Schematherapie

Vragen of je verhaal kwijt of je eventuele hulp of therapie.
Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 29-09-2013 16:24

Wat mij betreft Runtogain is het juist fijn als zoveel mogelijk leden deel nemen aan het gesprek. Hoe meer zielen, hoe meer steun en advies, zoals dit boek. Dus geen sorry hoor ;)
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

runtogain
Berichten: 404
Lid geworden op: 03-06-2012 14:33

Bericht door runtogain » 29-09-2013 18:48

Hallo Danique en Monique Amber,

Ja jullie hebben gelijk, weet niet hoe het kwam maar voelde me een beetje bezwaard om "in te breken" in het gesprek.
Heb me zelf ook via internet wat verdiept in schematherapie &kwam uiteindelijk bij het boek uit. Heb het gekocht. Heb er hier en daar wat uit gelezen, vooral de thema's die voor mij van belang zijn. Merkte dat ik bepaalde opdrachten die erin staat ook wel eens van mijn peut gekregen heb. Hoewel het erg praktisch is, ben er nog niet echt serieus mee aan de slag geweest. We zijn eerst met andere dingen bezig op het moment. Ik wil altijd overal wel aan beginnen. Maar ben inmiddels zover dat ik me in weet te houden. Het resulteert er alleen maar in dat ik alles maar half doe en daardoor niet echt verder kom. Kan me beter concentreren op 1 ding en dat grondig/ goed doen. Ik ga zeker nog bezig met het boek (soms ook met mn peut) alleen nu even niet. Je kunt ook recensies over het boek lezen op bv bol.com, wie weet heb je er wat aan!

Groetjes,
Runtogain

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 29-09-2013 20:16

Goed zo, stapje voor stapje Runtogain. Wel weer herkenbaar allemaal.
Ik deed ook altijd teveel tegelijk en niets deed ik goed of kwam af.
Nu probeer ik het ook per dag en projectje te bekijken. Alle andere ideeen schrijf ik nu op m'n wensenlijstje, dan kan ik het later gaan oppakken.

Groeten
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

Jess
Berichten: 320
Lid geworden op: 25-08-2013 15:19

Bericht door Jess » 29-09-2013 20:31

Wat zijn jullie ver in die therapie :shock: ik ben voor me gevoel wel iemand die nog maar al maanden bezig is aan worstelen met van alles en ben zo bang dat ik lang therapie nodig ga hebben en ben al aardig tijdje in therapie voor me gevoel schiet ik niks meer op om te gaan daarheen :? hadden jullie dat gevoel ook dat je leeg was maar daarna dacht ik sta weer op zelfde punt als daarvoor?

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 29-09-2013 22:24

Hey Jess.
Vat mee hoor hoe ver ik ben, dit is in m'n leven de 4e keer professionele hulp en begin nu pas met de erkenning en verwerking van m'n trauma's.
Maar kan het soms ff van een afstandje bekijken....
Of dat morgen ook zo is, dan heb ik weer een sessie met peut dus duik ik er weer vol in.

Neem de tijd die je nodig hebt, wat voor jou (en iedereen hier) belangrijk is qua therapie, hoe lang het ook duurt!! Ik ben voorlopig ook nog lang niet klaar.

Groeten
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

Jess
Berichten: 320
Lid geworden op: 25-08-2013 15:19

Bericht door Jess » 30-09-2013 10:50

Hallo Danique,

Is dat dan de 4e keer therapie dat je weer onder behandelig ben van therapeut? mijn trauma's zijn zo diep weg gestopt dat ik ze maar moeilijk kan vertellen pff. Dat van afstand bekijken en vertellen dat herken ik net of mij niet is overkomen. En er vol in duiken kon ik dat maar dan zou ik meteen opgelucht gevoel hebben en dat heb ik nu niet elke keer als ik ga dan denk ik had ik maar dit of dat gezegd pff. Ho vaak ga jij dan naar de therapie? ik zie elke keer weer tegen op om er heen te gaan die therapie maar kwestie van doorzetten heb lange weg nog te gaan vrees ik.

Groetjes van Jess

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 30-09-2013 17:13

Jess schreef:Hallo Danique,

Is dat dan de 4e keer therapie dat je weer onder behandelig ben van therapeut? mijn trauma's zijn zo diep weg gestopt dat ik ze maar moeilijk kan vertellen pff. Dat van afstand bekijken en vertellen dat herken ik net of mij niet is overkomen. En er vol in duiken kon ik dat maar dan zou ik meteen opgelucht gevoel hebben en dat heb ik nu niet elke keer als ik ga dan denk ik had ik maar dit of dat gezegd pff. Ho vaak ga jij dan naar de therapie? ik zie elke keer weer tegen op om er heen te gaan die therapie maar kwestie van doorzetten heb lange weg nog te gaan vrees ik.

Groetjes van Jess
Herkenbaar Jess, ik vind het ook heel erg moeilijk en zie er ook elke keer tegen op. Sterkte!
Leven is meervoud van lef

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 30-09-2013 17:17

Hoi Danique,

Ja stapje voor stapje kom je er zeker. En het is inderdaad heel erg dat ons dit is aangedaan en we zo lang voor moeten door vechten om weer bij ons zelf te komen en verder te kunnen gaan met ons leven. Maar we komen er wel!

En Runtogain. Geen sorry hoor en bedankt voor je tip.
Leven is meervoud van lef

Jess
Berichten: 320
Lid geworden op: 25-08-2013 15:19

Bericht door Jess » 30-09-2013 18:13

Sofie schreef:
Jess schreef:Hallo Danique,

Is dat dan de 4e keer therapie dat je weer onder behandelig ben van therapeut? mijn trauma's zijn zo diep weg gestopt dat ik ze maar moeilijk kan vertellen pff. Dat van afstand bekijken en vertellen dat herken ik net of mij niet is overkomen. En er vol in duiken kon ik dat maar dan zou ik meteen opgelucht gevoel hebben en dat heb ik nu niet elke keer als ik ga dan denk ik had ik maar dit of dat gezegd pff. Ho vaak ga jij dan naar de therapie? ik zie elke keer weer tegen op om er heen te gaan die therapie maar kwestie van doorzetten heb lange weg nog te gaan vrees ik.

Groetjes van Jess
Herkenbaar Jess, ik vind het ook heel erg moeilijk en zie er ook elke keer tegen op. Sterkte!
Ja dat blijft bij mij een obstakel dat ik elke keer tegen op zie. Jij ook heel veel sterkte.

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 30-09-2013 21:05

Lieve dames, morgen geef ik ff een reactie.
Nu gesloopt na weer een sessie vandaag.

Groeten,
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

Plaats reactie

Terug naar “Hulp/therapie (verborgen)”