einde van therapie

Vragen of je verhaal kwijt of je eventuele hulp of therapie.
Plaats reactie
wie?
Berichten: 1062
Lid geworden op: 17-05-2011 14:07

einde van therapie

Bericht door wie? » 12-10-2012 09:49

Vraagje:

Ik denk wel dat de meesten hier op het forum nog wel in therapie zijn.
Maar ik zou graag jullie mening. Over wanneer je denkt/'weet' (weet je nooit echt denk ik) dat je klaar bent om met therapie te stoppen. Omdat ik niet echt van plan ben om eeuwig in therapie te blijven en omdat ik (weer eens) wil stoppen.
Wat moet er minimum bereikt zijn zeg maar.

Merciekes
Wie?
Rode tranen die me doen herinneren wat ik probeer te verdringen.
Rode tranen om te vergeten, de fragmenten uit mijn verleden.

Gast

Bericht door Gast » 12-10-2012 15:06

Lieve Wie?
lijkt me een moeilijke vraag zeg
Volgens mij gaat het niet om het aantal jaren maanden of wat dan ook.
Als jij je er klaar voor voelt
Of is het miss ik kom toch niet vooruit met therapie ik stop beter?

Minumuum tja als je je verleden op een of andere manier toch wat kan loslaten en als je er geen gevolgen meer van ondervindt zoals je zelf pijn doen etc....

Tja nu volgens mijn peute laat je mensen pas los als ze denkt dat je zelf verder kunt miss eens met je peute bespreken?
Begrijp je wel dat je niet eeuwig wilt gaan denk ik soms ook wel.
Ergens voel ik nog wel hoe zeer ik het nodig heb
Spin je miss niet teveel vast op het termijn ik denk dat het uiteindelijk wel duidelijk wordt en nu hebben sommige mensen ook meer tijd nodig en andere minder dat is allemaal heel gericht op de persoon

overweeg je om te stoppen?
Liefs Silvia

runtogain
Berichten: 404
Lid geworden op: 03-06-2012 14:33

Bericht door runtogain » 14-10-2012 20:07

Als jij het vertrouwen hebt dat je het zelf aan kunt en zeker weet dat je niet in de problemen komt als je stopt! & Als het niet als doel heeft om voor je verleden of je problemen (bv moeilijke dingen die je ervaart in de relatie met je peut of op andere gebieden in je leven) weg te lopen.
Dan denk ik dat het goed is om te stoppen (evt tijdelijk).

wie?
Berichten: 1062
Lid geworden op: 17-05-2011 14:07

Bericht door wie? » 17-10-2012 20:55

Dank jullie wel voor jullie reacties.

Nee, het is niet zo dat ik overweeg om te stoppen. Maar het is wel iets wat me momenteel bezig houd. Wanneer ben je klaar om te stoppen want het is niet dat het ooit 'over' zal zijn. Je verleden zal altijd aanwezig blijven.

Dus ben gewoon benieuwd hoe je weet/aanvoelt of je er klaar mee bent...
Moeilijk.

Wie?
Rode tranen die me doen herinneren wat ik probeer te verdringen.
Rode tranen om te vergeten, de fragmenten uit mijn verleden.

Gast

Bericht door Gast » 17-10-2012 21:00

Lieve Wie?
neen over zal het jammer genoeg nooit zijn maar ik denk wel dat je aanvoelt wanneer je er stabiel genoeg voor bent.
Nu ja wil echt niet cru doen ofzo maar ik denk zolang je automutlatie doet het niet verstandig is om te stoppen snap je?
kan even duren allemaal ik denk als je stabiel bent tuurlijk je verleden zal altijd wel ergens een invloed op je leven hebben.. maar als je die dingen anders kan verwerken
liefs Silvia en goed dat je nog therapie wilt blijven volgen

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 18-10-2012 10:19

Hoi Wie?,

Is ook best wel een moeilijke vraag, op dit moment zou ik het ook niet zo goed weten. Het liefst hoop ik miss wel dat ik er helemaal geen last van zou hebben en verder kan met een gelukkig leven zonder aan het verleden te denken. Maar ik denk dat dit niet gaat lukken.
Want inderdaad het verleden blijft wel.

Misschien is het als het je niet zo ontzettend pijn meer doet. Als je er niet meer overspoeld door wordt?

Ik weet het eigenlijk ook niet precies.

Maar wel een goede vraag.

Liefs,
Sofie
Leven is meervoud van lef

Plaats reactie

Terug naar “Hulp/therapie (verborgen)”