik heb nooit iets goeds kunnen doen bij hen. En nog steeds niet...

Ruim een jaar geleden kwam ik bij een eerstelijnspsychologe terecht.. een aantal keer geweest en zij stuurde mij door naar de GGZ.
Na een lange wachtlijst kon ik in januari beginnen. Kwam bij een psychologe terecht waar ik het wel mee kon vinden, ik noem haar M.
Omdat M op vakantie ging nam een andere psych, E, het over.
Met haar kon ik wat beter praten en ik ben dus ook meer bij E geweest.
Daarnaast kwam ik in contact met een heel lieve psychiater, zo zit ik aan een antidepressia en antipsychotia.
Deze maand heb ik E en M voor de laatste keer gesproken. Helaas ging E weg omdat zij verder gaat met haar opleiding en M met pension.
Zo ontmoette ik 2 weken geleden psychologe H... zonder echte verwachtingen erheen gegaan. En wat blijkt? Het voelt heel goed.... veel beter... had na de eerste afspraak ook echt weer meer hoop.
Vandaag was de 2e afspraak... en ook dat ging voor mijn gevoel goed. Daarnaast heb ik ook al mail contact gehad.
De afgelopen maanden is opname ter sprake gekomen, helaas durf ik dat nog niet..... had het besloten maar er is tussendoor nog het e.e.a. gebeurd.
Bij M heb ik EMDR therapie geprobeerd... ik ga op die momenten dissocieren omdat ik het te moeilijk vind. Wil niet huilen... wil niet toegeven.. wil niet geloven dat het mij overkomen is en kán niet geloven dat het niet mijn schuld is. Vind EMDR ontzettend moeilijk... toch wil H daar naar toe gaan werken... vind het heel spannend maar ik geef het een kans.

Een aantal maanden geleden ben ik begonnen bij een systeemtherapeut. Sinds 2x zijn mijn ouders en mijn oudste zusje meegeweest.
Helaas loopt nu alles ronduit slecht. Mijn ouders hebben continue ruzie, mijn moeder verwijt me van alles en loopt de héle dag tegen en over mij te zeuren.
Sta op het punt om de volgende afspraak af te bellen... ben dit ZO spuugzat.
Wordt het helemaal gek van, mijn moeder geeft mij de schuld van de ruzie tussen mijn vader terwijl ze het toch echt zelf doet. Ze is de afgelopen dagen ongelooflijk chagrijnig.
Zo zit ik hele dagen op mijn kamer en blijf ik langer op school om minder thuis te hoeven zijn.

Thuis zorg ik voor mijn cavia's, konijnen, ratten en hondjes... dat doe ik dan ook erg graag.
Op school loopt het niet zo... kan maar niet leren voor examen, afstudeerproject moet deze week ingeleverd worden maar het lukt niet.

Sinds begin dit jaar automutuleer ik.. en op momenten als deze heb ik veel moeite mezelf in te houden.

Gisteren of de dag ervoor kwam ik met mijn auto over de dijk om naar huis te rijden.. stond een man te plassen voor zijn auto en zag zijn 'ding'.... heb vannacht daarover gedroomd.. dat hij aan me zat.... ik over m'n toeren ging....

Sorry voor mijn lange verhaal dat van de hak op de tak springt. Heb erg veel moeite met mannen, jongens en alles daarom heen... intimiteit etc.

Bedankt voor het lezen.

Liefs, Perle.




Geplaatst: Wo dec 22, 2010 01:45 Onderwerp:
________________________________________
Lieve Perle moedig van jou dat je verhaal hebt opgeschreven
Ik hoop dat het je wat opgelucht heeft!
vreselijk wat je buurman je heeft aangedaan maar het is jou fout niet
je bent een moedige sterke jonge vrouw geloof wat meer in jezelf!
ja bent het waard! hoewel ik weet hoe moeilijk dat het is

En lieve Perle het is wel erg en ernistig wat je ouder je aangedaan hebben of wat ze je nog aan doen dat moeten ouders niet te doen
waarom minaliseer je dat? wil je ouders beschermen of denk je dat het jou schuld is? echt niet meisje hoor dat horen ouders niet te doen slaan en vernederen echt niet ze moeten je liefde geven troost verantwoordelijkheid jij verdient dat jammer dat je ouders je zo in de steek laten lieten
komt er nog een gesprek met je ouders bij de therapeute als ik mag vragen? sterkte

jammer dat je zo weinig vertrouwen hebt in jongens/mannen
er zijn er wel nog goede bij hoor dat geloof ik
als ik me niet vergis had je iemand op het oog mag ik vragen hoe het daar nu mee staat? of is het afgesprongen?
wees lief voor jezelf!
Liefs Silvia en een dikke KnuffelXxXx
_________________
So vulnerable like a rose I'm but the dorns bite
and hide my vulenerability when I'am afraid




