Rustig...


Hier kun je gewoon over leuke dingen met elkaar hebben. Of gewoon over het weer. Luchtige onderwerpen dus.
Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Rustig...

Bericht door Danique » 15-12-2013 16:53

... Wat jammer dat het zo rustig is op het forum :(
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

bibith
Berichten: 400
Lid geworden op: 18-01-2013 18:09

Bericht door bibith » 16-12-2013 13:06

Ja is het ook maar is nu even niet anders Danique
Het is denk ik voor iedereen een drukke en toch ook moeilijke tijd
Voor mij in ieder geval wel
Deze maand mag van mij linea recta naar de prullenbak
5 dec jak 6 dec jak 25/26 jak 31dec jak 1 jan nog eens jak
die data's echt ben al blij 2 kwijt 2"verplichtingen "minder
En er zijn gewoon weinig mensen op het moment
Ook dat speelt mee
Volgende maand zal het wel weer levendiger worden hier ( denk ik )

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 16-12-2013 16:42

Het is ook begrijpelijk in deze maand. Het is druk door al die dagen en dat hakt er emotioneel ook in. Heb de posting ook zeker niet gedaan om te zeuren, maar vind het gewoon zo jammer.
Was zelf erg actief de laatste tijd en dan komt er gewoon weinig reactie. Dan ga ik gelijk weer aan mezelf twijfelen enzo.

Deze maand moeten we gewoon ff door, gelukkig zijn we al over de helft. :?

Groeten
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

runtogain
Berichten: 404
Lid geworden op: 03-06-2012 14:33

Bericht door runtogain » 16-12-2013 18:48

Rustig inderdaad, lastige periode. De 1 heeft dan juist meer behoefte aan contact op het forum de ander heeft even wat meer afstand nodig om de periode door te kunnen komen. Blijft lastig..

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 17-12-2013 20:14

Ik loop hier ook steeds tegenaan. Ik weet dat we het allemaal erg zwaar hebben in therapie nu. Daarom ben ik ook wel eens een paar dagen afwezig. Verder krijg ik soms weinig reactie op wat ik schrijf bij meerdere topics.
Maar, de reacties die ik wel krijg, zijn heel waardevol en voel ik me door gesteund. Het is nu eenmaal ook een klein groepje dat echt actief is. Blijven schrijven en reageren denk ik, de reacties komen vanzelf.

Weet je waar ik aan moest denken. Seksueel misbruik zit nog zo in de taboesfeer. Alles is geheim en er mag niet over gesproken worden. Er wordt niet begrepen dat de verwerking jarenlang duurt en dat het zo zwaar is. De gevolgen worden ook niet begrepen. Eenzaamheid en alleen zijn is er mee verbonden. Waarom zijn we hier op het forum niet open. Waarom is alles anoniem? Ik zou willen dat ik jullie echt kende. Dan zijn we meer een lotgenotengroep dan we nu zijn.
Tja, dat is wat ik hierover denk en voel...
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 18-12-2013 21:46

Dat ben ik zeker met je eens Monique. De reacties die er zijn doen mij ook altijd goed. Misschien dat ik het er daarom ff moeilijk mee had. Veel posten en geen reacties voelt gelijk als een teleurstelling en heb dan veel twijfel aan mezelf (ligt aan mij hoor).
Maar vandaag was er een hele lijst met nieuwe berichten, dat deed me gelijk weer goed.

Ik blijf gewoon posten en reageren, komt vanzelf weer goed en iedereen moet dit ook doen als het gemeend is en goed voelt. Lukt het een tijdje niet, is dat heel begrijpelijk, zeker deze maand.

Groeten
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 18-12-2013 22:49

Lieve Danique en Monique,

Begrijp jullie reactie's heel goed, ben zelf ook wat afwezig sorry, maar lukte even niet. En op het moment heb ik ook weinig energie om overal op te kunnen reageren.

Over elkaar beter leren kennen, dat zou ik ook leuk vinden. Zit soms te denken om een meeting of zo iets te organiseren ergens.
Want inderdaad waarom zo anoniem en zo zwijgzaam. Er is taboe maar ook angst. En het is soms ook erg pijnlijk allemaal, maar we zijn op het forum inderdaad om te praten en voor elkaar te zijn.

Ik vind het ook erg jammer dat veel leden niets van zich laten horen. Ik probeer ook via mail of prive bericht de stille leden te vragen wat ze willen. En van sommige begrijp ik dat ze het zwaar hebben of druk met school enz. Maar ja blijft het moeilijk vinden. Als ik van sommige leden niets meer hoort verwijder ik diegene ook. Niet omdat ik boos of krengerig ben of zo. Maar gewoon omdat dit geen lees forum is maar een actief forum. Je kan niet voor elkaar zijn als we iedereen ons mond houden.
Maar ik merk dat ik het wel moeilijk vind. Want wil ook niemand kwetsen of dwingen enz.

Dus ik let er wel wat op.

Ben wel blij dat jullie het aankaarten.

Groetjes,
Sofie
Leven is meervoud van lef

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 22-12-2013 20:53

Sorry, nu ben ik ff "rustig" op het forum.
Helaas is m'n schoonvader weer opgenomen in het ziekenhuis en we hebben echt een paar lange en zware dagen achter de rug.
Hoe het verder gaat is nu ook nog niet in te schatten, maar het ziet er niet positief uit.

Vandaar dat ik er nu niet zo veel ben. Zodra ik wat tijd heb tussendoor zal ik proberen berichtjes te lezen en wat te schrijven.

Ik wens jullie allemaal veel sterkte de komende dagen!!

Groeten
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 22-12-2013 22:35

Ik wens je heel veel kracht en sterkte toe Danique.

Liefs,

Monique.
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

bibith
Berichten: 400
Lid geworden op: 18-01-2013 18:09

Bericht door bibith » 23-12-2013 08:57

Heel veel sterkte Danique
Hoop dat het snel weer beter gaat

Liefs Belinda

Plaats reactie

Terug naar “Praat Paal”