Danique's Dagboek

Hier kun je je eigen dagboekje bij houden.
Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 23-02-2014 17:32

Hey lieve Danique,
Hoe is het nu met jou?
Is het gelukt om de twee brieven aan jezelf te schrijven?
Ik denk dat zoiets ook heel confronterend is, of niet?

Liefs,

Monique.
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Jess
Berichten: 320
Lid geworden op: 25-08-2013 15:19

Bericht door Jess » 25-02-2014 14:13

Wat fijn dat je weer beter bent die griep heb je behoorlijk te pakken gehad en hopelijk lukt allemaal met therapie ook?

runtogain
Berichten: 404
Lid geworden op: 03-06-2012 14:33

Bericht door runtogain » 26-02-2014 21:47

Lukt het een beetje met het schrijven van de brieven? Weet uit ervaring hoe zwaar/ moeilijk dat kan zijn. Hopelijk valt het een beetje mee voor je.

Liefs,
Runtogain

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 03-03-2014 11:53

Hallo allemaal.
Door de griep en een drukke week ben ik weer bij met lezen en probeer zoveel mogelijk te reageren.

Na de griep stond mijn agenda vol met afspraken mbt werk, onderzoeken en re-integratie. Dat moet er toch ook weer een keertje van gaan komen...
Vind het erg lastig omdat het veel tijd kost en ik deze liever stop in mijn therapie, maar het geeft ook weer energie als je goede gesprekken hebt gehad.

Qua brieven schrijven gaat het nu aardig. De eerste brief heb ik vorige week voorgelezen en besproken en ben nu met de tweede brief bezig voor morgen. Het is erg zwaar om naar mijn eigen jeugd terug te stappen. Daar zit erg veel woede en verdriet, maar gelukkig voel ik dit nu steeds beter en kan ik soms zomaar even huilen. Kleine stapjes vooruit dus.
Naast het misbruik wordt ook duidelijk dat ik als klein meisje weinig warmte en liefde heb gehad van thuis en ik daardoor altijd aandacht zocht/zoek van andere. Het verklaart waarom ik nu niets kan zonder bevestiging en goedkeuring van anderen en dat ik altijd wil presteren, zodat mensen mij zien. Dit is een diep gevoel van binnen die ik als klein meisje altijd heb gemist.

Voel me dus nog erg verdrietig, maar weet dat ik hier doorheen moet om verder te komen. Hoop dat het me morgen lukt de brief voor te lezen.

Liefs
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 05-03-2014 15:45

Is het gelukt om de brief voor te lezen?

Wat fijn dat je nu al af en toe kan huilen. Voelen is belangrijk...

Je bent weer toe aan werken zie ik. Dat is fijn voor je, denk ik. Veel succes daarmee!

Liefs,

Monique
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 20-03-2014 01:10

Hoe is het nu met jou?
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 23-03-2014 18:15

Hoi Danique,

Je bent goed bezig zeg! Hoe moeilijk het ook is. Is het gelukt met de tweede brief. En van bevestiging zoeken bij andere herken ik ook heel erg. Maar dat gaat steeds beter eigenlijk bij mij want kan ook zien dat ik soms iets goed gedaan hebt en ook al komt er kritiek ik hou dan vast dat ik het kan. Ipv mijn oude gedachten van zie je nu wel ik kan niks.

Sterkte verder!
Groetjes,
Sofie
Leven is meervoud van lef

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 24-03-2014 10:37

Hallo lieve allemaal.
Alweer veel te lang geleden dat ik heb geschreven, sorry dat ik niet zo actief ben op dit moment.
Ben erg druk nog met m'n sessies. Heb de 2 brieven geschreven en besproken wat veel inzicht heeft gegeven in mezelf. Daar ga ik de komende weken mee aan de slag.

Ook heeft m'n vader weer contact gezocht via mail en dat blijft toch allemaall erg verwarrend. Heb hem maar gevraagd wat hij verwacht van ons contact, want ik heb inmiddels m'n verwachtingen aardig bijgesteld. Het blijven zoeken naar de juiste aandacht van mijn ouders is nutteloos, want zij gaan toch niet veranderen. Daar ben ik me inmiddels van bewust en het voelt goed dat ik daar wat afstand van kan nemen.

Morgen heb ik weer een sessie, dan ga ik m'n laatst bewaarde trauma bespreken. Zal wel erg heftig worden.

Ga nu ff verder lezen hier op het forum....

Liefs
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 24-03-2014 11:51

Hoi Danique,

Wel goed dat je wat afstand kan houden van je ouders want dan kan je niet weer teleurgesteld in raken.
Lijk me best wel moeilijk, ik ben blij dat ik mijn ouders niet spreek want toch ergens van binnen hoop ik dat het anders was en zo. Maar dat is het niet.

Nou ja het enige wat ik je wilde zeggen dat het heel goed van jou is je houding en blijf ook je grenzen aangeven. Hoe moeilijk het soms ook kan zijn.

Groetjes,
Sofie
Leven is meervoud van lef

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 12-05-2014 17:45

Hallo allemaal.

Weet dat het niet nodig is, maar ik begin maar met een sorry.
Heb te lang niet geschreven en gereageerd, maar er is ook zoveel gebeurt de afgelopen weken. Soms komt dan ook alles tegelijk....

Het gaat gelukkig wel wat beter met me. De heftige traumasessies heb ik achter de rug en ga nu beginnen met de volgende fase. In overleg met m'n peut ben ik nu het boek Negatief Zelfbeeld van Manja de Neef aan het lezen. Het is een hulpboek met oefeningen en ik ben er erg positief over.
Samen met m'n peut behandelen we de opdrachten en bespreek ik wat er tussendoor allemaal gebeurt.
Ben weer een paar uurtjes per week aan het werk en dat is erg vermoeiend qua planning, maar geeft ook weer wat energie.
Daarnaast veel gedoe met familie enzo, dus dat maakt alles weer erg heftig.

Ik zal proberen weer wat vaker 'langs' te komen om er ook weer voor jullie te zijn.

Dikke knuffel van mij.
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

Plaats reactie

Terug naar “Dagboeken (verborgen)”