wie?: vertrouwen

Vragen of je verhaal kwijt of je eventuele hulp of therapie.
Plaats reactie
Gast

wie?: vertrouwen

Bericht door Gast » 17-05-2011 15:07

Geplaatst: Za feb 26, 2011 20:38 Onderwerp: vertrouwen

--------------------------------------------------------------------------------

ik heb een vraagje ivm vertrouwen van je therapeut.

Hoe lang duurde het bij jou om je therapeut te vertrouwen? Is het uiteindelijk gelukt? En wat heb je daarvoor gedaan? Zijn er tips die kunnen helpen?? Of vertrouw je hem/haar nog steeds heel moeilijk?

Ikzelf heb al een aantal therapeuten "versleten" om het zo te zeggen. Ben nu aan nr 4 aanbeland....
Momenteel ben ik bijna 3 jaar (wekelijks) bij mijn huidige therapeut in behandeling en ondervind nog steeds moeilijkheden om alles te zeggen en om te vertrouwen... dat maakt me heel triest en eigenlijk een beetje wanhopig. (heb eigenlijk zelf geen vertrouwen/hoop meer dat het ooit zal beteren)
Zeker na een onderbreking van één of meerdere weken valt het me heel zwaar om weer vertrouwen te krijgen en om over gevoelige onderwerpen te spreken.

Hoe ervaren jullie de gesprekken met je therapeut??

thanx
_________________
Veel redenen om te praten
maar nog meer redenen om te zwijgen.

Gast

Bericht door Gast » 17-05-2011 15:07

Geplaatst: Za feb 26, 2011 23:08 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Lieve Wie? ik heb hier ook niet zo direct een pasklaar antwoord op
vertrouwen moet natuurlijk ook groeien en er moet ook een bepaalde klik zijn tussen jou en je therapeute is namelijk ook een soort van intimiteit
ja bij mij is het groeit ik ben nu al zeer lang bij deze therapeute is mijn enigste eigenlijk geweest maakt de band natuurlijk sterker
veel schrijven heeft me geholpen naar en ze heeft mijn vertrouwen ook gewonnen door lieve dingen aan me te zeggen en soms door de sessie's heen eens te bellen als ik het moeilijk had

ze zei dat ze me graag had en dat ze blij was als ik er kwam en dat ik altijd op tijd kwam etc enzo is mijn vertrouwen gegroeid
schrijf je wel eens of mail je zegt ze lieve dingen tegen je?
is belangrijk dat je haar vertrouwt durf je meer te zeggen
hoewel het ook moeilijk blijft om bepaalde dingen te vertellen soms
sterkte ermee weet niet zoveel als je er wat mee bent
miss kan je dat aanhalen met je therapeute
liefs Silvia
_________________
So vulnerable like a rose I'm but the dorns bite
and hide my vulenerability when I'am afraid

Gast

Bericht door Gast » 17-05-2011 15:08

Geplaatst: Vr mrt 04, 2011 23:43 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Lieve Wie? Hoe is de relatie tussen jou en je therapeute momenteel gaat het als wat beter ermee?
liefs Silvia
_________________
So vulnerable like a rose I'm but the dorns bite
and hide my vulenerability when I'am afraid

Gast

Bericht door Gast » 17-05-2011 15:09

Geplaatst: Zo apr 10, 2011 06:16 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Lieve wie?,
Hm, dit vind ik een moeilijke kwestie..
Weet je therapeute dat je het moeilijk vind om haar te vertrouwen?

Ik kan je helaas niet veel hulp bieden vanuit mijn eigen ervaringen. Ik ben namelijk na 1,5 jaar bij een therapeute ook overgestapt naar anderen, maar niet door gebrek aan vertrouwen maar door de overstap van ambulant naar opnames/deeltijd. Dus sorry..

Weet jij wat het maakt dat je hen/haar niet durft te vertrouwen? Voel je dat zelf goed aan of weet je dat eigenlijk gewoon niet?

Maar zoals ik ook al eerder vroeg is het wel belangrijk dat je peut hier van weet want zolang zij er niet van weet, kan er ook weinig veranderen?

Liefs en succes,
honeybee
_________________
life's not a fairytale

Gast

Bericht door Gast » 17-05-2011 15:10

Geplaatst: Ma apr 11, 2011 08:00 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

oeps foutje... Ik ben daar 2 jaar in therapie en geen 3 jaar.

