Lotgenotenweekend 17 oktober 2014

Hier kunnen nieuwe leden die nog geen toegang hebben op de persoonlijke berichten alles kwijt. Ook een dagboekje beginnen of vragen stellen. Als we jullie beter leren kennen, kunnen jullie berichten verplaatst worden naar de gesloten gedeelte
Plaats reactie
Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Lotgenotenweekend 17 oktober 2014

Bericht door Monique Amber » 04-09-2014 01:33

Lien Daams:

Lotgenoten contact

“Van overleven naar leven” najaar 2014 lotgenoten contact na seksueel misbruik

Ontmoetingsweekend voor vrouwen die seksueel misbruikt zijn

vrijdagochtend 17oktober 2014 11.30 uur – zondag 19 oktober 2014 14.00 uur.

Delen met lotgenoten en praten over je ervaringen helpt

Wie seksueel misbruikt is en dat probeert te verwerken wil daar misschien wel eens met lotgenoten over praten. Met andere vrouwen die kunnen aanvoelen waarom je zo worstelt juist met hele gewone dingen. Je bent al zo vaak tegen een muur van onbegrip aangelopen. Hoe vaak heb je niet in de kou gestaan omdat ze je verhaal niet geloofden? Maar waar vind je lotgenoten en durf je zo’n ontmoeting dan aan?
Zo zit je soms vol met vragen en twijfels die voortkomen uit negatieve ervaringen.
Iedereen die het is overkomen vindt het moeilijk om dat bedreigende verhaal woorden te geven, om over je onzekerheid, schaamte en onmacht te spreken.
Toch kan erover spreken je helpen om voorbij de schaamte en de onmacht te komen om zo de regie over jouw leven weer volledig terug te pakken.
Sommige vrouwen komen “om de accu weer op te laden” waardoor ze het leven weer ten volle kunnen ervaren.

Lotgenoten helpen elkaar om de stap van overleven naar Leven te zetten

Daarom bieden wij een ontmoetingsweekend aan voor vrouwen die seksueel misbruikt zijn. Dagen waarin je, als lotgenoten, elkaars verhaal (h)erkent, elkaar kunt ondersteunen en bemoedigen. De vragen van jullie eigen zoektocht staan daarbij centraal. Het programma is opgebouwd rond de weg van OVERLEVEN naar LEVEN, omdat ook jij als mens gewoon wilt kunnen LEVEN.

Voor jezelf en de groep is het uiterst belangrijk dat je al aan het proces van verwerking begonnen bent.

Wie zich aangesproken voelt en meer wil weten over deze ontmoeting in dit themaweekend kan contact opnemen met het secretariaat van het groepswerk van de Abdij in Hierden. Op de site van de Abdij in Hierden ( een link via de foto) is binnenkort nog wat meer informatie te vinden.

Abdij van Hierden Norbertijnen lotgenotenweekend

Je wordt persoonlijk door een van de begeleidsters van het weekend teruggebeld.

Begeleiding: Cobi Voskuilen en Lien Daams
Beiden zijn ervaringsdeskundig.

Kosten: € 145,- De religieuze dimensie van deze plek speelt slechts een rol als jullie zoektocht en ervaringen daarom vragen.

Je kan je ook opgeven via Lien Daams van Je beste best.
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 06-09-2014 03:10

Ik heb me hier voor opgegeven. Dat is heel eng. Maar, ik ontdek steeds meer hoe helend lotgenotencontact is. Angst mag dit niet in de wegstaan...

Liefs,

Monique Amber
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 07-09-2014 00:37

Goed bezig Monique,

Ik zou me wel voor willen opgeven alleen ik durf het niet en ook kom het erbij dat ik geen vervoer hebt, eigen auto en zo.

Succes!
Bedankt voor het delen.

Liefs, Sofie
Leven is meervoud van lef

runtogain
Berichten: 404
Lid geworden op: 03-06-2012 14:33

Bericht door runtogain » 07-09-2014 10:34

Wat betekent dat?: dat je al aan het proces van verwerking begonnen bent?
Hoe weet je dat? Ik ben er al een tijd mee bezig maar er over praten kan ik niet. Door lezen, uitleg en voelen ben ik al wel een stuk verder, dat dan weer wel.. Tijdens zo'n weekend moet je wel kunnen praten denk ik.
Ik weet niet of ik het wel durf..
Stiekem zou ik wel graag willen :(

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 14-09-2014 00:56

Mijn man brengt me, want andeds kon ik er ook niet komen.

Het proces van verwerking is denk ik dat je al een poos echt traumabehandeling hebt. Ik heb dat nu een jaar. Ik denk inderdaad dat je wel een beetje moet kunnen praten. Ik kan dat nu wel een beetje. Maar, of je moet kunnen praten over wat er feitelijk gebeurd is, dat denk ik niet. Weet ik eigenlijk niet. Kan je natuurlijk altijd vragen. Je vindt info over Lien Daams op haar website van Je beste best.
Weet je Run, alles op jouw tijd! De mogelijkheden voor lotgenotencontact blijven bestaan. Ik denk zelfs dat het steeds meer wordt. Wanneer jij er aan toe bent, wie weet...
#samensterk

Liefs,

Monique
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

runtogain
Berichten: 404
Lid geworden op: 03-06-2012 14:33

Bericht door runtogain » 17-09-2014 14:48

Alles op mijn tijd.. Ja, dat klopt. Soms twijfel ik er aan of die tijd ooit komt..
Weet dat je gelijk hebt hoor, toch stemt dat (ik heb het vaak gehoord) ook somber.
Maar ja, we gaan gewoon verder.
Hoop van harte dat het je veel gaat opleveren!
Wil je ons op de hoogte houden? Misschien helpt het ons dat ook een klein stukje mee.

Gr.
Run

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 21-09-2014 00:09

Dat is goed Run. Ik zal er hier over vertellen als het zover is.
En wat betreft alles op je eigen tijd, ik heb er alle vertrouwen in dat dit bereikbaar is, zolang je maar stapjes blijft zetten. Pff en ja, het is een lange weg. Mijn psych heeft pas vertelt waar ik naartoe aan het werken ben. Wat leven nu eigenlijk betekent. Ik kan me er nog niets bij voorstellen. Blijven voelen, ademen en oefenen met praten is in ieder geval wat ik moet blijven doen om er te komen...

Take care

Monique
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 14-10-2014 13:59

Ben ook erg benieuwd naar.

Groetjes,
Van een wat stille sofie
Leven is meervoud van lef

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen (OPEN)”