trauma behandeling

Vragen of je verhaal kwijt of je eventuele hulp of therapie.
Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 05-05-2014 08:11

Wow, twee jaar...dat is wel heel bizar!
Ik hoop voor jou op die drie maanden!!

Sterkte...
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

bibith
Berichten: 400
Lid geworden op: 18-01-2013 18:09

Bericht door bibith » 17-05-2014 13:24

Ik moest de uitslag even laten inwerken en nog dreunt hij na
Ik heb een gecompliceerde meervoudige ptts'sen
Heb er een paar dus dat ook nog
Maar de hoofddiagnose is ook heftig
Ik dissocieer in zeer ernstige mate
Ik ben me hier niet van bewust ,het brengt me wel in rare situaties dat zeker
We moeten wel eerst aan de dis werken omdat ik niet bij mijn gevoel kan
Ik schakel dit uit of ik ga ergens anders heen of wat dan ook maar mag niet naar de pijn van de dingen die gebeurt zijn
Ik moet helaas wel 2 jaar wachten op behandeling omdat in heel Nederland hun de enige afdeling zijn die dit behandelen
Ik ga wel met spv´er en hoofdbehandelaar beginnen aan het voorwerk
Er wordt intensief samengewerkt met de afdeling en haar en hoofdbehandelaar
Dus ik benut die 2 jaar wel goed
En wat misschien gebeurt is dat er mensen zijn die particulier gaan omdat 2 jaar lang is
Ik heb daar het geld niet voor anders zocht ik wel een goede therapeut
Maar wat ook is voor mijn complexe vorm van dis en van dis weten ze nog niet zoveel
Het komt voor maar hoe echt goed te behandelen zijn ze nog aan het uitzoeken
Ik weet wel dat ik een paar jaar onder de pannen ben
En dat maakt me een beetje moel mismoedig een hele boel beetjes eigenlijk
Loop eigenlijk met ziel onder de arm omdat 2 jaar zo lang duurt en ik nu verder wil
Ik wil leven en niet meer overleven meer vraag ik niet
2 lange jaren wachten nog ze zullen eeuwen duren dat weet ik nu wel al

silvia wild rose 77
Berichten: 351
Lid geworden op: 04-03-2015 17:04

Bericht door silvia wild rose 77 » 12-03-2015 07:59

Hoi Bibith,

heftig zeg meid... heb je nu de juiste therapie?
jammer van die wachtlijsten.. :(

liefs silvia

bibith
Berichten: 400
Lid geworden op: 18-01-2013 18:09

Bericht door bibith » 13-03-2015 10:32

Dank je voor je vraag Silvia

Ik heb maandag goed nieuws gekregen. :)
Maar zal beginnen bij begin. Ik krijg therapie voor de dis . Die gaat volgende week beginnen .
En gelukkig ben ik weer beter . Ik heb ruim 12 weken met een longinfectie op bed gelegen en mijn gezondheid is heel slecht dus dat kon er ook nog wel bij. ]
e zijn voor intake bij mij thuis geweest want kon de deur niet uit. Zie er wel tegen op om er heen te gaan maar er zijn geen mannen in de groep daar ben ik zo blij om . Dat is echt een pak van mijn hart. Maar het goede nieuw is en daar ben ik wel helemaal blij om ik ben met mijn behandeling begonnen nu in het Jelgerhuis . Ik hoef geen 13 maanden meer te wachten :)
Ik wacht nu op een nieuwe behandelaar en dan ga ik echt aan het werk. Dus hoera voor mij en pech voor een ander die op de lijst staat en die dus moet wachten.
Ik kreeg dit aangeboden voor de dis omdat ik flipte een paar maanden terug in de ah omdat een man zijn hand op mijn schouder legde. Sindsdien durf ik niet meer naar de winkels en gaat de fluitketel aan als er maar een man neigt om mijn veilige zone in te gaan.
En het dissociëren is behoorlijk verergert en dat was voor mijn behandelaar van de gzz reden om aan de bel te trekken bij het jelgerhuis en advies te vragen en zo ben ik daar weer terecht gekomen . Ze hadden 2 therapie soorten. Een met een grote groep waardoor ik mogelijk dieper zou komen en meer hulp nodig zou hebben maar wel op den duur er wat aan zou kunnen hebben of deze die ik nu krijg en gelukkig is het deze geworden.
Voor nu is er heel veel spanning voor dinsdag want we zitten in een kleine kamer . Ik vind het moeilijk als mensen binnen mijn veilige zone zitten. Ik kan vrouwen wel makkelijker hebben maar het kan wel fout gaan. Dus zie er wel tegenop.

