krijg een andere svpér

Vragen of je verhaal kwijt of je eventuele hulp of therapie.
Plaats reactie
bibith
Berichten: 400
Lid geworden op: 18-01-2013 18:09

krijg een andere svpér

Bericht door bibith » 26-01-2014 18:02

sinds 2 weken weet ik dat ik een andere ggz verpleegkundige krijg voor de gesprekken
Ze zijn weer aan het reorganiseren bij het ggz dus daar ben ik de dupe van
En nu net nu ik binnenkort ga beginnen met de trauma behandeling.
Ik heb 5 ptts'sen waar ik mee aan de slag ga stuk voor stuk.
En Froukje zou me daar bij helpen.
Ik vertrouwde haar en dat heeft lang geduurd omdat ik bang ben voor mensen.
Nu moet ik aan 2 mensen wennen en dat is heftig heel heftig.
Maar ik weet gewoon niet wat ik nu moet doen weet geen raad met mezelf.
Ik ben niet gehecht want ik hecht niet aan mensen , maar ik mag Froukje en vertrouw haar.
En dat is het gewoon en dat klote ggz doet gewoon maar.
Ik weet dat ze mij langzaam aan overhevelt het kan nog wel een half jaar duren maar dan nog vertrouw ik die nieuwe niet snel.
Omdat ik door wat er allemaal in mijn leven is gebeurd ik te zwaar beschadigt ben
Ik vertelde Froukje nog geen eens alles omdat ik niet bij de ergste pijn kan komen omdat dat veilig weg gestopt is.
Zie er tegen op dinsdag neemt ze de nieuwe mee.
Is wel een vrouw een man zou ik nooit kunnen die vertel ik echt niks over mijn verleden .
Ik weet dat het moet maar als ik buiten de ggz kon dan deed ik dat
Maar dat kan niet weet het allemaal ff niet meer
Ben de route even helemaal kwijt

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 26-01-2014 22:27

Lieve Belinda,

Als ik lees wat je schrijft, lijkt het erop dat je in paniek bent. Ik moet dan altijd weer op mijn adem gaan letten. Ik ken jouw situatie niet. Ik weet wel hoe belangrijk vertrouwen is. Daarom kan ik me wel een beetje voorstellen hoe moeilijk deze situatie voor jou is.
Ik weet hoe ik zelf van te voren al van alles bedenk in mijn hoofd. Ik weet niet of jij dat ook doet? Het lijkt er wel op. Ik zou willen zeggen, wacht eerst die dinsdag eens af. Je geeft zelf aan de ggz nodig te hebben. Ik weet dat het moeilijk is. Maar, misschien is ze wel heel aardig en valt het mee. Dat hoop ik in ieder geval voor je.
Sterkte.

Liefs,

Monique.
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 27-01-2014 13:38

Lieve Belinda.
Wat moeilijk dat je nu weer nieuwe gesprekpartners krijgt, net nu er vertrouwen is. Dit is erg moeilijk en kan me goed voorstellen dat je van slag bent.
Probeer er toch met goede moed in te stappen en ik hoop dat je eerste gesprekken goed verlopen. Geef het een kans en als het echt niet lukt, is er misschien nog wel een ander die je wel kan helpen.
Het kost mij ook altijd veel tijd om iemand echt te vertrouwen en ben nu pas na 9 maanden echt over m'n trauma's aan het vertellen.

Ik wens je veel sterkte, zal aan je denken morgen.

Groeten
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

bibith
Berichten: 400
Lid geworden op: 18-01-2013 18:09

Bericht door bibith » 28-01-2014 16:00

Dank jullie voor lieve en vooral opbeurende woorden
Ze helpen zo
Het is zo fijn om begrip te krijgen

Froukje vond het toch beter nog even te wachten met de nieuwe
Ik was nog te heftig in mijn reacties erover.
Over 2 weken proberen we het opnieuw ze komt er dan het laatste stukje bij gewoon op de koffie.
Dat maakt het wat minder beladen voor mij
Het is gewoon moeilijk om iemand in huis te hebben iets wat mijn veilige veste is .
En dan moet ik praten over dingen die prive zijn zeer prive en dat kan ik niet met iemand die ik net ken daar doe ik net als jullie een poos over
Een hele lange poos.
Er is teveel gebeurd en ook vandaag moest ik over wat anders hebben wat eruit moest .
Ik mail veel en dat helpt en in die mail stond iets wat vandaag besproken moest worden vond Froukje.
En dat gaf veel lucht dus dat is fijn.
Ik probeer het gewoon over 2 weken weer .
Op een bepaald moment lukt het wel
We hebben de tijd dus daar ben ik blij om

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 30-01-2014 21:34

Dat doet ze dan wel heel goed. Ze geeft je wel de ruimte en de tijd om rustig te wennen.
Dat is mooi. Fijn dat je ook mag mailen. Ik weet hoe fijn dat is. Mij helpt het ook.

Liefs,

Monique.
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 31-01-2014 22:17

Lieve Belinda.
Goed om te lezen dat je tijd en ruimte krijgt om te wennen aan een nieuwe begeleider. Het kost ook tijd om weer vertrouwen te krijgen en goed dat die ruimte en tijd ervoor is.

Liefs,
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 06-02-2014 11:53

Hoi Belinda,

Wel heel fijn dat je de ruimte krijgt, en wat ontzettend moeilijk dat je een nieuwe gaat krijgen die je nog niet vertrouwd terwijl je eindelijk die huidoge kan vertrouwen en al bij traumaverwerking ben beland. Is best heftig allemaal. Maar ben blij dat het alles rustig aan wordt gepakt.

Wens je heel veel sterkte,
Sofie
Leven is meervoud van lef

bibith
Berichten: 400
Lid geworden op: 18-01-2013 18:09

Bericht door bibith » 06-02-2014 13:36

Dank je Sofie
Het duurt nu nog even voor ik afscheid ga nemen
Omdat het even niet mag
Ben er niet rouwig om
De stap die ik moet nemen is heftig
Ik ben blij dat ze dit nog moet begeleiden want met die nieuwe zie ik dit niet zitten
Ze kunnen nu zoveel nog zeggen bij de ggz maar ze mogen geen opdrachten van psychologen van trauma teams negeren
Dus Froukje was ook wel even opgelucht dat ze dit nog wel even verders mag begeleiden
Maar weet dat ze we gaat dat is onvermijdelijk
Maar ze is heel belangrijk even voor dit proces
Dus ben even opgelucht

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 06-02-2014 19:17

Hoii Belinda,

Fijn zeg dat ze toch blijft en jou in je proces mag begeleiden en je niet halverwege moet stoppen. SUPER!!!
Kan me voorstellen dat je nu wat opgelucht ben, ook al weet je ook dat ze wel zou vertrekken, maar in jouw moeilijke proces is ze wel voor je.
En dat is goed.

Sterkte!
Sofie
Leven is meervoud van lef

Plaats reactie

Terug naar “Hulp/therapie (verborgen)”