contact met je therapeut

Hier kunnen nieuwe leden die nog geen toegang hebben op de persoonlijke berichten alles kwijt. Ook een dagboekje beginnen of vragen stellen. Als we jullie beter leren kennen, kunnen jullie berichten verplaatst worden naar de gesloten gedeelte
pink
Berichten: 45
Lid geworden op: 29-09-2013 20:45

contact met je therapeut

Bericht door pink » 05-10-2013 20:14

Hoi allen,

Heb vandaag voor het eerst toegang gekregen tot dit forum. Heb al eea gelezen, kan helaas nog niet in heel veel topic, kan iemand me vertellen wanneer dat ongeveer wel kan? Wat ik hier in dit topic vertel, daar is misschien ook een topic met dezelfde inhoud ;-)

Ik ben inmiddels een aantal jaren bij een voor mij heel goede therapeute in therapie. We hebben al heel veel doorgewerkt.
Nu zou ik graag wel willen weten, hoe jullie je contact mt je therapeut ervaren? Hebben jullie het er ook zo moeilijk mee wanneer een afspraak uitvalt? Voelen jullie je soms ook zo onzeker of je th.peut je nog wel mag? Herkennen jullie dat, of,juist niet?

Groetjes, Pink

Jess
Berichten: 320
Lid geworden op: 25-08-2013 15:19

Re: contact met je therapeut

Bericht door Jess » 05-10-2013 21:34

]Hoi Pink, Ik heb zowel telefonisch afspraken met mijn therapeut als e-mail contact allee via de mail hoor ik lang niet altijd wat terug. Ik heb zelf heel erg moeilijk als een afspraak niet door gaat want ik vind moeilijk en zie er tegen op en als er dan afspraak wegvalt zie ik de volgende keer nog erger tegen op. Onzeker ben ik op dit moment ook wel erover omdat ik voor me gevoel kan hebben dat iemand niet zou mogen. Terwijl zei heeft gezegd dat ze me niet afwijst. Groetjes van Jess

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 05-10-2013 22:23

Hoi Pink,

Als je regelmatig schrijft en reageert op anderen, krijg je vrij snel volledig toegang. Eigenlijk ben ik door alle stress al weer vergeten of dat nu twee of drie weken duurde ongeveer. Soms vind Sofie het geloof ik ook fijn als je het haar helpt herinneren.

Ik ken mijn psychologe nog niet zo heel lang. Maar, ik voel me erg veilig bij haar. Vorige week was ze op vakantie. En dat vond ik heel moeilijk. Ik had haar echt nodig. Zelfs mailen
had geen zin. Want daar reageerde ze ook niet op. Natuurlijk is er ook een kant in mij dat begrijpt dat zij ook een mens is en wel eens vrij heeft enzo.
Ik ben nog niet onzeker bij haar geweest.
Ik herken die onzekerheid wel. Ik heb dat namelijk bij veel mensen.

Groetjes

Monique
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

pink
Berichten: 45
Lid geworden op: 29-09-2013 20:45

Bericht door pink » 05-10-2013 23:17

Fijn dat ik al reacties heb, thx.
Jess, dat lijkt me wel moeilijk als je geen reactie krijgt op je mail. Hebben jullie her daar wel eens over? Of heb je afgesproken max. 2 mails per week oid?

Monique, vakanties zijn ook lastig ja!

Heb zelf altijd allerlei vragen wanneer het nietdoorgaat wegens ziekte: is ze me zat, wanneer is ze weer terug, heel vervelend.
Ik vind de afstand in een ther. Relatie heel moeilijk. Begrijp het wel. Maar tegelijkertijd vind ik er iets kils en afstandelijk Fijn dat ik al reacties heb, thx.
Jess, dat lijkt me wel moeilijk als je geen reactie krijgt op je mail. Hebben jullie her daar wel eens over? Of heb je afgesproken max. 2 mails per week oid?

