dagboek

Hier kun je je eigen dagboekje bij houden.
secretgarden
Berichten: 45
Lid geworden op: 29-11-2013 07:48

11/12/2013

Bericht door secretgarden » 11-12-2013 14:18

Nét terug van psychologe.
Heb met haar mijn eetprobleem besproken en vandaag is toch weer duidelijk geworden dat ik veel emoties afblok en/of niet uit.
Ik weet zélf niet wanneer dit begonnen is maar geef idd toe dat ik verstandelijk over alles van mijn verleden kan praten,maar emotioneel er dan héél weinig bij voel.(afgeblokt)
Ook bij haar. :?
Heb als opdracht meegekregen om te proberen bewuster bij mijn emoties stil te staan en niet direct in het verstandelijke te schieten maar weet absoluut niet hoe ik hier aan moet beginnen want vele processen lopen onbewust en automatisch.
En ik laat ook bijna geen emoties meer binnenkomen: mijn cliënten hun vriendschap en appreciatie voel ik niet meer...de liefde en vriendschap van mijn metekindje en haar broertje komt niet helemaal meer binnen..
herkent er iemand dit...? :(

secretgarden
Berichten: 45
Lid geworden op: 29-11-2013 07:48

Bericht door secretgarden » 11-12-2013 14:20

beste sofie en danique,

bedankt voor jullie reactie!
doet me echt goed om te weten dat ik (spijtig genoeg) niet alleen ben.

liefs
tinne

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 11-12-2013 14:41

Helaas ben je niet alleen Tinne, maar het is wel prettig hier herkenning te vinden.
Je afgeblokte gevoel is iets waar ik nu ook erg mee bezig ben. Ik kan m'n emoties gewoon uitzetten, m'n trauma parkeren zeg maar.
Het lukt me ook steeds niet goed bij m'n gevoel te komen en ben daar druk mee bezig.

Heeft jouw peut ook tips gegeven hoe je dit moet gaan proberen? Daar ben ik wel benieuwd naar. Zelf probeer ik het met muziek, maar ook dat lukt niet altijd.

Groeten
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 12-12-2013 00:43

Mijn psychologe zegt dat contact met je gevoel maken begint met diep ademen. Ademen tot onder in je buik. Want daar zit je gevoel, daar zit wie je bent. En daarbij dan een warme kruik op je buik leggen. Iedere dag op nieuw en meerdere keren per dag. Ik doe dit nu al drie maanden. En ik voel zoveel pijn, verdriet, verwarring en angst en regelmatig ook schaamte. En deze week voor de tweede keer boosheid.
En ook een paar keer per dag even niks doen en bewust voelen wat je voelt en waar je dit dan voelt in je lichaam.
Dit is heel zwaar, maar het werkt en daar gaat het om...

Ik heb nu vooral bij het middageten geen trek. Dan lukt het wel om cornflakes te eten. Verder eet ik wel en heb ik ook last van emotieeten. Ik heb dan ook morbide obesitas. Zo waardeloos...

Ik bewonder je vechtlust Tinne!

Lieve groet,

Monique.
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

secretgarden
Berichten: 45
Lid geworden op: 29-11-2013 07:48

Bericht door secretgarden » 12-12-2013 09:18

bedankt Monique voor je tips!
Ik ga ze zeker toepassen.
En idd danique..ik kan dat ook.Puur verstandelijk (over)leven(terwijl ik altijd e gevoelsmens ben geweest want ben hoogsensitief)...vroeger kon ik ng dissociëren maar dat afweermechanisme is ondertss afgebouwd.
Mijn psychologe heeft gisteren niet echt tips gegeven maar ik was van plan om deze week idd heel bewust met mijn emoties bezig te zijn.Af en toe stilstaan bij de emoties en ze proberen te voelen en toe te laten.
Wat voel ik...klopt dit gevoel...mag dit gevoel er zijn etc..
Het enige wat ik al 12j voel is angst...angst is mijn basisgevoel maar de rest van emoties kan ik niet (meer) goed thuis brengen.
Gisteren moest ik even huilen bij haar (3sec) maar tranen waren weeral direct weg .
Blijkbaar heb ik een heel fort a beschermings-en afweermechanismen opgebouwd.
Proberen stapje per stapje terug af te breken...
Mijn eten lukt al iets beter ,mede dr de medicatie maar vb dinsdag kwam ik thuis van werk en was ik super-misselijk van al de prikkels van heel de dag (ik noem dat 'in overdrive zijn') met het gekende gevolg voor mezelf.(braken)
Volgens psychologe komt dit ook doordat er zoveel emoties binnenin zitten die er niet uit kunnen/mogen
.Ze zei dat ik het moest bezien als een psychologische schoonmaak van het lichaam..
Daarmee hoop ik,als ik mijn emoties wat meer kan toelaten , voelen en zo verwerken ik minder last zal hebben van misselijkheid en geen hongergevoel te hebben!
Alleszins,doet me wél deugd om te weten dat ik niet alleen ben in dit proces en dat het herkenbaar is voor anderen.
Voel ik me iets minder éénzaam!
Heel veel sterkte a iedereen!

liefs
tinne

Jess
Berichten: 320
Lid geworden op: 25-08-2013 15:19

Bericht door Jess » 12-12-2013 12:50

Hallo Tinne,

Wou even laten weten dat ik het gelezen heb reageer er later wel even op als je goed vind.

Groetjes van Jess

secretgarden
Berichten: 45
Lid geworden op: 29-11-2013 07:48

Bericht door secretgarden » 13-12-2013 14:33

Hoi jess :)

Tuurlijk vind ik dat goed!
Op jouw tijd en jouw tempo ;)

liefs
tinne

Jess
Berichten: 320
Lid geworden op: 25-08-2013 15:19

Bericht door Jess » 13-12-2013 16:59

secretgarden schreef:Hoi jess :)

Tuurlijk vind ik dat goed!
Op jouw tijd en jouw tempo ;)

liefs
tinne
Gelukkig maar dat je er begrip voor hebt :P

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 14-12-2013 23:57

Goed om te lezen dat je je iets minder eenzaam voelt.
Hoe zwaar iedereen het ook heeft, hoe moeilijk het ook is om het uiteindelijk toch allemaal zelf te moeten doen, hier vind je toch mensen die dezelfde strijd voeren.
Soms schrijft iemand iets waarbij je denkt, zo voel ik het ook, maar had die juiste woorden nog niet gevonden.
Of gewoon herkenning, dat heb ik ook, zo voel ik het ook.

Hoop dat je na regelmatig schrijven toegang krijgt tot het hele forum. Helaas is het op dit moment niet zo druk hier, maar wordt vast wel weer beter.

Wens jou ook veel sterkte met alles en we komen elkaar hier wel weer tegen.

Groeten
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 18-12-2013 14:43

Hoe is het nu met je Tinne? Lukt het een beetje om contact met je gevoel te maken?

Lieve groet,

Monique.
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Plaats reactie

Terug naar “Dagboeken (verborgen)”