trauma behandeling

Vragen of je verhaal kwijt of je eventuele hulp of therapie.
bibith
Berichten: 400
Lid geworden op: 18-01-2013 18:09

trauma behandeling

Bericht door bibith » 06-02-2014 13:32

Ik werd gisteren gebeld door de afdeling trauma behandeling of ik vandaag om 9 uur kon
En ik kon maar was wel in paniek want dacht dat Froukje mijn svp "er niet mee kon
Maar god zij dank ze kon mee en dat was maar goed ook
Het heeft 3 uur geduurd was lang maar ik heb meerdere trauma's
En ik dacht dat ik niet leed aan dissociatie maar het gebeurde meerdere keren tijdens het gesprek zodra we bij pijn kwamen was ik weg.
Ze vroeg me nadat ze mijn aandacht weer had of ik wist wat ik gezegd
En ik antwoordde nee dat ik het niet wist en toen zei dat ik dus dat dat deed was me niet bewust ervan
Het zit diep en ja dat weet ik heel diep
Ik ga nu de tred molen in met allerlei onderzoeken om te kijken hoe of wat de behandeling wordt
Maar Froukje moet zolang die onderzoeken lopen mijn svp'er blijven omdat ik die hard nodig heb.
Dat is een groot lichtpunt even dat ik wel nodig heb.
Het duurt nog zeker 3 maanden voor ik meer weet.
Maar er zit een heel groot nadeel nu nog aan de behandeling start pas als tegen zit over 2 jaar zolang is de wachtlijst als ik ambulant kom
Dat was wel even slikken
Ben nu zo ver dat ik het aan durf en dan nog zo lang wachten
Maar zie wel eerst maar de tredmolen door
Maar ben nu een wrak nu alles op moest rakelen dat is echt heftig
Die pijn en verdriet
Ik hoop dat ik dan maar intern kom dat het dan sneller word de behandeling
Ik heb 5 ptts dus aardig wat om mee aan de slag te gaan
Ik moet me nu maar over geven weinig andere keuze
Ik wacht nu maar af en laat maar even over me heen komen

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 06-02-2014 19:20

Heftig zeg. Maar wel heel dapper van je.
2 jaar is best lang ja. Wat gaan ze nu onderzoeken? de vorm van behandeling die bij jou past??

Sterkte!
Sofie
Leven is meervoud van lef

bibith
Berichten: 400
Lid geworden op: 18-01-2013 18:09

Bericht door bibith » 06-02-2014 21:04

Ja ze gaan kijken hoe of wat
Moet 2 dag delen vragen lijsten in vullen en gesprekken hebben
Erg spannend heel erg spannend allemaal
Hoop niet dat ik intern moet (daar is wel over gesproken vandaag ) want ja dan zit ik met Sjors en Catootje die kan ik nergens brengen
Maar zie wel eerst maar die dagdelen doen

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 06-02-2014 22:04

Pittig hoor, maar wat goed dat dit allemaal in werking is gezet.
Het is zeker heftig als je dan alles moet vertellen en dat straks ook weer die vragenlijsten en gesprekken. Maar wel goed om te onderzoeken welke therapievorm het beste bij je past. Dat is wel erg belangrijk.

Blijf wel bij jezelf en denk vooral met ze mee, geef aan wat jij prettig vind en wat je zou willen bereiken. Niet alleen zij hebben een stem in dit hele traject, maar jij ook!!

Veel sterkte met alles.

Liefs
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 09-02-2014 00:31

Dit klinkt heel zwaar. Wel dapper van je dat je het aangaat.
Ik wil je heel veel kracht en sterkte toe wensen.

