Hebben jullie dat ook? Pieken & Dalen

Hier kunnen nieuwe leden die nog geen toegang hebben op de persoonlijke berichten alles kwijt. Ook een dagboekje beginnen of vragen stellen. Als we jullie beter leren kennen, kunnen jullie berichten verplaatst worden naar de gesloten gedeelte
Plaats reactie
Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Hebben jullie dat ook? Pieken & Dalen

Bericht door Danique » 03-10-2013 10:18

Hallo allemaal.

Momenteel heb ik zo'n last van emotionele pieken en dalen.
Het ene moment denk ik: wat fijn dat ik nu de tijd en mogelijkheid heb om eindelijk aan m'n trauma's te werken (vind het namelijk ook een erg leerzaam proces) en ff later ben ik weer boos en verdrietig.

Volgende week start ik met Imaginaire Esposure en ik kan nu heel vrolijk tegen iedereen zeggen dat ik me dan weer in een diep dal ga storten. Ik zeg ook dat ik vanaf volgende week ff onder water ben en vanzelf wel weer eens boven kom.
Maar ondertussen ben ik me op de eerste sessie aan het voorbereiden en ben ik onbewust toch al met een stukje herbeleving bezig. Ik denk na over de momenten die ik wil bespreken en heb een hele timeline gemaakt van alle gebeurtenissen om een beetje helderheid voor mezelf (en therapeute) te creeren.

De pieken en dalen gaan dus de hele dag door qua emoties en ik vraag me af of jullie dit ook hebben.

Groeten
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 03-10-2013 23:08

Ik reageer hier morgen op. Ik ben nu veel te moe.
Ik wilde je alleen even laten weten dat ik het gelezen heb...
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 04-10-2013 07:34

Dank je Monique, dat is erg lief.
Rustig aan en als je zin/tijd hebt lees ik het wel.

Groeten
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

Jess
Berichten: 320
Lid geworden op: 25-08-2013 15:19

Bericht door Jess » 04-10-2013 10:40

Hallo Danique,

Ja dat herken ik zeker wel pieken en dalen heb ook wel slechte momenten soms pff. Herken je verhaal helemaal ik ga zo op weg naar me therapeut dus ik reageer later wel even weer.

Groetjes van Jess

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 04-10-2013 10:52

Prima Jess.
Succes bij de therapeut!!

Groeten
danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

Gast

Bericht door Gast » 04-10-2013 19:58

hoi danique ik heb er ook last van beetje veel ik ben erg benieuwd wam imaginaire esposure is
groetje willy

runtogain
Berichten: 404
Lid geworden op: 03-06-2012 14:33

Bericht door runtogain » 05-10-2013 11:34

Ik herken het ook wel, piek is dan niet het goede woord voor mij maar die schommelingen herken ik helaas zeker. Iets wat het leven er ook niet gemakkelijker op maakt.

Korte uitleg over imaginaire exposure:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Imaginaire_exposure
Bij imaginaire exposure met rescripting doe je hetzelfde alleen bedenk je er zelf een ander (positief) einde bij. En doorloop je dat verschillende keren zodat het effect wat het op je heeft steeds een beetje minder wordt.

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 05-10-2013 15:36

Ik heb het idee dat ik hier vroeger heel veel last van had. Nu lijkt het anders te zijn. Het zijn nu geen pieken en dalen. Het zijn wel schommelingen. Er komt nu steeds meer stukjes gevoel los. Ik maak daar bewust contact mee. Daardoor komen er zomaar gevoelens van verdriet of pijn naar boven en ook herinneringen. Dan heb ik bewust mijn verdriet gevoelt en al goed ademende gehuild. En dan blijft het nog een poos steeds terugkomen.
Ik vind werken aan mijn trauma's trouwens ook een leerzaam proces. Het is interessant en zwaar tegelijk.

Is dat wel de bedoeling om van te voren al een hele tijdlijn/ planning te maken?

Lieve groet,

Monique.
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Danique
Berichten: 356
Lid geworden op: 23-09-2013 13:32

Bericht door Danique » 05-10-2013 21:13

Bedankt allemaal voor jullie reactie. Ik was ff druk met wat heftige zaken, maar dat zal ik in een ander bericht later vertellen. Nu nog te vers en moet het ff een plekje geven.

Misschien is het woord schommelingen ook wel beter passend dan pieken & dalen. Het zijn in ieder geval een hoop verschillende emoties en gevoelens door elkaar heen.

@runtogain dank dat je een linkje hebt geplaatst voor uitleg over exposure. Ik hoop dat het wat meer duidelijkheid geeft voor Willy.

@monique wat ben jij al goed bezig met het komen tot je gevoel en emoties. Knap hoor, mag je trots op zijn.
En qua timeline, dat wilde ik graag voor mezelf maken. De periode nadat ik uit huis ging (ik was toen net 17 jaar) is voor mij ook erg heftig geweest en daar zitten ook wat situaties die ik wil bespreken. Om die hele periode goed in beeld te krijgen voor mezelf heb ik dit dus gedaan.
Grappig dat je het ook zwaar en leerzaam vindt.

Nogmaals dank allemaal, weer iets van herkenning bij elkaar gevonden!

Groeten
Danique
* Never judge a book by it's cover. *
* De beste wraak is een goed leven! *

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen (OPEN)”