Geplaatst: Wo dec 22, 2010 17:17 Onderwerp:
________________________________________
Hee lieve Silvia, bedankt voor je berichtje.
Quote:
vreselijk wat je buurman je heeft aangedaan maar het is jou fout niet


Weet je.... soms vraag ik me echt af of het eigenlijk wel uit maakt? Wat maakt het nu uit wie er fout is... het is gebeurd en dat is niet meer om te draaien. Er veranderd volgens mij weinig door hem de schuld te geven.
Quote:
En lieve Perle het is wel erg en ernistig wat je ouder je aangedaan hebben of wat ze je nog aan doen dat moeten ouders niet te doen
waarom minaliseer je dat? wil je ouders beschermen of denk je dat het jou schuld is?


Eigenlijk geen van beide redenen die je op noemt. Ik heb helemaal geen gevoel ze te willen beschermen en heb (op het moment) ook niet zo het idee dat het mijn schuld is. Ik wil het denk ik alleen wat minder erg in mijn gedachten houden dan het is zeg maar. Ook hierbij... wat maakt het eigenlijk uit??? Ben in een onverschillige bui...
Quote:
komt er nog een gesprek met je ouders bij de therapeute als ik mag vragen? sterkte


Dankjewel lieve Silvia. Ja... 6 januari is het weer zo ver. Ik ben eigenlijk van plan vrijwel niets te zeggen. Kan niks zeggen over de datum (begint mijn ma daar over te zeuren) en ook niks over mijn moeder... nou.. zijn we toch lekker stil?
Quote:
jammer dat je zo weinig vertrouwen hebt in jongens/mannen
er zijn er wel nog goede bij hoor dat geloof ik
als ik me niet vergis had je iemand op het oog mag ik vragen hoe het daar nu mee staat? of is het afgesprongen?


Weinig vertrouwen... tja. Eigenlijk helemaal geen vertrouwen. Ben gewoon bang van ze, wil niet aangeraakt worden en niet met veel mannen om me heen zijn. Wil overzicht, ruimte..... vrijheid.
Die jongen heeft eerder mij op het oog. Vorige week zijn we naar de film gegaan en daarna uit weesten eten. Erg gezellig..... maar ik voel gewoon niks... voor niets en niemand niet....
Ik weet niet hoe verder, zie dat wel.

Bedankt voor je berichtje,

Liefs en een knuffel terug, Perle.




Geplaatst: Wo dec 22, 2010 21:22 Onderwerp:
________________________________________
Lieve Perle,

Ik wil even laten weten dat ik je verhaal heb gelezen.
Op dit moment heb ik even niet de juiste woorden om erop te reageren dus ik denk dat ik dat beter niet kan doen, dan heb je toch niet zoveel aan me.
Ik kom er later vanavond of morgen nog even op terug oke?

Veel liefs,
honeybee
_________________
life's not a fairytale



Perle



Geregistreerd op: 29-11-2010
Berichten: 108
Geplaatst: Do dec 23, 2010 20:04 Onderwerp:
________________________________________
Lieve honeybee,

Wanneer het jou uit komt... bedankt voor je lieve berichtje.

Liefs, Perle.

Naar boven



Perle



Geregistreerd op: 29-11-2010
Berichten: 108
Geplaatst: Vr dec 24, 2010 16:11 Onderwerp:
________________________________________
Wil even wat kwijt....gewoon kwijt...

Voel me niet zo prettig, al een paar dagen niet. Vannacht ging ik mijn vader in het cafe ophalen. Hij vertelde dat hij vandaag weer naar de huisarts is geweest ivm zijn buikklachten. Hij is met 'spoed' doorgestuurd (10 januari) voor meer onderzoeken..... hij is bang dat het kanker is...
Tot ik op mijn kamer was mezelf groot kunnen houden, daarna in huilen uitgebarsten.... dit is niet zo, en dit kan niet waar zijn. Willen jullie duimen? Hoewel ik hem vaak 'dood gewenst' heb wil ik ik niet dat dit zo is...
Vannacht slecht geslapen en werd dus vanmorgen met een bonzende koppijn wakker, pillen genomen en naar de kerstviering op school gegaan. Was best gezellig eigenlijk.

