dwalen

Hier kunnen nieuwe leden die nog geen toegang hebben op de persoonlijke berichten alles kwijt. Ook een dagboekje beginnen of vragen stellen. Als we jullie beter leren kennen, kunnen jullie berichten verplaatst worden naar de gesloten gedeelte
Plaats reactie
Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

dwalen

Bericht door Monique Amber » 21-09-2013 17:42

Ik vind het moeilijk om hier op het forum mijn weg te vinden. Ik ken natuurlijk niemand en dat voelt heel eenzaam.
Mijn psychologe is nu op vakantie, dus komende maandag kan ik niet naar haar toe. En ik heb haar zo nodig nu. Normaal mag ik buiten de sessies om altijd mailen en dan schrijft ze de zelfde dag nog terug. Maar, komende week dus niet :(
Vandaag lukte het me niet om F (mijn man) duidelijk te maken dat ik hem iets belangrijks moest vertellen. Daardoor voelde ik me zo eenzaam. Ik ben zo verrotte slecht in praten. Daar zit nog zoveel angst bij. Ik moet hem vertellen dat sinds ik met deze therapie ben begonnen en ik werk aan het openen van mijn gevoel, dat vanuit het niets een zoen of knuffel krijgen nog enger is en zelfs als ik het wel weet dat het komt vind ik het nu eng. Mijn psychologe heeft het uitgelegd en dat wilde ik met hem delen. Maar, het ging helemaal mis en ik raakte compleet van slag. Alles door elkaar, pijn, angst, woede en verdriet. Ik ben zo kapot nu en dan moet ik zo ook nog naar een verjaardag. En nu weet hij het nog steeds niet.
Ik haat die stomme, niet pratende kop van mij!
Ik ben zó moe
Zo moe
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

runtogain
Berichten: 404
Lid geworden op: 03-06-2012 14:33

Bericht door runtogain » 21-09-2013 19:42

Hey M-A,

Wat een worsteling zeg!
Neemt het jezelf alsjeblieft niet zo kwalijk, gun jezelf wat tijd en ruimte.
Rome is ook niet in 1 dag gebouwd, hoe graag je dat misschien zou willen.
(Iets beter) leren praten is niet gemakkelijk. Zoveel dingen die in de weg zitten.

Hopelijk helpt het je om hier (voorzichtig) proberen je ei wat kwijt te kunnen.
Wij willen zeker naar je luisteren! Geen dingen doen die(nog) niet veilig voelen!

Sterkte.
Liefs,

Runtogain

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 22-09-2013 00:53

Hey Runtogain

Bedankt voor je reactie

Pfff, ik zat er behoorlijk doorheen. Het gaat wel weer...
Je hebt helemaal gelijk en eigenlijk weet ik het allemaal wel.
Maar, dat hoofd van mij...
Ik ben ook nog maar drie keer bij deze psychologe geweest.
Soms is het te veel en als er dan weer iets misgaat en ik me zo alleen voel, zegt mijn hoofd dingen die niet juist zijn.
Het is de bedoeling dat mijn hoofd (gedachten) weer in contact gaat komen met mijn gevoel. Ik ben bezig met het vrijmaken van de weg naar mijn gevoel en om de deur naar mijn gevoel (dat ik als kind ter bescherming moest sluiten) te gaan openen.

M A :wink:
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

bibith
Berichten: 400
Lid geworden op: 18-01-2013 18:09

Bericht door bibith » 22-09-2013 09:08

Hoi Monique

Mag je haar evengoed niet mailen?
Het lucht evengoed op namelijk
Ik mag mijn casemanager als zij een week weg is gewoon mailen wetende dat ze het leest als ze weer aan het werk gaat.
Het is zo moeilijk om dingen aan te leren en ja vooral praten over gevoelens die met je angst te maken hebben
Praat het hier maar van je af maakt niet uit hoe je het neer zet we begrijpen het wel.
Maar vooral leer inderdaad jezelf tijd te geven heel veel tijd hoe moeilijk het ook is.
Wat er gebeurd is niet van gisteren
En dan is het niet geheel onlogisch dat je heel veel tijd nodig hebt om iets te vertellen dat je niet prettig vind aan een ander omdat het het nare van toen oproept

sterkte

Belinda

Sofie
Site Admin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 10-05-2011 12:33

Bericht door Sofie » 22-09-2013 13:22

Hoi Monique,

Even laten weten dat ik je gelezen hebt en die worsteling ook erg herkenbaar is. Ik praat ook moeilijk.
Ik hoop dat je op een rustige moment miss toch met je man kan praten en het hem uitleggen of misschien een keer samen met je psych.

En we zijn er hier weliswaar op afstand maar toch voor elkaar!

Sterkte aankomende week.

Groetjes,
Sofie
Leven is meervoud van lef

Monique Amber
Berichten: 493
Lid geworden op: 18-09-2013 01:48

Bericht door Monique Amber » 22-09-2013 13:37

Bedankt Sofie en Belinda.

Ja, ik vind het fijn dat dit forum er is. Ik ken uiteraard nog niet iedereen en ik moet natuurlijk wachten tot ik echt op het forum mag. Hoe werkt dat eigenlijk?
Ja, dat is eigenlijk wel een goeie om toch mijn psych te mailen, ook al kan ze het pas later lezen :oops: Daar had ik in mijn paniek niet aan gedacht.
Als ik niet kan praten dan spel ik de woorden. Niet alle woorden. Specifieke woorden zijn te eng. Ik reageer later verder..

Nogmaals bedankt

Monique
Zwijgen is zilver, Spreken is goud!

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen (OPEN)”