dagboek

Hier kun je je eigen dagboekje bij houden.
secretgarden
Berichten: 45
Lid geworden op: 29-11-2013 07:48

dagboek

Bericht door secretgarden » 04-12-2013 08:19

4/12/2013

Het gaat al enkele weken niet zo goed met mij emotioneel.
Ik voel me gespannen,kan bijna niet eten (geen hongergevoel) en voel me neerslachtig.(terwijl objectief eindelijk alles ok gaat in mijn leven!)
Volgens psychologe zou ik terug last hebben van mijn depressie :(
Gisterenochtend opgestaan zo misselijk als iets en direct moeten overgeven.
Dan maar naar werk gebeld en naar huisdokter.
Huisdokter heeft mij een week rust voorgeschreven ALS ik haar beloofde me niet op te sluiten in mijn veilig huisje en heeft mijn medicatie verhoogd.
Ik slaap veel (eigenlijk veel te veel).
Het klinkt stom maar ik denk dat ik 'voelbare 'liefde mis.Heb wél veel vrienden en vriendinnen doch voel ik me vaak éénzaam.
Volgens psychologe komt dit doordat ik me emotioneel niet kan hechten..
Ach..proberen vandaag goed vr mezelf te zorgen dr oa gezond te eten.Zal al een hele opgave zijn maar moet me lukken!

Gast

Bericht door Gast » 04-12-2013 15:14

Klinkt inderdaad als een depressie.
Niet zo gek dat je dan veel wilt slapen.
Heb je iets of iemand die je kan wat kan afleiden of opvrolijken?
Crea hobby, leuke film of boek.
Of een vriendin die het accepteerd als je een keer niet vrolijk en gezellig doet maar waar je gewoon even wat tijd mee kan door brengen.
Ik ging film kijken of puzzelen.maar ook erg veel slapen.
Uiteindelijk ben ik opgenomen om even uit terusten.
En dat hielp.
Maar voor iedereen is het anders.
Het is niet makkelijk.maar geef niet op
Neem de tijd om teherstellen en gun jezelf de tijd.
Het gaat met vallen en opstaan.maar stukje bij beetje veranderen er dingen

secretgarden
Berichten: 45
Lid geworden op: 29-11-2013 07:48

Bericht door secretgarden » 04-12-2013 18:09

Hey 2sweet

bedankt vr je reactie!
ja,ik probeer af te spreken zoals komend weekend maar toch voel ik me soms dan ng eenzaam..
ik probeer oplossingen te zoeken zoals mijn gedachten corrigeren ,mezelf afleiden maar tis moeilijk.
wat ook niet onbelangrijk is,is dat ik al 1,5 j verliefd ben maar dat het niet kan tss ons en geraak mr niet over dat gevoel hoe hard ik me ook probeer Open te stellen vr anderen.dat maakt mij ook verdrietig laatste tijd.
Alleszins,heb vandaag toch goed vr mezelf gezorgd.

ja,dit proces gaat echt met vallen en opstaan,he!ben in 2006 ook e jaar opgenomen geweest..daarna ng geregeld gevallen,maar k sta telkens weer op want we hebben maar 1 leven en kan elke moment gedaan zijn zoals mijn ervaring mij geleerd heeft. ondanks alles wat er gebeurd is wil ik maar 1 ding: gelukkig zijn met mezelf en van elke dag genieten!
En ook al voel ik het mssch nu even niet,ik wil en zal er terug staan.Ze krijgen mij er niet onder!
nogmaals bedankt vr je reactie en tips!

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 04-12-2013 18:27

Hey Tinne,

Ik wil je even laten weten dat ik het gelezen heb.
Goed van je dat je je vechtlust behoudt.

Sterkte
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 06-12-2013 10:54

Hoi Tinne,

Lees nu pas je bericht en vind het heel goed dat je hoe moeilijk je nu ook hebt voor jezelf toch goed probeert te blijven zorgen. Lijkt me ook heel moeilijk om verliefd te zijn op iemand waar je toch geen relatie mee kan krijgen. (als ik het goed begrepen hebt iut jouw verhaal)
Ja iemand vertrouwen is heel moeilijk, en hechten is ook lastig als je dat als kind niet kon.