Daarna naar mijn werk, alle dieren verzorgd en een deel van de konijnen al verschoond. Morgen werken en overmorgen werken. Dan maandag tot vrijdag stage uren inhalen, dus 40 uur stage lopen en dan zaterdag weer werk.
Ik had even het gevoel alles aan te kunnen, een paar dagen terug maar ik ben gesloopt! En ik moet nog zo lang. Ben bang dat ik teveel hooi op m'n vork genomen heb... maar sla me er wel door.. moet toch wel.

Perle.

Naar boven



Silvia


Geslacht:
Geregistreerd op: 29-11-2010
Berichten: 1047
Geplaatst: Vr dec 24, 2010 17:23 Onderwerp:
________________________________________
Lieve perle wat erg voor je vader..; wacht eerst verdere onderzoeken af meisje het kan zo veel zijn, Ik weet toch dat je je vader niet echt dood wil hoewel je dat soms wenst wat ook menselijk is in je jou situatie
loop niet te snel verder op de feiten sterkte

Lieve Perle misschien neem je wel veel te veel hooi op je vork
ja je kan miss bellen als je die uren later nog mag inhalen
jij bent het belangrijkst meisje moest je toch gaan werken
wens ik je veel moed en sterkte toe
dikke knuffel van Silvia, Ik hoop dat je toch nog een fijne kerst beleefd
liefs
_________________
So vulnerable like a rose I'm but the dorns bite
and hide my vulenerability when I'am afraid

Naar boven



Kimberly
Moderator


Geregistreerd op: 29-11-2010
Berichten: 528
Geplaatst: Za dec 25, 2010 07:49 Onderwerp:
________________________________________
Lieve perle

Je verhaal heb ik al een aantal keer gelezen, momenteel heb ik niet de puf/kracht om echt te reageren maar hoop dit op korte termijn wel te vinden.

Veel liefs en sterkte,
Kimberly
_________________
"An Angel with the book of life wrote down my 's birth, and whispered as she closed the book, "too beautiful for earth"

Naar boven



Silvia


Geslacht:
Geregistreerd op: 29-11-2010
Berichten: 1047
Geplaatst: Za dec 25, 2010 15:09 Onderwerp:
________________________________________
lieve Perle hoe is je kerst?
Lukt het allemaal nog?
liefs Silvia
_________________
So vulnerable like a rose I'm but the dorns bite
and hide my vulenerability when I'am afraid

Naar boven



Perle



Geregistreerd op: 29-11-2010
Berichten: 108
Geplaatst: Za dec 25, 2010 20:32 Onderwerp:
________________________________________
Lieve Kimberley en Silvia, bedankt voor jullie berichtjes.

Wil even zeggen dat ik onzetend veel bewonderingen voor jullie heb!
Vandaag op mijn werk de dieren verzorgd, van half 9 tot 2 uur bezig geweest. Daarna mijn opa en oma opgehaald.
Vervolgens thuis nog mijn cavia's, ratten en konijnen verschoond en daarna me fam. gourmetten.
Zomeeen mijn opa en oma weer thuisbrengen. Morgen werken... hele ochtned denk ik zo.

Dus... nog maar 1 dag werken.... 5 dagen stage.... 1 dag werken... tot zondag!

Naar boven



Silvia


Geslacht:
Geregistreerd op: 29-11-2010
Berichten: 1047
Geplaatst: Za dec 25, 2010 23:46 Onderwerp:
________________________________________
lieve perle fijn dat het al bij al nog goed met je gaat en je diertjes
was het gourmetten fijn? hoe gaat het met je papa
sterkte morgen op je werk
was het gourmetten gezellig?
als je een dagboekje wil kan je zelf aanmaken hier
je zet maar als je er behoefte voor voelt maar daar kan je misschien meer in kwijt
dank je wel lieve Perle ik bewonder jou ook hoor!
geloof dat maar
liefs Silvia
_________________
So vulnerable like a rose I'm but the dorns bite
and hide my vulenerability when I'am afraid

Naar boven



honeybee
Moderator

Geslacht:
Geregistreerd op: 30-11-2010
Berichten: 735
Geplaatst: Di dec 28, 2010 23:37 Onderwerp:
________________________________________
Lieve Perle,

Eerder schreef ik dat ik later nog zou terug komen op je verhaal. Het is nu inmiddels wat later dan gepland, sorry daarvoor maar hier ben ik.
Ik wil eerst even tegen je zeggen dat ik het heel knap en dapper van je vind dat je je verhaal hebt durven plaatsen,
daar mag je trots op zijn vind ik..

