Ik vind het moeilijk om erover te kunnen praten

slachtoffer van verkrachting. hier mag men alles met ons delen
Jess
Berichten: 320
Lid geworden op: 25-08-2013 15:19

Ik vind het moeilijk om erover te kunnen praten

Bericht door Jess » 29-08-2013 07:32

Ik vind zo moeilijk om erover te praten alles zit muurvast voor me gevoel :?
Liefst zou ik zo hard huilen maar komt niet! Ben onder behandeling in therapie maar voelt net of ik alleen maar herbelevingen krijgen en nog onrustiger word :( mijn verhaal kan ik dus ook niet opschrijven dat lukt gewoon niet.

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 29-08-2013 10:16

Hoi Jess,

Je hoeft niet meteen hier je verhaal te schrijven of ergens anders. Het kan helpen om erover te praten, maar dat gaat niet meteen in een keer.
Het is best een proces waar je doorheen moet. Wat je wel moet beseffen ook al is het heel moeilijk is dat het niet jouw schuld is, wat jou is overkomen!

Neem je tijd en begin met kleine stapjes en stukjes...

Heel veel sterkte!

Liefs,
Sofie

en in het begin van ther. is het heel zwaar en moeilijk, maar dat wordt als het goed is ook minder, hoe meer je over praat en verteld hoe je je voelt hoe meer je kunt gaan verwerken en het je niet meer zo overspoeld.

Heel veel sterkte en ik weet echt hoe moeilijk het is, want ik vind het ook heel erg moeilijk om over te praten.
Leven is meervoud van lef

Jess
Berichten: 320
Lid geworden op: 25-08-2013 15:19

Bericht door Jess » 31-08-2013 21:00

Hoi Sofie,

Mijn verhaal heb ik maar niet opgeschreven want ik denk dat ik me dan nog moeilijk maak voor mezelf. Alleen elke nacht die nare dromen word ik ook niet goed van! Durf bijna niet meer te gaan slapen. Ben nu 3 keer naar therapie geweest voor me gevoel is alleen maar zwaar en word niet minder.Ik weet niet hoelang die therapie wel niet gaat duren? pff zie niet zitten om jaar in therapie voor dit te zitten. Mijn gevoelens gaan alle kanten op....

Gast

Bericht door Gast » 01-09-2013 11:34

ik wil je sterkte wensen.
volgens mij doet therapie vrij lang.

ik heb heel lang therapie gehad, alleen kon ik er niks mee
nu zit ik ook is herbeleving en angsten en mijn lichaam dwingt mij om iets te doen want het schakelt mij uit.
sinds 3 maanden ga ik naar een therapeut en die zegt heel eerlijk dat ze wil proberen om het nog leefbaar te maken voor mij als is het maar voor 25%
dan ben ik tevreden. omdat het te lang en te heftig is geweest.

maar weet wel als je kan praten over vroeger dat het na een tijd minder heftig wordt.

willy

Jess
Berichten: 320
Lid geworden op: 25-08-2013 15:19

Bericht door Jess » 01-09-2013 13:15

Ook ik wil jouw sterkte wensen jij zal ook net zoals ik hard nodig hebben.Je bent dus vrij lang in therapie geweest maar is dat dan wel een jaar geweest of langer? ik voel me gewoon onveilig overal pff liefst blijf ik heel dag in huis maar ja frisse neus halen is ook soms niet verkeerd. Hoop voor jouw dat nieuwe therapie helpt want herbelevingen zijn echt geen pretje heb elke nacht!

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 02-09-2013 15:01

Hoi Jess,

Het is namelijk zo dat wat jij mee gemaakt heb misschien ook heel lang met je mee gedragen heb. En tja dat kost tijd om te verwerken, gun je ook die tijd. Vaak werk het niet zo van even snel en klaar. Was dat maar zo. Dus heb geduld en het is zwaar maar je komt er uiteindelijk wel.

sterkte,
Sofie
Leven is meervoud van lef

Jess
Berichten: 320
Lid geworden op: 25-08-2013 15:19

Bericht door Jess » 03-09-2013 09:45

Ja dat klopt is ook al heel erg lang dat ik met me mee draag en voelt wel of ik het veel eerder had moeten vertellen aan iemand maar ik durfde niet.

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 09-10-2013 22:50

Hey Jess,

Weet je, door bij dit topic iets te schrijven, heb je al een beetje verteld wat er is gebeurd. Dat is een stapje. Je bent nu hiervoor in therapie en dat is ook een stapje en waarschijnlijk zelfs meerdere.
Kon ik maar zeggen dat het over een jaar klaar is. Helaas werkt dat niet zo. Neem er alsjeblieft de tijd voor en blijf stapjes zetten. Dan ga je vooruit...

Lieve groet,

Monique
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Jess
Berichten: 320
Lid geworden op: 25-08-2013 15:19

Bericht door Jess » 12-10-2013 08:40

Hallo Monique,

Ja daar heb jij gelijk in blijf stapjes vooruit zetten alleen voor me gevoel gaat gewoon te langzaam maar dat moet ook want anders kan ik geen plekje geven.

Groetjes van Jess

pink
Berichten: 45
Lid geworden op: 29-09-2013 20:45

Bericht door pink » 11-11-2013 21:58

het komt vast met kleine stapjes, die voor jou soms als een reuzensprong voelen... Neem je tijd, je mag schrijven maar moet niet.
hoe lang th. duurt... daar is denk ik geen gemiddelde voor... Hangt af van jou, je th peut, hoe eea aanslaat...
Ken het gevoel dat je beschrijft, dat alles muurvast zit maar he tegelijkertijd wel wil praten... Het komt, echt... maar daar verandert dat nare gevoel v nu niet mee hè...

Als ik jn 2006 geweten had in 2013 nog steeds bezig te zijn.... dan was ik er nooooiiiitttt aan begonnen... maar nu terugkijkend kan ik wel zeggen, het was het waard....

Plaats reactie

Terug naar “Verkrachting”