Ik vind het moeilijk om erover te kunnen praten

slachtoffer van verkrachting. hier mag men alles met ons delen
Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 14-11-2013 18:46

Dat heb ik hetzelfde. Toen ik aan mijn eerste therapie begon, moest ik er niet aan denken dat het zo lang zou duren (nog langer dan jij Pink). Maar het is het waard. Iedere stap die ik heb geleerd. En nu ben ik bij het zwaarste.
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Jess
Berichten: 320
Lid geworden op: 25-08-2013 15:19

Bericht door Jess » 14-11-2013 20:00

Pfff zolang in therapie ervoor? :shock: dan heb ik nog even te gaan zeg pff ik zie nu al tegen op ik hoop maar niet dat het tig jaren gaat duren want pff vind als zwaar genoeg.

pink
Berichten: 45
Lid geworden op: 29-09-2013 20:45

Trigger!

Bericht door pink » 14-11-2013 20:12

ja, lang he...maar, ieder heeft zijn eigen lengte van therapieproces...

Wat ik er ook bij moet zeggen, het misbruik dat.ik heb meegemaakt was een combinatie van zware mishandelingen, extreem misbruik... iets dat een behoorlijke kluwe is...
Begrijp me niet verkeerd hoor! Het gaat er niet om wie wat hoe vaak heeft meegemaakt...!

Jess
Berichten: 320
Lid geworden op: 25-08-2013 15:19

Bericht door Jess » 14-11-2013 20:26

Hoi Pink,

Ik snap helemaal wat je bedoelt hoor en ik denk dat ook aan ligt hoe de therapie verloopt natuurlijk bij iedereen weer anders.

Groetjes van Jess

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 14-11-2013 22:08

Niet schrikken hoor Jess. Voor mij heeft het langer geduurd. Dat zegt niks over jouw proces.
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Jess
Berichten: 320
Lid geworden op: 25-08-2013 15:19

Bericht door Jess » 14-11-2013 22:57

Monique Amber schreef:Niet schrikken hoor Jess. Voor mij heeft het langer geduurd. Dat zegt niks over jouw proces.
Het maakt me wel banger als ik hoor hoe lang zou kunnen duren pff maar ik zet door ben in therapie maar als ik eraan denk wat ik heb mee gemaakt dan flits alles voorbij in me hoofd.

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 15-11-2013 04:43

Wat jij nu allemaal al deelt in therapie, dat kon ik in voorgaande therapieën niet. Daar begin ik nu pas mee bij mijn psych.
Daarom denk ik dat jij niet zo'n lange weg hoeft af te leggen.
Verder gaat het om de tijd die jij nodig hebt hiervoor.
Wees daar niet bang voor, maar sta jezelf dat toe.

Liefs,

Monique
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Jess
Berichten: 320
Lid geworden op: 25-08-2013 15:19

Bericht door Jess » 15-11-2013 08:43

Monique Amber schreef:Wat jij nu allemaal al deelt in therapie, dat kon ik in voorgaande therapieën niet. Daar begin ik nu pas mee bij mijn psych.
Daarom denk ik dat jij niet zo'n lange weg hoeft af te leggen.
Verder gaat het om de tijd die jij nodig hebt hiervoor.
Wees daar niet bang voor, maar sta jezelf dat toe.

Liefs,

Monique
Ik durf dat nog niet want nu schaam ik me en dan weet ik dat er nog veel meer komt ik ben bang dat ik helemaal dicht ga klappen geen idee hoe ik dit moet gaan oplossen :roll: ben wel heel erg bang en voel alleen maar pijn. Ik ben bang dat lange weg word want merk dat ik dan weer teveel gezegd heb tegen haar en botst dan weer met me gevoel pfff. En dan heb ik gezegd tegen haar heb je even want komt nog veel meer en ik denk dat voorlopig nog niet klaar zijn zegt ze tegen mij hoeft ook niet komt allemaal wel kleine stapjes maar ja voor mij gevoel zijn reuze stappen die ik zet.

Ja, dat is ook zo iedereen is weer anders ik zit nu in fase dat me teveel word bij sessies hoop dat ook snel over zal zijn pff.

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 15-11-2013 21:35

Helaas kan niemand zeggen hoe lang het allemaal duurt.

Zelf heb ik ook verschillende periodes van therapie gehad en ook nu pas met de ergste verwerking bezig. Tussen deze periodes door heb ik echt een leuk leven met veel werken en mooie dingen.
Maar toch kwam ik weer in de knoei door mijn eigen regels en schema's in m'n hoofd. Nu heb ik er eigenlijk bewust voor gekozen om zo diep te gaan, omdat ik nu alles verwerkt wil hebben. En heb geen idee hoe lang het gaat duren.

Ik lees uit je woorden dat je peut wel begrip heeft en dat is alleen maar prettig. Zij weet dat het allemaal tijd kost, dus gun jezelf dit ook. Ik was ook altijd bang dat ik weer teveel had gezegd, maar het komt goed.
Het gaat met stapjes, kleintjes die voelen als hele grote, maar je gaat het redden Jess. :wink:

Groeten
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

Jess
Berichten: 320
Lid geworden op: 25-08-2013 15:19

Bericht door Jess » 16-11-2013 10:47

Danique schreef:Helaas kan niemand zeggen hoe lang het allemaal duurt.

Zelf heb ik ook verschillende periodes van therapie gehad en ook nu pas met de ergste verwerking bezig. Tussen deze periodes door heb ik echt een leuk leven met veel werken en mooie dingen.
Maar toch kwam ik weer in de knoei door mijn eigen regels en schema's in m'n hoofd. Nu heb ik er eigenlijk bewust voor gekozen om zo diep te gaan, omdat ik nu alles verwerkt wil hebben. En heb geen idee hoe lang het gaat duren.

Ik lees uit je woorden dat je peut wel begrip heeft en dat is alleen maar prettig. Zij weet dat het allemaal tijd kost, dus gun jezelf dit ook. Ik was ook altijd bang dat ik weer teveel had gezegd, maar het komt goed.
Het gaat met stapjes, kleintjes die voelen als hele grote, maar je gaat het redden Jess. :wink:

Groeten
Danique
Ik merk dat zo diep heb weg gestopt door druk leven te hebben dat ik dan dacht stort me ergens op dan vergeet ik het gewoon en dat is niet slim ik weet het maar nu loopt die emmer over om zo maar te zeggen en dat had me peut ook wel door maandag want ik werd heel erg emotioneel pff.

Ik voelde ineens de pijn toen allemaal was gebeurd en ik dacht ik stort in hier ter plekken :roll:

Plaats reactie

Terug naar “Verkrachting”