Ik heb je verhaal wel eerder gelezen, en ik blijf bij dezelfde mening als die ik toen had (denk ik); wat een vreselijk rot verhaal weer..
Ik kan me er zo kwaad om maken dat iemand zoals jij zo wordt beschadigd.
Nu vraag je misschien af wie dan ‘iemand zoals jij’ is?
Ik vind je onwijs sterk, dapper, lief, zorgzaam, mooi en met een enorme vechtlust.

Het doet me goed om te lezen dat het zo goed klikt met je nieuwe psychologe.
Hoe vaak zie je haar nu? Eén keer per week?
Ik was wel nieuwsgierig naar hoe het afgelopen zou zijn met het verhaal rond de opname. Heb namelijk je dagboek vaak wel meegelezen, maar ik lees nu hier je antwoord.
Voelt de keuze die je gemaakt hebt goed voor jou nu? Ben je blij dat dat nu nog even wordt uigesteld?
Verder ben ik ook nog heel blij dat je de EMDR een kans wilt geven. Het is inderdaad, zoals je zelf ook al schrijft, onwijs moeilijk. Echt onwijs moeilijk dus daarom vind ik het onwijs dapper van je dat je er aan wilt beginnen.
Het kan namelijk wel echt onwijs goed werken, op wat langere termijn misschien, maar het werkt.

Is het je nog gelukt om je afstudeerproject in te leveren? Of is het gelukt om uitstel te vragen op school?
Hebben ze begrip voor je situatie? Denken ze een beetje met je mee om het iets makkelijker voor je te maken?
Heb je ook nog gesprekken met de vertrouwenspersoon op school?

Lieve lieve Perle, natuurlijk duim ik voor je vader. Hoewel je hem misschien vaak dood gewenst hebt, begrijp ik ook heel goed dat dit nooit zo serieus is bedoelt.
Ik duim voor je, beloofd. Is er al meer nieuws inmiddels?

Jeetje, je hebt alles wel erg druk gepland zeg, is het een beetje door te komen? Lukt dat allemaal?

Sorry als ik teveel vragen heb gesteld. Jij bepaalt of je wel of niet antwoord natuurlijk..

Liefs en sterkte,
Honeybee
_________________
life's not a fairytale

Naar boven



Perle



Geregistreerd op: 29-11-2010
Berichten: 108
Geplaatst: Wo dec 29, 2010 17:45 Onderwerp:
________________________________________
Lieve Honeybee,

Allereerst wil ik mijn excuses aanbieden dat ik in verdere topics (nog) niet reageer......

In ieder geval, heel erg bedankt voor je lieve berichtje.

Trots ben ik niet... dat ik dit opgeschreven heb? Het jullie laat lezen. Het doet me eigenlijk helemaal niks.
Quote:
Ik kan me er zo kwaad om maken dat iemand zoals jij zo wordt beschadigd.
Nu vraag je misschien af wie dan ‘iemand zoals jij’ is?
Ik vind je onwijs sterk, dapper, lief, zorgzaam, mooi en met een enorme vechtlust.


Vind het erg vreemd om te lezen... niet vreemd omdat ik het raar vind.. maar gewoon omdat ik er een beetje van sta te kijken. Bedoel.. waarom ik zou beschadigd wordt? Het zal zo horen te zijn....
Snap je wat ik bedoel? Misschien heb ik ergens het gevoel dat ik wel kan accepteren dat wat er gebeurd is?
Quote:
Het doet me goed om te lezen dat het zo goed klikt met je nieuwe psychologe.
Hoe vaak zie je haar nu? Eén keer per week?


Deze week niet... ivm haar vakantie. Daarna denk ik inderdaad 1 keer per week. Dat hoop ik toch... 1 keer in de 2 weken.. pff, nee... hopelijk niet.
Quote:
Voelt de keuze die je gemaakt hebt goed voor jou nu? Ben je blij dat dat nu nog even wordt uigesteld?