Liefs,

Monique.
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

bibith
Berichten: 400
Lid geworden op: 18-01-2013 18:09

Bericht door bibith » 22-03-2014 13:04

Ik ben deze week echt compleet tot op het bot ondervraagd. Zo heftig heb ik de vragen nog niet gehad . Ze wilde weten hoe ik ben opgegroeid hoe mijn ouders waren en ook of ik dis heb . Ik ben emotioneel kapot
Vooral omdat ik dacht dat ik niet mishandelt was op sommige vlakken ik heb veel verstopt heel veel en het is eruit gekomen. Er moest een nieuwe diagnose komen nu die komt er wel uit dat is zekers. Ik heb zo een 12 vragenlijsten zelf ingevuld en dan die hun nog hebben gedaan met me.
Echt heftig. Het doet pijn als je toe moet geven dat je niet alleen lichamelijk mishandelt bent maar ook geestelijk .Ik heb beide met de mantel der liefde bedenkt en grotendeels ontkent . En nu niet meer. Ik heb nooit door gehad van dat ik dis heb omdat ik er nooit aandacht voor had maar ik doe het zeer vaak een zeer groot deel van de dag om de werkelijkheid niet te hoeven zien om de pijn niet te hoeven voelen van veel dingen. ik heb meer ptts'en . Helaas ik wou dat het er maar 1 was dan was de behandeling ook niet zo moeilijk. Ze denken dat het een gecompliceerde ptts met persoonlijkheidsstoornis is met nog wat voetnoten erbij . Ik hoor het wel. Het duurt ongeveer een week tot anderhalve week voor ik er weer wat van hoor. Vind niet erg dat het nog even duurt ik moet even bijkomen van dit. Want het heeft me al aardig wat slaap gekost. Wat wel fijn was Froukje belde om half 6 gisteren en die is nog langs geweest in haar vrije tijd en die heeft me even opgevangen en ja de nieuwe Mariëlle heet ze was ook mee , ze vroeg of dat goed was, ze hadden het erover gehad en dit leek hun wel een goed idee en ik vond goed dus ze kwamen en ze zijn even geweest. En dat was goed. Ik ben voor nu op echt op ik ga weer terug naar bed want dit vergt echt heel veel meer als dat ik van d e te voren had kunnen denken en beseffen .

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 23-03-2014 01:28

Wat goed dat je het nu gaat toelaten. Hoe zwaar het ook is. Hoe veel het ook is.
Rust maar goed uit lieve Belinda. Altijd overleven is uitputtend en dat ga je merken als je traumabehandeling krijgt. Neem alle rust die je nodig hebt!

Heel veel sterkte!!!

Liefs,

Monique
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 23-03-2014 18:00

Hoi Belinda,

Wel heel heftig allemaal waar jij nu mee bezig bent en wat allemaal naar boven komt, wel goed dat je goede begeleiding bij hebt.
Vind het heel goed en dapper van je dat je toch een beetje onder ogen probeert te komen het is ook niks niks wat we hebben meegemaakt en dissociëren is ook je overleving geweest uit die nare periode.
Het is even heel moeilijk maar met de juiste hulp kom je er zeker. Dus geef de hoop nooit op en schrijf van je af als het je helpt. Ik denk aan je!

Groetjes,
Sofie
Leven is meervoud van lef

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 24-03-2014 11:07

Hey Belinda,
Wat heftig waar je allemaal doorheen gaat en vooral dat er zoveel naar boven komt door alle vragen en gesprekken. Je krijgt wel ff wat voor je kiezen.
Wat fijn dat je goed wordt opgevangen en dat de diagnose nu wordt aangepast. Het zijn maar titeltjes, maar die zijn helaas nodig om de juiste therapie te kunnen krijgen.

Ik wens je ontzettend veel kracht en sterkte toe.

Liefs
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

bibith
Berichten: 400
Lid geworden op: 18-01-2013 18:09

Bericht door bibith » 03-05-2014 16:39

Vandaag kreeg ik de brief eindelijk binnen
De 13 krijg ik de uitslag en dan hoor ik welke behandeling ze in gaan zetten
Omdat het nogal gecompliceerd lag duurde het even
Dus mij benieuwen hoop dat ik snel met de juiste therapie kan starten
Ook zijn er wachtlijsten de kortste 3 maanden en de langste 2 jaar
Dus afwachten maar zit niks anders op maar hoop uiteraard dat het de 3 maanden is .

Plaats reactie

Terug naar “Hulp/therapie (verborgen)”