silvia wild rose 77
Berichten: 351
Lid geworden op: 04-03-2015 17:04

Bericht door silvia wild rose 77 » 13-03-2015 17:00

Hoi, lieve bibth,

Jammer zeg dat je zo ziek bent geweest,

Wel fijn om te lezen dat je eindelijk de nodige hulp krijgt aangeboden, :)
Jeetje wel vervelend en uitputtend denk ik die Dis,

Meid je hebt ook lang moeten wachten, Soms moet je durven aan jezelf denken de wereld is nu eenmaal zo,

Fijn dat je een groep krijgt zonder mannen,

Heb ook even groep's therapie gedaan valt wel mee... tuurlijk neemt dat angst met zich mee en ja je durven blootstellen is soms héél lastig,

Maar je kan er ook heel veel steun uit halen en je mag ook luisteren naar andere mensen... zonder dat je direct in het diepe moet springen
dat is mijn ervaring toch!

veel succes voor dinsdag!
en laat weten hoe het geweest is als je wil?
Fijn weer wat van je gehoord te hebben :)

liefs silvia

bibith
Berichten: 400
Lid geworden op: 18-01-2013 18:09

Bericht door bibith » 19-03-2015 10:38

Dank je Silvia voor je vraag
En ja dis is uitputtend en vooral ook omdat je soms op de raarste plaatsen uit komt en niet weet hoe je daar gekomen bent en dan is dit het meeste simpele stukje uitleg.

Maar nu de therapie, dat was pittig dinsdag. Was alleen voorstellen enzo maar het was wel spannend en een hoop stress .
Maar was wel fijn is dat ik niet de enige ben die van de wereld is en dat er dingen zijn die herkenbaar zoals niet lief mogen zijn voor jezelf of jezelf mogen troosten.
Pfft gaat heel wat worden die 9 x die ik nog heb. Maar ik weet waar ik het voor doe en dat is wel de motor die mij stuurt en waardoor ik het ga proberen vol te houden.
Plus ik werd gisteren gebeld door de spv ér die ik heb bij de dis dat ik boven aan de lijst stond :shock: zomaar ineens ??? en er is een behandelaar voor me.
Het gaat nu ineens allemaal wel heel snel moest ff naar lucht happen gisteren dat ik het hoorde. Maar godzijdank daar ben ik heel erg blij om is het een vrouw want leg een man maar eens uit wat je voelt , dat kan ik niet 1,2,3 .
Ik heb wel een psychiater die ik na lange tijd vertrouw maar die ik ook niet alles vertel en zeker het gedeelte van mijn jeugd en mannen nee dat kan ik niet aan een man kwijt dus gelukkig een vrouw en hopelijk een waar ik mee overweg kan . Want daar ben ik ook best wel complex in mensen vertrouwen dat is zo moeilijk , als ik geen klik heb bij de eerste keer dan komt hij ook niet dus ik duim dat hij er wel is.
Met mijn huidige spv'er heb ik hem niet dus sjucht die denkt dat ze meelevend enzo is en die is zeer zakelijk dus .
( ik heb op dit moment er twee ,een van de behandeling die ik al jaren volg en een bij het jelgerhuis)
Ik ben blij dat ik aan de beurt ben maar het is wel heel erg eng en ik weet ook dat ik een lang traject in ga en dat ik niet met 1 jaar klaar ben .
Hoop op een fijne samenwerking maar weet dat het ggz nog wel voor de gewoonte heeft om mensen te wisselen en hoop daar niet teveel mee te maken te krijgen want dat komt de behandeling niet ten goede. Maar eerst maar het telefoon gesprek afwachten vanmiddag en dan verders kijken.
Maar ben heel blij dat ik geen jaar meer hoef te wachten dat lucht echt enorm op.

silvia wild rose 77
Berichten: 351
Lid geworden op: 04-03-2015 17:04

Bericht door silvia wild rose 77 » 19-03-2015 19:11

hoi,bibith

ja het gaat wel razend snel zo te lezen..., begrijp dat het dubbel moet voelen voor jou.. aan de ene kant opgelucht en aan de andere kant..
Wat beangstigd..., nu begint het pas hé!