Ja.. dat is echt een ontzettende opluchting! Gewoon even dat niet in het vooruitzicht...
Zolang mijn psych nu niet aan geeft dat nodig te vinden wil ik er ook gewoon even niet bij stil staan.
Ik moet er zo ook kunnen komen.. hallloooo, ik ben maar eenmalig seksueel misbruikt hoor! (Oke oke.. jammer genoeg denk ik zo.. maar werkt het niet zo)
Quote:
Het kan namelijk wel echt onwijs goed werken, op wat langere termijn misschien, maar het werkt.


Ik maak hieruit op dat jij ook EMDR gevolgd hebt? Of zit ik daarmee verkeerd...
Quote:
Is het je nog gelukt om je afstudeerproject in te leveren? Of is het gelukt om uitstel te vragen op school?
Hebben ze begrip voor je situatie? Denken ze een beetje met je mee om het iets makkelijker voor je te maken?
Heb je ook nog gesprekken met de vertrouwenspersoon op school?


Jups, het project heb ik ingeleverd. Niet precies zoals het moest qua lay out omdat ik alles de laatste avond nog af moest werken....
Ze hebben wel begrip voor de situatie maar ze zijn niet meer zo soepel als vorig jaar. Naar mijn idee vragen ze te snel naar vooruitgang.. ik kán niet zo snel.... dit is niet binnen een jaar opgelost.
Een tijd geleden vroeg ik uitstel voor een examen, mocht niet... zolang ik niets aan mijn situatie veranderde (dus opname)... en dat terwijl ik wél wekelijks in therapie ben.... mijn best doe...
De vertrouwenspersoon.... wekelijks heb ik les van haar.. dat is op zich al prettig (maar ook spannend) en soms spreek ik haar. Ik zou haar best vaker willen spreken, maar omdat ze ook telkens aan geeft dat zij mij niet verder kan helpen enz... heeft het gewoon niet zoveel zin?
Quote:

Lieve lieve Perle, natuurlijk duim ik voor je vader. Hoewel je hem misschien vaak dood gewenst hebt, begrijp ik ook heel goed dat dit nooit zo serieus is bedoelt.
Ik duim voor je, beloofd. Is er al meer nieuws inmiddels?


Dankjewel dat je dat begrijpt... nee, nog niet meer nieuws. 10 januari krijgt hij meer onderzoeken.
Quote:
Jeetje, je hebt alles wel erg druk gepland zeg, is het een beetje door te komen? Lukt dat allemaal?


Eerlijk gezegd? Hihi nee! Gisteren 10 uur stage gelopen, eergisteren 9 uur. Vandaag ben ik in de middag weggegaan.... had het even niet meer. Nu nog 2 dagen volhouden.
Vandaag kwam ik er achter dat ik zaterdag waarschijnlijk niet hoef te werken, maar zondag.... dan kan ik zaterdag lekker slapen enzo!
Ik red me wel denk ik? Maandag weer peut... donderdag met ouders systeempeut....
Van maandagmiddag tot donderdagochtend ben ik naar lieve vrienden... heeel fijn..... ook wel weer eng, maar komt goed.

Ik denk aan jullie!!

Liefs, Perle.

Naar boven



honeybee
Moderator

Geslacht:
Geregistreerd op: 30-11-2010
Berichten: 735
Geplaatst: Wo dec 29, 2010 23:20 Onderwerp:
________________________________________
Lieve Perle,

Excuses zijn echt niet nodig, het is helemaal niet erg dat je (nog) niet in andere topics reageert.
Dat heeft geen haast, en ookal komt dat nooit, dan is dat ook niet erg.
Alle steun die jij hier kan vinden is welkom, en jij bepaalt op welke manier dat voor jou nu het beste lijkt.

Ik snap wat je bedoelt over dat je het vreemd vindt dat ik schrijf dat je sterk en dapper bent.
Weet je, ik worstel zelf met precies het zelfde, dus ik begrijp het eigenlijk heel goed..
Maar 1 ding wil ik er wel over kwijt; het hoort niet zo te zijn.
Het hoorde niet, het is jou dan wel overkomen maar dit lag op geen 1 vlak aan jou.
Echt niet, en ik weet dat je me waarschijnlijk toch niet gelooft, want dat is vreselijk moeilijk.
Maar voor de langere termijn niet onmogelijk.
Ook dat zal je waarschijnlijk niet geloven.
Er zal door je hoofd spoken dat je zelf nooit zou kunnen denken dat je heel veel waard bent en wat jou aangedaan fout is,
maar bij deze wil ik je zeggen dat ik het tegendeel denk.
Alle kleine beetjes helpen, en als ik het 100 keer tegen je moet zeggen om het een beetje geloofwaardig te laten klinken, dan doe ik dat ook.

