Danique's Dagboek

Hier kun je je eigen dagboekje bij houden.
Plaats reactie
Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 09-01-2014 12:09

Hoi Danique,

Inderdaad fijn dat je er weer bent. Ik ben ook blij dat de december maand achter de rug is en een nieuw jaar met nieuwe kansen tegemoet kan gaan hihi. Altijd proberen positief te blijven.

Sterkte met alles.

Groetjes,
Sofie
Leven is meervoud van lef

runtogain
Berichten: 404
Lid geworden op: 03-06-2012 14:33

Bericht door runtogain » 09-01-2014 19:26

Fijn dat je er weer bent!

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 14-01-2014 08:32

Wat lief dat jullie blij zijn dat ik er weer ben :oops:
Doe m'n best zo vaak mogelijk in te loggen en te reageren.

Maar hier zal ik ook proberen wat vaker te schrijven over mezelf, maar dat is best lastig. Gisteren weer bij peut geweest en ging erg moeizaam. Afgelopen keren waren wat algemene sessies en heb ik m'n trauma's vermeden. Maar dat probeerde ze gisteren een beetje open te breken en dan blokkeert alles.
Heel even voelde ik me verdrietig en kon ik bijna huilen....
Maar dat switch ik weg en kan ik er niet meer bij. Er komt dat een soort steen in m'n maag en die zorgt ervoor dat m'n sterke kant het weer overneemt. Ik mag dat niet zwak zijn.... Dit is zo lastig en ik,weet ff niet hoe ik dit kan doorbreken. Volgende week gaan we het weer proberen en thuis ga ik maar weer aan de slag met muziek en schrijven. Hoop dat het een beetje helpt.

Groeten
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 16-01-2014 01:09

Effe kort nu en morgen langer: eerste stapje is herkennen wat er gebeurt.

Liefs,

Monique
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 16-01-2014 21:19

Lieve Danique,

Belangrijk is denk ik dat je herkent wat er gebeurt. Je switcht weg geef je aan. Oftewel, je gooit de deur dicht. Overlevingsmechanisme.
Bij mij helpt het nog steeds om meerdere keren per dag tot diep in mijn buik te ademen en goed uit te ademen. Heb je dat al eens geprobeerd? En regelmatig een warme kruik op je buik leggen. Bij mij duurde het een maand ongeveer en toen merkte ik op eens een soort verandering.
Dit heb ik al vaker geschreven hier op het forum, dat besef ik. Maar, het werkt voor mij heel goed om bij mijn gevoel te komen. Misschien heb jij er ook iets aan. Ik gun het je zo om te kunnen huilen. Dat werkt helend.
Stapje voor stapje hè :wink:

Liefs,

Monique.
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 19-01-2014 20:42

Thanx lieve Monique voor je goede tip.
Heb het wel gelezen toen je het schreef, maar niet direct gedacht dat dit iets voor mij zou zijn. Misschien juist wel omdat die blokkade in m'n maag zit en ik bij het lezen al een raar gevoel krijg.
Ik ga het deze week toch proberen, morgen dus eerst maar een kruik kopen :D

En mbt het overlevingsmechanisme, daar heb ik vorige week weer interessante dingen over gelezen op een site. Zal er een algemene topic van maken, zodat iedereen dat kan lezen.

Morgen heb ik weer een sessie en dan moet ik 5 minuten iets gaan vertellen. Zie er erg tegenop, hoop dat ik niet ga switchen, maar ik weet dat ik dit nu echt moet gaan doen om verder te komen.

Groeten
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 19-01-2014 22:09

Ik moest wel even glimlachen dat je morgen een kruik gaat kopen. Een bankdeken is trouwens ook heel fijn!
Wat betreft dat bewust diep in en uitademen, dat moet ik een paar keer per dag doen. En dan ook bewust voelen wat ik voel en waar ik dat in mijn lichaam voel.
Ik ben benieuwd. Het vraagt wel om geduld en volhouden. Maar, dat is met alles zo in ons proces.

Heel veel sterkte voor morgen. Ik begrijp hoe eng dat is.
Onthoud: blijven ademen. En oogcontact kan ook helpen.
Ik denk aan je, behalve dan tijdens mijn eigen therapie en de uren daarna dat ik ga slapen.

Liefs,

Monique.
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 20-01-2014 08:26

Dank Monique, lief dat je aan me denkt en jij ook sterkte met je sessie.

Toen ik gisteren in bed de oefening voor m'n rug ging doen (heb al jaren lage onderrug klachten) realiseerde ik me dat ik dan heel diep in en uitadem om m'n onderrug spieren weer doorbloeding te geven. Deze oefening lijkt erg op wat jij omschrijft, maar ik let dan erg op m'n houding en rug. Ga dit dus maar eens vaker doen en proberen verder te voelen.

Ga nu m'n sessie voorbereiden en straks de deur maar weer uit....

Tot later.

Groeten
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 21-01-2014 10:09

Gisteren een pittige sessie gehad. We hadden afgesproken dat ik 5 minuten iets zou gaan vertellen, maar wist niet helemaal goed hoe ik dat moest gaan doen zonder weg te switchen.
Ik heb dus een stukje uit m'n dagboek gehaald en meegenomen. Dit heb ik voorgelezen en zo konden we daar samen verder over praten. En dat ging eigenlijk best goed. Na zoveel jaar opgesloten te hebben gezeten in m'n hoofd heb ik een klein momentje gedeeld met m'n therapeut. Nu ik het zo opschrijf krijg ik het er weer warm van. :)
Het voelt allemaal nog erg raar, maar ben blij dit punt eindelijk bereikt te hebben.

Groeten
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 22-01-2014 18:18

Wauw wat goed van je Danique!!!

Ik ben blij voor jou dat het je is gelukt.
Weer een overwinning en een belangrijk stapje de goeie kant op!

Liefs,

Monique.
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Plaats reactie

Terug naar “Dagboeken (verborgen)”