Vertrouwen ligt heel moeilijk.
Ik denk:
- angst om afgewezen te worden door iemand die me beter leert kennen
- schaamte om wie ik ben / wat ik doe ...
- ex therapeut die me letterlijk in de steek heeft gelaten
- ... nog redenen die ik zelf niet weet waarschijnlijk

Die zaken zijn al ooit wel eens besproken maar helpen me niet echt verder om wel te vertrouwen. Lieve dingen worden er niet echt gezegd en tussen de sessies bellen durf ik niet en heb geen mail adres...
Soms denk ik dat het helemaal geen zin meer heeft als ik nu nog geen vertrouwen heb....

groetjes
_________________
Veel redenen om te praten
maar nog meer redenen om te zwijgen.

Gast

Bericht door Gast » 17-05-2011 15:11

Geplaatst: Za apr 30, 2011 15:58 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

ik heb vorig gesprek een brief durven afgeven zonder al te veel censuur. Normaal gesproken is er heel veel censuur. Dus het is een stap in de goede richting ... alleen voelt het zo niet aan.Voel me er absoluuuuuuut niet beter door! Wat ik allemaal voel weet ik niet maar nu vind ik mezelf een aansteller. Hoe heb je in hemelsnaam die brief kunnen afgeven! En denk dan van: wat moet ze nu niet van me denken? Ik schaam me dood ik durf haar niet meer onder ogen komen de volgende keer....

hulp ik wil die gevoelens helemaal niet meer!!!
_________________
Veel redenen om te praten
maar nog meer redenen om te zwijgen.

Gast

Bericht door Gast » 17-05-2011 15:11

Geplaatst: Zo mei 01, 2011 18:37 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Lieve wie?,
Er is wel degelijk een reden geweest dat je in het vorige gesprek de brief wél aan haar gaf. Het is namelijk een stapje in de goede richting, al voelt dat nu niet helemaal meer zo, ergens heb je er zelf ook even achter gestaan.
Want heel diep van binnen mag je van jezelf misschien wel geloven dat ze weet wat er in je om gaat. Dat is verschrikkelijk eng maar wel een belangrijke stap in het accepteren van hulp en het vertrouwen dat daar bij komt kijken.

Waarom schaam je je precies? Waar schaam je je voor?
Ik wil je nog even meegeven dat niks wat jij schrijft raar is. Het zijn jouw gedachten, en wie is zij of ik of wie dan ook om daar aan te twijfelen? Jouw gedachten zijn jouw gedachten en die zijn niet raar of gek of fout.

Wanneer is je volgende afspraak?

Liefs, honeybee
_________________
life's not a fairytale

Gast

Bericht door Gast » 17-05-2011 15:11

Geplaatst: Ma mei 02, 2011 10:10 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Dank jullie voor jullie reacties!

Ik ga bijna wekelijks op gesprek bij een therapeut/psychiater. Bijna omdat er ook wel eens een week is dat ik niet kan gaan door mijn werk of als er vakantie gepland is door de therapeut.....

Later meer want ik moet nu gaan werken.

groetjes,
_________________
Veel redenen om te praten
maar nog meer redenen om te zwijgen.

Gast

Bericht door Gast » 17-05-2011 15:12

Geplaatst: Zo mei 08, 2011 14:27 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Ondertussen natuurlijk al weer een gesprek gehad.
Natuurlijk ook gehad over de brief en wat het met me achteraf deed ...
Maar toen ik vertelde dat ik toch nog blij was dat er dingen niet in stonden moest ze lachen.
Begrijp eigenlijk niet waarom

Voel me zoooo stom!!
_________________
Veel redenen om te praten
maar nog meer redenen om te zwijgen.

Gast

Bericht door Gast » 17-05-2011 15:12

Geplaatst: Di mei 10, 2011 07:28 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Lieve wie,
Je hoeft je echt niet "stom" te vinden.Volgens mij kent je terapeute je een beetje beter dan dat jij denkt.Ik moest ook even glimlachen toen ik volgende zin las:"......vertelde dat ik zo blij was dat er dingen niet in stonden...". Ik herken dat goed. Heb je het gevoel dat je haar teveel heb laten weten? En dat er eigenlijk nog veel meer is dat je wil delen met haar, maar dat je dat nog niet durft.Zo ervaar ik dat toch vaak bij mezelf.
En ik vind het moedig dat je een brief stuurde. Ik durf zoiets nog niet.
Liefs
Arlette

Plaats reactie

Terug naar “Hulp/therapie (verborgen)”