Het doet me goed om te lezen dat de keuze om niet opgenomen te worden je wat rust geeft.
Opname kan altijd nog, maar dan wel als de tijd daar voor jou is.
Die is er nu blijkbaar niet, en gelukkig voel je je daar nu wat rustiger onder.
Perle schreef:
hallloooo, ik ben maar eenmalig seksueel misbruikt hoor!

Lieve lieve Perle, het gaat mij helemaal niet om de hoeveelheid, om de manier of wat dan ook.
Het feit dat het gebeurd is, is al erg genoeg. Het had nooit mogen gebeuren, of het nou 1 keer of 10 keer was.
Hij was fout en het is helemaal niet gek dat jij je zo voelt.
Maar of jij er komt? Ja daar geloof ik in, echt waar!

Ik heb inderdaad ook een tijdje EMDR gevolgd. Ben daar om bepaalde redenen toen mee gestopt.
Maar kan je zeggen dat het echt werkt. Mocht je nog vragen of iets hebben hierover?
Schroom niet om ze te stellen..

Fijn dat je je project nog op tijd hebt kunnen inleveren.
Weer iets om trots op te zijn, al zie je dat zelf misschien weer niet zo, ik ben het in ieder geval wel!
Maar wat een drukte zeg, ik word er bijna moe van als ik het alleen al lees haha.
Goed dat je vandaag toch wat eerder weg bent gegaan op je stage want 10 uur en 9 uur werken is ook wel erg veel hoor..
Waar is de normale werkdag van 8 uur?
Zie je op tegen het gesprek met de systeempeut en je ouders? Weet je al wat daar besproken gaat worden?

Sorry weer voor dit lange verhaal van mij. Ik ben ook een beetje wazig vandaag dus ik hoop maar dat je er nog iets wijs uit kunt worden.
Ik denk aan je!

Liefs, honeybee
_________________
life's not a fairytale

Naar boven



Perle



Geregistreerd op: 29-11-2010
Berichten: 108
Geplaatst: Do dec 30, 2010 17:53 Onderwerp:
________________________________________
Lieve Honeybee,

Bedankt voor je lieve berichtje!
Quote:
Maar 1 ding wil ik er wel over kwijt; het hoort niet zo te zijn.
Het hoorde niet, het is jou dan wel overkomen maar dit lag op geen 1 vlak aan jou.
Echt niet, en ik weet dat je me waarschijnlijk toch niet gelooft, want dat is vreselijk moeilijk.


Nee sorry... ik moet eerlijk toegeven dat ik dat niet 'geloof'..... gewoon niet omdat ik wéét dat ik het had kunnen voorkomen. En natuurlijk, hij had het niet mogen doen, maar ik had ook beter moeten weten?
En dan denk ik ook weer zo.. ach, wat maakt het uit wie ik nou de schuld geef.. het is toch gebeurd. Maar mijn psych zei al dat het wel uit maakt...?
Quote:
Alle kleine beetjes helpen, en als ik het 100 keer tegen je moet zeggen om het een beetje geloofwaardig te laten klinken, dan doe ik dat ook.


Dankjewel...
Quote:
Lieve lieve Perle, het gaat mij helemaal niet om de hoeveelheid, om de manier of wat dan ook.


Maar dát kan ik niet geloven.... bedoel.. het is toch echt veel erger als je ermee 'opgegroeid' bent... als het je meerdere keren overkomen is etc etc...
Quote:
Ik heb inderdaad ook een tijdje EMDR gevolgd. Ben daar om bepaalde redenen toen mee gestopt.
Maar kan je zeggen dat het echt werkt. Mocht je nog vragen of iets hebben hierover?
Schroom niet om ze te stellen..


Heel erg bedankt, super lief van je.
Quote:
Goed dat je vandaag toch wat eerder weg bent gegaan op je stage want 10 uur en 9 uur werken is ook wel erg veel hoor..
Waar is de normale werkdag van 8 uur?
Zie je op tegen het gesprek met de systeempeut en je ouders? Weet je al wat daar besproken gaat worden?


