Therapeute's die je troosten met knuffels

Vragen of je verhaal kwijt of je eventuele hulp of therapie.
Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 09-10-2013 11:13

In mijn vorige therapie kreeg ik één keer een knuffel. Ik vond dat heel fijn en voelde me er veilig door. Het was ook heel verwarrend voor me. Ik ben altijd en overal op zoek naar die veiligheid en warmte die in een knuffel zit. Dan wil ik echt wegkruipen bij iemand. En dat is in de therapie niet de bedoeling denk ik. Hierna deed ze het nooit meer. Dat vond ik heel moeilijk en begreep ik ook niet. Uiteraard durfde ik daar niet naar te vragen.

Bij mijn psychologe nu kom ik nog niet zo lang. Ik heb één keer moeten huilen. Toen kreeg ik de doos met tissues en dat voelde heel kil en afstandelijk. Ik denk dat ik graag een hand op mijn rug zou hebben dat geruststellend streelt om te troosten. Een knuffel is te verwarrend. Dan zou ik weer wegkruipen en die aandacht zoeken die ik zo gemist heb in mijn leven.

Lieve groet,

Monique
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Gast

Bericht door Gast » 09-10-2013 14:19

Hoi, Monigue,

Ja begrijp je hoor , Merk wat je zegt, als je eenmaal een knuffel hebt gehad wil je misschien meer en meer en dat kan idd verwarrend zijn,

omdaar nog grenzen in te trekken, kan het snel te worden tja nu net mijn probleem :oops:

Al vind ik dat alles je huilt je peute je wel mag troosten hoeft niet per se met een knuffel, wat strelen over je rug ofzo kan ook al heel veel betekenen maar niet troosten vind ik idd wat kil

Kan je erover praten met je peute? dat je je zo voelt?

Liefs Silvia

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 09-10-2013 14:28

Ha ha, ja daar zeg je iets moois. Ik denk dat ik daar prima over zou kunnen praten met haar. Maar, dat is zó éng!!! Maar, ik mag alles mailen. En ik wilde haar toch al gaan mailen over overdracht. Dus het is wel heel goed om hier ook over te vertellen. Dank je! Ik heb hier altijd zo mee geworsteld. ..
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Gast

Bericht door Gast » 09-10-2013 17:30

Graag gedaan meid,



Sterkte met je worsteling succes met mailen laat je wat weten hoe het gesprek of de mail is verlopen?

Liefs Silvia

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 11-10-2013 18:42

Hey Silvia,

Ik heb het aan mijn psychologe gemaild en dit is wat ze antwoordde:

Ik begrijp dat je troost nodig hebt, dat mag, dan ben je niet ziek in je hoofd en het is terecht dat je aandacht wilt. In sommige gevallen zal ik je echt wel troosten, maar dat is voor mij ook een gevoel. Mensen leren bij mij om te voelen, te huilen en uiteindelijk ook zichzelf te troosten. En een enkele keer zal ik je even vasthouden of een knuffel geven. Dat is echter een gevoel, dat voelt alsof ik dat echt even moet doen. Daaromheen doe ik dat eigenlijk niet vaak. Dus het is nooit persoonlijk, het is nooit een afwijzing als ik dat niet doe. Als je behoefte hebt aan een knuffel, mag je dat altijd zeggen, dan krijg je die absoluut.

Dit is ook een fijn antwoord, maar wel wat moeilijker. Ik denk dat ik hier nog in moet groeien, dat ik hier mee moet leren omgaan. Ik vraag me af of ik ooit om een knuffel durf te vragen? Nu vind ik dat echt nog supereng!

Liefs,

Monique.
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Gast

Bericht door Gast » 11-10-2013 19:22

Hoi Monigue,

Wat is je peute eerlijk zeg meid niet veel peute geven zo dingen toe.

IK kan haar ook wel begrijpen, als mensen niet graag getroost willen worden ofzo is het ook moeilijk voor haar,

Ze kan het best miss vragen als het mag
Wel fijn dat ze ze meedenkt en open is

Het is ook een kwestie van vertrouwen ben je lang in therapie bij haar?

Je hebt echt een hele goede peute meid succes ermee

liefs Silvia

Plaats reactie

Terug naar “Hulp/therapie (verborgen)”