Knap dat je het dinsdag zo goed hebt gedaan..., naarmate de tijd vordert zal het wel natuurlijker aanvoelen..,en je jezelf ook meer bloot kunt mag geven,
Fijn dat je zoveel herkenning vind..,

Succes met je nieuwe therapie en therapeute die binnenkort opstart..,
Ik hoop dat je een blijvende therapeute hebt..., ja wisselen van therapeute is altijd zo naar...,
Ik hoop dat het nu wel klikt is zo belangrijk...

Knap gedaan meid hoor..., wens je veel succes en toe en laat wat weten hoe het voelt met je nieuwe therapeute en therapie als je wil?

Veel succes meid!

liefs silva

bibith
Berichten: 400
Lid geworden op: 18-01-2013 18:09

Bericht door bibith » 25-03-2015 17:24

Gisteren voor het eerst bij de nieuwe behandelaar geweest en het viel mee. We gaan eerst andere onderwerpen doen voordat we gaan beginnen aan de moeilijke dingen. Ze wil eerst dat we een band opbouwen voor we echt naar het deel gaan waar een stopverbod voor staat. Ze is een aardig zachte vrouw en ik hoop dat ze blijft want ik denk dat ik met haar wel er ga komen in de toekomst weet niet zeker nog de eerste keer is moeilijk maar heb wel een klik.
Het was voor mij een opluchting dat ik die klik wel voelde en dat ik dacht van dat ik het wel kon met haar maar heb dat niet gezegd tegen haar.
We doen de dingen met mini stapjes zodat ik het kan behappen en niet over spoelt raak door dat wat er gebeurd is.
Wat wel iets was waar ik van opkeek en daar denk ik nog steeds over na dat die stemmen die ik naar de andere kant van de wereld wens , ze zei dat ze van cliënten had gehoord dat die je eigenlijk beschermde tegen wat er gebeurd is en ik had zo iets van ja dat zal wel. Ik vind ze hinderlijk vervelend ze zijn er als ik migraine heb ook . Maar wat wel waar is als ik naar de herinnering toe wil dan verbieden ze dat en doe ik het ook niet zomaar er heen gaan . Ik moet daar wel over na denken dat wel . Het houd me wel bezig dat wel degelijk. Worden pittige gesprekken elke week dat is zeker . Maar ik wil leven en niet overleven wat ik nu al heel erg lang doe zo lang dat ik de jaren eens meer niet wil tellen.
Ik hou jullie op de hoogte .

silvia wild rose 77
Berichten: 351
Lid geworden op: 04-03-2015 17:04

Bericht door silvia wild rose 77 » 25-03-2015 17:31

Hoi, Belinda

Wat fijn zeg dat je zo een lieve vrouw getroffen hebt.. waar het mee klikt;
Ja eerst moet er een soort vertrouwensband zijn..

Is makkelijker om je dan open te geven te vertellen etc..

Stapje per stapje..., Ja het zal zeker nog wel moeilijk worden....,

Maar het belangrijkste is.. nu dat je hulp hebt..., begin met kleine stapjes de rest komt nog wel niet vooruitlopen op de feiten!

Veel succes meid ben oprecht blij voor je!

liefs silvia

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 26-03-2015 16:18

Hoi Belinda,

Fijn dat je die klik heb met die nieuwe behandelaar. Ook al gaat het wel een tijdje kosten voordat er vertrouwen kan ontstaan denk ik. Maar geef het de tijd. Fijn dat zij die ruimte ook aan je geeft. Echt super.

Je komt er zeker!

Sterkte
Groetjes,
Sofie
Leven is meervoud van lef

Plaats reactie

Terug naar “Hulp/therapie (verborgen)”