Wens je heel veel sterkte!
Groetjes,
Sofie
Leven is meervoud van lef

secretgarden
Berichten: 45
Lid geworden op: 29-11-2013 07:48

Bericht door secretgarden » 07-12-2013 11:15

7/12/2013

We zijn enkele dagen verder en het gaat al iets beter.
Heb gisteren bevestiging gekregen dat ik op 6 februari mag beginnen met mijn opleiding tot zorgkundige en kijk daar wel naar uit.
Mijn gedachten wat verzetten,nieuwe doelen..kan enkel goed doen a mijn zelfvertrouwen!
Wat ik wél opmerk is dat ik laatste tijd terug énorm misselijk ben en mijn eten daardr niet zo goed gaat. (heb in 2006 eetstoornis gehad puur door de stress en sindsdien heb ik er een gevoeligheid voor ontwikkeld)
Ik verplicht mezelf om te eten (al is het soms niet veel) maar moet wel motillium innemen want anders gaat het écht niet.
Ik vraag me af wat mijn lichaam hiermee wil zeggen op het moment...
Misschien teken dat er ng vele gevoelens binnen in zitten die er (letterlijk) uit moeten..?
heeft er iemaand hier ng last van?

liefs
secretgarden (tinne)

bibith
Berichten: 400
Lid geworden op: 18-01-2013 18:09

Bericht door bibith » 07-12-2013 12:32

Hoi Tinne

Ik eet al heel lang niet of weinig
Ik heb de prikkel niet en vind niet belangrijk en ja word misselijk van
Ik krijg nu drinkvoeding die ik gek genoeg niet als eten zie
Ik moet hier wel in omdat ik dus diabeet ben
We gaan eerst aan andere problemen werken voor we aan het eten gaan werken
Maar ik zou naar de huisarts gaan en overleggen en anders een dietiste omdat je toch wel moet eten.
Goed dat je een opleiding gaat doen
Kan je je gedachte even ergens anders hebben
Succes alvast
ik heb vroeger in een ver verleden ;-) zorg opleidingen gedaan
en ja heb het te gek gevonden

Groetjes Belinda

secretgarden
Berichten: 45
Lid geworden op: 29-11-2013 07:48

Bericht door secretgarden » 07-12-2013 19:33

Hoi Bibih,

Ik herken het spijtig genoeg! Totaal geen hongergevoel hebben ,zélfs geen smaak.
Vanmiddag met vriendin buiten geweest en iets gaan drinken en rond 14u besefte ik dat ik ng niets gegeten had dus heb mr spaghetti besteld.
Helft heb ik opgekregen omdat ik mijzelf verplicht heb. :(
heb in 2006 ook lang nutrion moeten drinken,bijvoeding.Was het enigste dat ik toen binnen hield.
Maar drinkvoeding is idd geen échte voeding hé..
Ik probeer er controle over te hebben en mezelf te verplichten te eten maar tevens ben ik bang dat ik terug naar af ga qua gewicht en eetpatronen.
Ben écht aan ' t vechten!
Ja,ik heb komende week donderdag terug afspraak met huisdokter! Ben er voorbije week bijgeweest en zij wilde mij opvolgen.Is écht een goeie huisarts!
Tof dat jij ook e zorgopleiding hebt gedaan!! :)
Momenteel valt het me even zwaar om te zorgen voor anderen omdat ik het even zelf moeilijk heb,maar is eigenlijk het liefste wat ik doe! :)
Jij ook héél veel sterkte met je eetpatroon hé ! Zal zéker niet gemakkelijk zijn ,zeker omdat je dan ng eens diabeet bent.Ik kan uit alles kiezen..,zou ik al blij met moeten zijn! ;)

liefs tinne

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 08-12-2013 16:18

Hoi Tinne,

Ik kan er op her moment weinig over kwijt, maar wil je even zeggen dat jij niet de enige ben. Ik heb ook moeite met eten, ook geen hongersgevoel en verplicht mezelf wel tot eten. Want mag echt niet meer afvallen. Maar het is en blijft hier zo ook een soort van strijd. Ook omdat ik moeilijk aankom maar eerder door stress afval.

sterkte,
Sofie
Leven is meervoud van lef

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 10-12-2013 09:43

Hey Tinne.
Wat goed dat je een dagboekje begonnen bent en ik wil je even sterkte wensen. Ik hoop dat je voor jezelf een patroon kan vinden om toch een paar keer per dag goede voeding binnen te krijgen. Wellicht kan een dietiste je hierbij helpen.

Groeten
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

Plaats reactie

Terug naar “Dagboeken (verborgen)”