Normale werkdag? Die bestaat niet in een dierenartsenpraktijk Van 8 tot 5... en eigenlijk zijn de dagen nog langer.
Vandaag ook van 8 tot 5. Hopelijk mag ik morgen eerder weg, anders val ik uitgeput op de grond denk.

En nee.. daar zie ik niet echt tegenop... na 2x weet ik wel een beetje wat te verwachten. Het is altijd spannend.... dat wel.
Quote:
Sorry weer voor dit lange verhaal van mij. Ik ben ook een beetje wazig vandaag dus ik hoop maar dat je er nog iets wijs uit kunt worden.
Ik denk aan je!


Dat kan ik zeker... hopelijk heb je vandaag een betere dag.. ik ken wel dat gevoel, dat wazig zijn. Heel vreemd.. en vervelend.

Vandaag was ik op stage vooornamelijk moe, uitgeput, langzaam.. maar toch ook weer wat nieuwe dingetjes geleerd en zelf mogen doen...
Morgen de laatste dag, GELUKKIG.

Liefs, Perle.



Geplaatst: Zo jan 02, 2011 00:41 Onderwerp:
________________________________________
Lieve Perle,

Als eerst wil ik je even een heel gelukkig nieuw jaar wensen. Hopelijk wordt dit jouw jaar!
Ik hoop dat het je gelukt is om vandaag lekker geslapen te hebben om je op te laden om morgen weer te werken?

Ben het wel met je peut eens, dat het wel degelijk uit maakt wie je de schuld geeft.
Want schuld brengt woede met zich mee, en als jij je zelf de schuld toekent dan richt je die woede op jezelf, dus op de verkeerde..
(Al zie je dat misschien zelf nog niet zo).
Maar wanneer je dus wel hem als schuldige aan durft te wijzen kun je ook kwaad zijn op hém. En dat is geloof ik wel een belangrijke stap in de verwerking.
Maar ik ben geen peut dus ik zeg ook alleen maar wat ik denk..

Bij deze ga ik je nog een keer vertellen hoe veel je waard bent. Misschien haal ik de 100 keer nog wel een keertje. Ik blijf het gewoon zeggen totdat je gek van me wordt en je het zelf durft te geloven. Het kan namelijk soms eventjes (ookal is het maar een paar seconden) wel fijn zijn te horen dat anderen je wel waardevol vinden.

Lieve Perle,
Weet je, nee ik vind het niet erger als je er mee opgegroeid bent, dat is niet erger dan dat het eén keer gebeurd is.
Natuurlijk duurt de verwerking veel langer en zijn er meer vervelende dingen gebeurd, maar erger? Het is voor iedereen erg op zijn of haar eigen manier. En ik vind niet dat dit soort dingen vergelijkbaar zijn. Iedereen heeft zijn of haar eigen verhaal met eigen gevoelens en angsten daarbij.
Maar weet je wat, ik vind het helemaal niet gek dat het voor jou toch zo voelt. Ik herken het namelijk zeker wel alleen vind ik het moeilijk om te lezen dat jij zo denkt omdat het al erg genoeg is wat je mee hebt moeten maken. Je verdient nu liefde en aandacht en niet nog een meer schuldgevoelens en woede naar jezelf toe..
Maar mag ik je dan al een stapje helpen als het je zelf nog niet lukt?
Door je te vertellen dat ik je wel heel dapper vindt en ik trots op je ben hoe je nu toch alles nog maar vol houdt?

Veel succes met werken morgen!
Liefs, Honeybee
_________________
life's not a fairytale




Geplaatst: Zo jan 02, 2011 18:24 Onderwerp:
________________________________________
Lieve Honeybee,

Ik zal een dagboekje openen en daarin mijn antwoord zetten. Dan hoef ik niet telkens deze rubriek te bekijken.... vervelend woord.




Geplaatst: Zo jan 02, 2011 19:26 Onderwerp:
________________________________________
Lieve Perle,

Ik wilde laten weten dat ik net precies jouw verhaal heb gelezen. Heb even niet de puf om een heel antwoord te schrijven. Het verhaal grijpt me nogal namelijk.
Wil je wel heel veel sterkte wensen en hoop voor jou dat het nieuwe jaar je veel goeds mag brengen!

Lieve groetjes GF




Geplaatst: Zo jan 02, 2011 19:30 Onderwerp:
________________________________________
Lieve GF,

Heel erg bedankt voor je berichtje.
Sorry dat het je grijpt...

Liefs, Perle.

Plaats reactie

Terug naar “Verkrachting”