Monique, vakanties zijn ook lastig ja!
A
Heb zelf altijd allerlei vragen wanneer het nietdoorgaat wegens ziekte: is ze me zat, wanneer is ze weer terug, heel vervelend.
Ik vind de afstand in een ther. Relatie heel moeilijk. Begrijp het wel. Maar tegelijkertijd vind ik er iets kils en afstandelijks. Ik denk zl'n

Jess
Berichten: 320
Lid geworden op: 25-08-2013 15:19

Bericht door Jess » 06-10-2013 01:12

Hoi Pink, Afgelopen vrijdag ben ik bij haar geweest heb afgesproken dat ik alles mag mailen wat ik maar wil. En nee dat heb ik niet gevraagd hoeveel ik max mag sturen denk dat ik dat toch maar ga vragen aankomende week aan haar. En stuurt die van jouw wel altijd wel wat terug? Groetjes van Jess

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 06-10-2013 18:01

Hoi Pink,

Dat heb ik ook. Ik begrijp dat die professionele afstand nodig is, maar ik vind het niet fijn voelen. Als ik huil wil ik getroost worden. Een arm om me heen...
Maar, zonder die afstand zou ik me nog meer hechten aan mijn hulpverleenster.
Tja...
Je deelt het meest diepste en persoonlijkste met zo iemand. Dus, misschien is het logisch dat je je gaat hechten denk ik. Als de therapie dan klaar is, vind ik het altijd heel moeilijk dat ik ze dan nooit meer zie. Dan ben ik heel verdrietig.
Hebben jullie dat ook?

Lieve groet,

Monique.
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 06-10-2013 20:14

Hallo Pink,
Wat goed dat je gelijk je vragen al plaatst!!
Hoe lang het duurt weet ik ook niet, ik ben ook nog in afwachting en hoop snel toegang te krijgen.

Wat betreft de band met de therapeut is het moeilijk om afstand te bewaren, omdat je zoveel persoonlijke verhalen verteldt.
Ik heb nog geen heftige huilbui bij haar gehad, maar schiet soms wel eens vol en laatst dacht ik dat haar ogen ook nat werden.... Dat roept dan ook allerlei vragen op.
En haar 3 weken vakantie vond ik ook wel iets te lang :D

Vraag gewoon duidelijkheid over wat wel en niet kan, dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent.

Groeten
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

pink
Berichten: 45
Lid geworden op: 29-09-2013 20:45

Bericht door pink » 06-10-2013 21:13

Als ik mail, dan mailt ze ook terug. Niet altijd dezelfde dag maar wel zo snel als kan.
Die afstand dat vind ik inderdaad moeilijk hoor. Ik begrijp het wel, absoluut, maar ik ervaar het ook als iets vreemds en soms ook naars. Zeker wanneer we een sessie hebben gehad waarin ik heel moeilijke dingen heb besproken, dan heb je toch een bepaald soort sfeer/band/vertrouwd gevoel. En dat gevoel kan in een volgend gesprek weer minder zijn.

Als ik in een heftige herbeleving zit dan houdt ze wel mijn schouder vast of een arm om me heen. Dat is wanneer we aan haar tafel zitten. Heb ook wel eens flink moeten huilen en dan hield ze me vast. We hebben dit ook wel besproken. Dat het niet iets is dat gebruikelijk is zeg maar, maar ook dat het soms juist wel helpt en goed is.

De afgelopen 3 gesprekken vielen uit door privé omstandigheden van haar, en kort daarvoor viel er ook al een afspraak uit. Daar heb ik het heel moeilijk mee gehad, de weken zijn dan heel moeilijk door te komen.

Afscheid nemen van je therapeut dat lijkt me heel erg moeilijk. Als ik daar alleen al aan denk dan krijg ik het al benauwd... ! Iedereen die dat al eens heeft gehad en daar oké doorheen gekomen is dat vind ik echt heel knap hoor!

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 06-10-2013 21:24

Ik heb dat al drie keer gehad, waarvan twee keer heel moeilijk was. Bij die eerste wilde ik weg.
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 06-10-2013 21:43

Hoi Pink,

Wat Monique zegt is waar, als je actief deel neemt krijg je inderdaad sneller toegang, maar soms zit ik met mezelf in de knoop zoals eigenlijk nu en dan is het fijn als je me even laat weten dat je toegang wilt. En dan laat ik je ook zo snel mogelijk weten hoe of wat.

Nu voel ik me erg depri, dus kan verder moeilijk reageren. Maar wat ik wel even kwijt wil is dat ik het ook herken. Ik vind het ook moeilijk die afstand en mijn peut is daar ook erg goed in. Zelfs wil ik geen arm om mij heen en aan de andere kant weer wel. Maar dat doet ze nooit. Ze houd soms als het echt zwaar is even mijn hand vast en dat voor heel even.
Dus ja... maar begrijp het ook wel.

Ik huil niet zo vaak bij haar schaam me ervoor.
Dus weet niet zo goed hoe ze daarop zou reageren, ze zegt wel vaak dat ik mag huilen. En als een afspraak weg valt baal ik wel van. Sorry stop nu even.

Groetjes,
Sofie
Leven is meervoud van lef

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen (OPEN)”